جوان‌سازی پوست با این گیاه دوست داشتنی!

حنا یک گیاه دوست‌داشتنی است که با افزایش خاصیت کشسانی پوست، چین و چروک را کاهش می‌دهد و نقش موثری در جوان‌سازی پوست دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، حنا یکی از گیاهان دارویی مفید است که در طب سنتی جایگاه ویژه‌ای دارد و از دیرباز برای درمان آفتاب سوختگی، آکنه و جوش صورت، سفید شدن موها، درمان شپش، ریزش موها و ...به کار رفته است. از ویژگی‌های مهم این گیاه تاثیرگذار می‌توان به خاصیت تب‌بر، ضد باکتریایی، ضد قارچی، ضد التهاب و جوان سازی پوست اشاره کرد. با ما همراه شوید تا از مزایای گیاه حنا برای سلامت پوست و موها آگاه شویم.

سفید شدن رنگ پوست با مصرف گیاه حنا

جالب است بدانید که گیاه حنا، یک سفید کننده و روشن کننده طبیعی پوست صورت و بدن محسوب می‌شود، به گونه‌ای که مانند یک لایه بردار عمل می‌کند و باعث روشن‌تر شدن رنگ پوست و سفیدی آن می‌شود. بنابراین به افرادی که خواهان داشتن پوست روشن هستند، توصیه می‌شود یک فنجان پودر حنا را با یک فنجان آب مخلوط کنند و این ترکیب را بر روی پوست صورت و بدن خود بمالند. سپس اجازه دهند این مخلوط برای مدت ۱۰ دقیقه  بر روی پوست آن‌ها بماند و بعد آن را با آب سرد بشویند.

درمان جوش صورت

از آنجا که حنا دارای خواص ضد قارچی و ضد باکتریایی قوی است، پوست صورت را پاکسازی می‌کند  و با کاهش چربی پوست، نقش موثری در درمان آکنه و جوش صورت دارد. افرادی که از جوش‌های صورت رنج می‌برند، می‌توانند از ماسک حنا و آبلیمو برای جوش صورت خود استفاده کنند؛ برای این کار باید یک تا دو قاشق غذا خوری پودر حنا را با آب یک لیمو ترش تازه ترکیب کنند و بر روی پوست صورت بمالند. بعد از گذشت ۱۰ دقیقه این افراد می‌توانند پوست خود را با آب گرم بشویند.

جوان‌سازی پوست صورت

حنای سبز دارای مقدار زیادی آب است و در واقع یک ضد چروک طبیعی برای پوست محسوب می‌شود. این گیاه دوست داشتنی با افزایش خاصیت کشسانی پوست، چین و چروک  را کاهش می‌دهد و در جوان سازی پوست موثر است؛ به این منظور توصیه می‌شود افراد از ماسک حنا و بابونه استفاده کنند. برای این کار آن‌ها باید یک قاشق چای خوری پودر حنا را با یک قاشق چای خوری پودر بابونه مخلوط کنند و بر روی پوست صورت خود بمالند. سپس بعد از گذشت ۱۰ دقیقه، صورت خود را با آب سرد خوب بشویند.

درمان آفتاب‌سوختگی و زخم‌های پوستی

از آنجا که گیاه حنا دارای ویژگی خنک‌کنندگی طبیعی است، افراد می‌توانند آن را برای درمان آفتاب سوختگی به کار برند. همچنین ویژگی ضد باکتری و ضد عفونی کنندگی این گیاه باعث می‌شود از آن برای درمان سریع زخم های پوستی استفاده کنند. جالب است بدانید که گیاه حنا یک لایه محافظ بر روی پوست ایجاد می‌کند و از بروز عفونت زخم‌های پوستی جلوگیری می‌کند.

درمان ریزش موها

حنا حاوی مقدار زیادی آب و مواد مغذی است، که به عنوان یک حجم دهنده طبیعی مو عمل می‌کند و نقش مهمی در درخشان شدن موها دارد. این گیاه دوست داشتنی دارای بهترین مواد طبیعی برای تقویت فولیکول‌های مو است و رشد موهای سر را افزایش می‌دهد. همچنین گیاه حنا برای افرادی که از ریزش مو رنج می‌برند نیز یک روش درمان طبیعی محسوب می‌شود. برای نیل بدین مقصود توصیه می‌شود افراد مقداری پودر حنا را با آب ترکیب کنند و این خمیر را بر روی موها و پوست سر خود بمالند. پس از مدت  ۲۰ دقیقه  می توانند موهای خود را با آب و شامپو بشویند.

کد خبر 369336

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.