بهترین آرام‌بخش‌های طبیعی کدامند؟

مصرف آرام‌بخش‌های طبیعی به شما کمک می‌کند تا از دست استرس‌های روزانه رها شوید و خوابی آرام و راحت را بدون مصرف داروهای خواب‌آور شیمیایی تجربه کنند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، مشغله‌های دنیای امروز سبب شده تا بسیاری افراد دچار شتابزدگی شوند و خوابیدن طبیعی برای آن‌ها، امری دشوار و مشکل شود. از این رو برخی افراد به قرص‌های شیمیایی پناه می‌برند که مصرف این داروها پس از مدتی نیز تبدیل به عادت می‌شود و اثرات جانبی خود را بر جای می گذارد. برخی دیگر برای کاهش استرس‌های روزانه از طبیعت بهره می‌گیرند. گیاهان آرام بخش طبیعی یکی از راهکارهایی هستند که از زمان‌های قدیم برای درمان بی‌خوابی و رهایی از استرس مورد استفاده قرار می‌گرفته اند. طی این گزارش شما را با برخی از بهترین آرام بخش‌های طبیعی آشنا می‌کنیم.

گیاه سنبل الطیب

این گیاه یکی از بهترین آرام بخش‌های طبیعی است که با مصرف آن می‌توان افسردگی، استرس، اضطراب و بی‌خوابی را درمان کرد. برای نیل به این هدف توصیه می‌شود افراد هر شب قبل از خوابیدن، دمنوش سنبل الطیب را مصرف کنند. در واقع قسمت اصلی مورد استفاده سنبل الطیب، ریشه این گیاه جادویی است که بوی خاصی دارد. جالب است بدانید که ریشه‌های سنبل الطیب امروزه در صنایع داروسازی به صورت قرص، کپسول و قطره تهیه می‌شود و استفاده آسانتری از این آرام‌بخش طبیعی را فراهم می‌کند.

اسطوخودوس

اسطوخودوس گیاهی است که خواص بسیاری برای سلامت بدن دارد. این گیاه تسکین دهنده سوزش ناشی از نیش حشرات است، به هضم غذا کمک می‌کند، داروی ضدعفونی کننده بسیار خوب محسوب می‌شود و یکی از آرام بخش‌های طبیعی و موثر است که برای درمان استرس، اضطراب و افسردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد. افرادی که دچار بی‌خوابی می شوند، می‌توانند چند قطره روغن این گیاه را بر روی بالش خود بریزند تا به آرامش اعصاب آن‌ها کمک کند و خوابی راحت برای آن‌ها به ارمغان آورد.

بابونه

بررسی‌های محققان نشان داده است که علائم اضطراب در افرادی که برای مدت هشت هفته، هر روز دمنوش بابونه مصرف می‌کنند به طور قابل توجهی کاهش پیدا می‌کند. از آنجا که این گیاه یک آرام‌بخش طبیعی است، توصیه می‌شود افرادی که دچار بی‌خوابی و یا استرس هستند، هر شب قبل از رفتن به رختخواب، یک لیوان دمنوش بابونه مصرف کنند. گل ساعتی از دیگر گیاهانی است که برای آرامش اعصاب بسیار مفید است و برای درمان نوسانات خلقی، استرس، اضطراب و بی‌خوابی مفید است.

روغن بنفشه

روغن بنفشه یکی از  آرام‌بخش های طبیعی است که برای درمان بی‌خوابی، استرس و افسردگی مفید است. توصیه می‌شود افراد چند قطره روغن این گیاه را در دستگاه بخور بریزند تا با منتشر شدن عطر این گیاه در فضا، اعصاب آن‌ها آرامش بگیرد. چای سبز از دیگر گیاهان آرامش بخش طبیعی است که به علت ترکیب "ال تیانین" موجود در آن باعث آرامش اعصاب می‌شود و در مبتلایان به اضطراب شدید مفید است.

ریشه شیرین بیان

برخی دانشمندان معتقد هستند که شیرین بیان، مایع مغزی نخاعی را تحریک می‌کند و باعث آرامش اعصاب می‌شود. جالب است بدانید که ریشه این گیاه دارای یک هورمون طبیعی است و در واقع جایگزینی برای هورمون کورتیزول است که بدن را در معرض شرایط استرس‌زا قرار می‌دهد، قند خون افراد را تنظیم می‌کند و انرژی لازم برای مقابله کردن با شرایط استرس زا را در بدن فراهم می‌کند.

نعناع

نعناع از دیگر گیاهانی است که به دلیل دارا بودن مقادیر زیاد از ترکیبات "منتول" و "لیمونن" در آرامش اعصاب و درمان اضطراب نقش موثری دارد. بررسی‌های محققان نشان می‌دهد که دمنوش چای نعناع در شرایط استرس‌زا، میزان اضطراب و خستگی افراد را تا حدود ۲۰ درصد کاهش می‌دهد. گیاه "جینسینگ" نیز از بهترین آرام بخش‌های گیاهی است که برای درمان استرس و افسردگی مفید است و  به درمان سندروم "خستگی مزمن" نیز کمک می‌کند.

کد خبر 365970

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.