بهترین گیاهان مقاوم به خشکی را بشناسید

گیاهان زیبای بسیاری وجود دارند که به طور طبیعی به آب کمتری نیاز دارند و نسبت به خشکسالی مقاوم هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در مناطق خشک و یا مناطقی که بیشتر ایام سال را در کم‌آبی می‌گذرانند، انتخاب گیاهان برای کاشتن و ایجاد فضای سبز بسیار چالش برانگیز است. با این حال برای اطلاع افراد ناآشنا با گیاهان مناسب محیط‌های خشک باید گفت  از میان درختان، گیاهان، درختچه‌ها و حتی گل‌هایی مقاوم به خشکی، گزینه‌های انتخابی بسیاری وجود دارد که می‌توانند در داخل منازل، محوطه استخرها و مسیرهای عبور و مرور کاشته شوند و حتی جایگزینی مناسب برای چمن به حساب می‌آیند. در ادامه به معرفی چهار مورد می‌پردازیم.

آلوئه‌ورا

گیاه آلوئه‌ورا در شرایط آب و هوایی گرم و خشک رشد می‌کند و از این رو تحمل بالایی در شرایط کم آبی دارد. این گیاه می‌تواند با تمامی شرایط آب و هوایی از جمله مناطق ساحلی، چمنزارها و حتی مناطق کوهستانی تطابق پیدا کند. گیاه آلوئه‌ورا در طول ماه‌های تابستان هر دو هفته یکبار نیاز به آبیاری دارد و در زمستان دمای خنک و باران به حفظ آن‌ها کمک می‌کند.

آرتمیزیا (آرتمیژا)

این درختچه‌های همیشه سبز و چند ساله با الگوهای پیچیده برگ‌ها و شاخ و برگ سفید و نقره‌ای رنگ خود، فضای سبز مقاوم نسبت به خشکی را به ارمغان می‌آورند. البته این گیاهان معطر نیستند ولی سرسبزی بسیاری دارند و با برگ‌های صاف و نقره‌ای خود در ترکیب با گیاهان زینتی و سرسبز بسیار خودنمایی می‌کنند.

کنگر فرنگی

کنگر فرنگی، غذای محبوبی است که با کره و آب لیمو سرو می‌شود. البته می‌توان از آن به‌عنوان یک گیاه تزئینی و زینتی نیز نام برد. این گیاه در دمایی معادل با دمای سرزمین بومی‌اش، سواحل غربی دریای مدیترانه، می‌تواند در طول یکسال با نیاز بسیار کم به آب دوام آورد و چنانچه بخش خوراکی آن از ساقه جدا نشود، با رویش برگ‌های زرد و آبی زرق و برق دار می‌تواند برای چند هفته فضایی دلنشین را فراهم کند.

پنسمتون

این گیاه که بومی مناطق غربی است بیش از ۲۵۰ گونه متفاوت دارد و در بیابان‌ها، کوه‌ها و دشت‌ها رشد می‌کند. گل‌های باریک و زنگوله شکل آن در رنگ‌های قرمز، صورتی، هلویی، بنفش تیره و سفید یافت می‌شود و پرندگان و زنبورها را به سمت خود جذب می‌کنند.

کد خبر 369712

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.