درآمدهای شهری حاصل از تراکم نمی‌تواند توسعه پایدار ایجاد کند

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان گفت:۷۰ درصد درآمد شهرداری‌ها از محل تراکم کسب می‌شود که درآمد سالمی نیست و نمی‌تواند ناهنجاری‌های موجود را برطرف و توسعه پایدار را رقم بزند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نادر آخوندی  در دومین ایده‌کاپ شهر اصفهان که با موضوع درآمدهای شهری روز سه‌شنبه در محل کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: حدود پنج هزار میلیارد تومان هزینه های سازمان ها، شرکت ها و کل مجموعه شهرداری است، وصول این رقم از محل تراکم که هر روز نیز دچار نوسانات و تلاطم است، شهرداری را با چالش های بسیار جدی روبه رو می‌کند.

وی با ابراز امیدواری از اینکه رویداد ایده کاپ شهر در ارائه خدمات شهرداری به مدیریت شهری کمک کند، افزود: امید است با برگزاری چنین رویدادهایی بین شهروندان و شهرداری آشتی اتفاق بیفتد و مردم، شهرداری و هزینه های آن را بشناسند.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان افزود: ناهنجاری و نابسامانی های شهر از جمله جمعیت روز افزون، ترافیک های سنگین، مشکلات حمل و نقل و آلودگی های محیط زیستی که همه با آن درگیر هستیم، لزوم دستیابی به توسعه پایدار شهر را ایجاب می کند.

آخوندی اضافه کرد:۷۰ درصد درآمد شهرداری ها از محل تراکم کسب می شود که درآمد سالمی نیست و نمی‌تواند ناهنجاری های موجود را برطرف و توسعه پایدار را رقم بزند.

وی با بیان اینکه برای دستیابی به توسعه پایدار شهری به منابع پایدار نیازمندیم، بیان کرد: منابع باید طوری تامین شود که از عوارض واقعی دریافت شود همچنین باید به سمت تعاریف منابع پایدار و خلاقیت پیش برویم.

مدیر امور درآمد شهرداری اصفهان خاطر نشان کرد: مشارکت مردم زمانی اتفاق می‌افتد که شفافیت داشته باشیم و مردم از بودجه و هزینه های شهرداری آگاهی داشته باشند در نتیجه بموقع عوارض پرداخت می‌کنند و شهرداری را در ارائه خدمات بهتر بازخواست خواهند کرد.

آخوندی با بیان اینکه شهرداری ها را فقط با دستور العمل و بخشنامه نمی‌توان اداره کرد، گفت: شهرداری نمی‌تواند از دولت اعتباری مطالبه کند اما بعد از اینکه کسب درآمد کرد دولت با وضع قوانین گوناگون این نهاد را در مرحله اجرا با مشکل مواجه می‌کند.

کد خبر 360398

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.