معجونی معجزه‌آسا برای کنترل فشار خون

شریان‌های مسدود شده در اثر لخته‌شدگی خون یا پلاک‌هایی ایجاد می‌شوند که به علت بالا بودن سطح کلسترول خون به وجود می‌آیند. 

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در حالت انسداد، خون نمی‌تواند به طور آزادانه در سراسر بدن حرکت کند و فشار زیادی در رگ‌ها و خون ایجاد می‌کند که به عنوان فشار خون بالا شناخته می‌شود. بنا بر تحقیقات اخیر انجمن قلب آمریکا، پاکسازی شریان‌های مسدود شده بسیار دشوار است و فشار خون بالا سالانه سلامتی حدودا یکصد میلیون آمریکایی را به خطر می‌اندازد.  

کارشناسان معتقدند که بیماری کلسترول بالا علت اولیه آسیب‌رسانی به رگ‌های داخلی و یا پلاک‌های مسدود کننده لایه داخلی شریان‌ها است و عواملی چون وراثت، رژیم غذایی غلط، ورزش نکردن، چاقی و دیابت از علل اصلی ایجاد کننده این بیماری است. با توجه به بالا بودن میزان شیوع این بیماری، بیشتر مبتلایان به دنبال توصیه‌های پیشگیری پزشکی به سمت مصرف دوزهای بالای داروهای شیمیایی می‌روند و در اکثر مواقع ناچارا هزینه‌های گزاف برای تامین این داروها پرداخت می‌کنند. خوشبختانه برای مقابله با این مشکل راه حل‌های طبیعی وجود دارد که یکی از آن‌ها معجونی از ترکیب سیر، زنجبیل، آب لیمو، سرکه سیب و عسل طبیعی است که به سادگی و سرعت امکان رفع انسداد شریان‌ها و کنترل فشار خون را در اختیار قرار می‌دهد. 

سیر، گیاهی طبیعی برای رفع انسداد شریان‌ها، کاهش فشار و نیز سطح کلسترول بد خون است. از طرفی می‌تواند با کاهش سطح قند خون و کمک به کنترل اشتها به کاهش وزن نیز کمک کند.

زنجبیل نیز با افزایش جریان خون می‌تواند از بروز بیماری‌های قلبی پیشگیری کند و همچنین با توجه به توانایی تولید انرژی و افزایش فعالیت جسمی نقشی کلیدی در کاهش وزن دارد.

لیمو برای تنظیم ضربان قلب، بازسازی عملکرد مناسب آن و تسهیل جریان خون در سراسر بدن بسیار مفید است و سرکه سیب سرشار از آنتی‌اکسیدان بوده و می‌تواند نقش مهمی در زدودن سموم از بدن و خون ایفا کند. ویتامین‌ها، مواد معدنی و آنزیم‌های موجود در آن نیز برای حفظ سلامت بدن بسیار مفید هستند.

عسل نیز با باکتری‌ها مبارزه می‌کند و میزان انرژی بدن را افزایش داده و در کاهش کلسترول بد و پایین آوردن احتمال بروز بیماری‌های قلبی نقش بسزایی دارد. 

برای تهیه این معجون کافی است آب زنجبیل، پوره سیر، آب لیمو و سرکه سیب از هر کدام یک پیمانه مخلوط کرده و به مدت ۳۰ دقیقه روی حرارت ملایم قرار داد. پس از آن شعله را خاموش کرده و تا زمان خنک شدن کامل مواد صبر کرد. سپس دو پیمانه عسل طبیعی به مواد خنک شده افزود و به خوبی هم زد تا مواد یکدست شود. معجون به دست آمده را باید در یک بطری تمیز و داخل یخچال نگهداری و هر روز در سه وعده صبح، بعد از ظهر و عصر یک قاشق غذاخوری آن را با معده خالی مصرف کرد. لازم به ذکر است که این معجون را تنها تا دو ماه می‌توان در یخچال نگه داشت و پس از این مدت نباید مصرف شود.

کد خبر 371764

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.