۱ اردیبهشت ۱۳۹۸ - ۱۹:۰۲
خاکشیر فقط یک ضد عطش نیست

زمانی که نام "خاکشیر" به میان می آید، عموم مردم خاصیت ضد عطش آن را به یاد می آورند غافل از اینکه این دانه های ریز، فواید بی‎شماری از درمان آکنه تا بیماری‌های کلیوی دارند.

به گزارش ایمنا، خاکشیر که در بین عموم به عنوان "خاکشی" شناخته می‌شود، گیاهی است علفی که در دشت و کوهستان ها روییده می شود. آنچه که در طب سنتی از آن به عنوان خاکشیر یاد می شود در واقع دانه های این گیاه است که به دو رنگ قرمز و قهوه ای دیده می شود. با ما همراه باشید تا با خواص این دانه های ریز نقش آشنا شوید.

رفع جوش‌های پوستی

خاکشیر ، امگا ۳ بالایی دارد و به همین خاطر در طراوت پوست نقش موثری دارد؛ اگر می خواهید از شر جوش های پوستی در امان بمانید، می توانید از ترکیب خاکشیر  و ترنجبین بهره ببرید و پس از مدتی شاهد پوستی شفاف و روشن باشید.

 رفع یبوست

یکی از خواص خاکشیر رفع یبوست است چرا که مانند یک ملین طبیعی عمل می کند و غذا را هضم می کند. البته باید توجه داشت که به منظور رفع یبوست خاکشیر باید با آب جوش به اصطلاح پنج تا ۶ قل بخورد و سپس با شکر یا نبات سفید، شیرین شود. به خاطر داشته باشید که شیرین کردن زیاد این شربت موجب بروز مشکلات گوارشی و پوستی می شود.

تقویت کلیه 

شربت خاکشیر خاصیت ادرارآور دارد؛ این گیاه با افزایش ادرار، سموم را از بدن خارج و بدن را خنک می کند و در نتیجه با رفع التهاب‌های کلیه و مجاری آن، این عضو حیاتی را تقویت می کند.

چاقی

اگر قصد چاق شدن دارید می توانید هر روز قبل از صبحانه شربت خاکشیر و شیر بنوشید چرا که با دنبال کردن این رژیم به مرور زمان به وزن دلخواهتان دست پیدا می کنید.

کد خبر 366550

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • لیلا DE ۱۴:۰۷ - ۱۳۹۸/۰۲/۰۴
    0 0
    ممنون از اطلاعات خوب شما برای من جالب بود خواص خاکشیر از بعضیهاش اطلاع نداشتم .