اتمام سنجش سلامت نوآموزان کلاس اول تا ۳۱ اردیبهشت

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران گفت: نوآموزان کلاس اولی تا آخر اردیبهشت و نوآموزان اتباع تا آخر خرداد فرصت دارند نسبت به انجام سنجش سلامت تعیین تکلیف شوند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از وزارت آموزش و پرورش، مسعود بهرامی در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در حال حاضر هیچ موضوعی مهم‌تر از سنجش کودکان بدو ورود به دبستان در آموزش پرورش وجود ندارد، اظهار کرد: والدینی که نسبت به سنجش نوآموز خود اقدام نکنند، هم ثبت نام مدرسه را دچار مشکل می‌کنند و هم مهلت لازم برای مشاوره درمانی دانش‌آموز دارای چالش را از دست می‌دهند.

وی انجام سنجش را راه حل مفید برای رفع مشکلات احتمالی دانش آموزان دانست و افزود: مداخله به‌هنگام توسط مراکز جامع «سنجش و بهبود»، در طول تابستان انجام می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با بیان اینکه در صورت انجام ندادن سنجش، نوآموز فرصت لازم برای مداخله به‌هنگام را از دست می‌دهد، گفت: بدین ترتیب اول مهر به جای آنکه با رفع مشکل به مدرسه عادی برود، به دلیل نبود زمان لازم برای رفع مداخله، به مدرسه استثنایی ارجاع داده می‌شود.

بهرامی با بیان اینکه پیش بینی می‌شود سنجش حدود ۱۱۰ هزار نوآموز تا پایان اردیبهشت انجام شود، تصریح کرد: ۴۸ مرکز سنجش با ۷۰ نفر نیرو، کار سنجش را در شهرستان‌های استان تهران انجام می‌دهند و در حال حاضر سنجش ۷۰ درصد نو آموزان انجام شده است.

وی با بیان اینکه در سنجش سلامت در واقع ارزیابی پایه توسط ارزیابان تخصصی آموزش دیده انجام می‌شود، ادامه داد: اگر ارزیاب اخلالی را تشخیص دهد به تیم ارزیاب تخصصی ارجاع داده می‌شود، ارزیاب تخصصی نیز نظر اولیه را مبنی بر اخلال یا تأیید می‌کند و یا تأیید نمی‌کند؛ اما اگر عارضه‌ای تشخیص داده شود، دانش‌ آموز به مراکز جامع سنجش و بهبود معرفی می‌شود.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران با اشاره به اینکه با انجام سنجش در صورت وجود اخلال ۴ ماه فرصت برای مداخله به‌هنگام در صورت نیاز وجود دارد، عنوان کرد: با مراجعه به پزشک تخصصی چهار ماه فرصت برای اصلاح رفتاری دانش‌ آموز در اختیار خانواده‌ها است.

کد خبر 754091

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.