اجرای طرح بدون کاغذ گامی دیگر در تحقق اهداف مدیریت سبز

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست از اجرای طرح بدون کاغذ در این سازمان خبر داد، گفت: بر اساس ماده ۳۸ قانون برنامه ششم توسعه، تمامی دستگاه های اجرایی مکلف به کاهش مصرف کاغذ و تحقق اهداف برنامه مدیریت سبز هستند.

به گزارش ایمنا، لیلا مصطفوی با بیان اینکه  نقش کلیدی سازمان حفاظت محیط زیست بعنوان  متولی "مدیریت سبز" نظارت بر سایر دستگاههای اجرایی را نیز در این خصوص بر عهده دارد، اظهار کرد: در مبحث مدیریت سبز ضرورت دارد که سازمان حفاظت محیط زیست الگوی ممتازی بوده و به نحو مطلوب اقدام کند.  

وی خاطر نشان کرد: سیاست حذف کاغذ و استفاده از خدمات دولت الکترونیک در فضای مجازی نقش بسزایی در حفاظت از محیط زیست خواهد داشت.

مصطفوی افزود: طرح در قالب سه مرحله و به مدت ۶ ماه در سازمان اجرا خواهد شد، به نحوی که در پایان مرحله سوم، مصرف کاغذ در سازمان به میزان قابل توجهی کاهش خواهد یافت.

معاون دفتر فناوری اطلاعات سازمان حفاظت محیط زیست به برخی از اقداماتی که در دستور کار این سازمان قرار گرفته است،  اشاره کرد و گفت: تدوین دستورالعمل، فرهنگ سازی و آموزش برای کاهش مصرف کاغذ واستفاده از فناوری های نوین،راه اندازی وتوسعه سیستم هایی که با امکان تکمیل فرم الکترونیک و فرآیند گردش کار در کاهش مصرف کاغذ تأثیر بسزایی دارند.

مصطفوی افزود: جلب مشارکت کارکنان از طریق سیستم نظام پذیرش و بررسی پیشنهادها به منظور جذب ایده‌های خلاقانه و کاربردی و ایجاد سیستم انگیزشی برای کارکنان  در راستای کاهش مصرف کاغذ از دیگر برنامه های در دست اقدام است.

کد خبر 367825

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.