تخریب ۳۶ بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی قزوین

مدیر امور اراضی استان قزوین از تخریب ۳۶ بنا و ساخت‌وساز غیرمجاز احداث‌ شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد.

مهدی رحمان‌دوست در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در قزوین از تخریب ۳۶ بنا و ساخت‌وساز غیرمجاز احداث‌شده در اراضی کشاورزی این استان خبر داد و اظهار کرد: در راستای جلوگیری از تغییر کاربری‌های غیرمجاز و اجرای تبصره ۲ ماده ۱۰ قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها عملیات تخریب ۳۶ ابنیه و ساخت‌وساز غیرمجاز در ۵ روستای استان قزوین اجرا شد.

وی اضافه کرد: در پی اجرای این عملیات ۶.۷ هکتار از اراضی کشاورزی استان قزوین آزادسازی شده و جلوی تغییر کاربری غیرمجاز آن‌ها گرفته شد که این اراضی در روستاهای اک، حیدرآباد، زرشک، شفیع‌آباد و مشکین‌تپه از توابع سه شهرستان قزوین، بویین‌زهرا و تاکستان قرار دارند.

مدیر امور اراضی استان قزوین با بیان اینکه بیشترین حجم تخریب و قلع‌وقمع ابنیه غیرمجاز در شهرستان قزوین و دو روستای زرشک و شفیع‌آباد صورت گرفت، خاطرنشان کرد: در این عملیات ۱۷ بنای غیرمجاز تخریب شدند که در نتیجه این تخریب ۳.۵ هکتار از اراضی کشاورزی قزوین آزادسازی شد.

رحمان‌دوست تاکید کرد: در شهرستان بویین‌زهرا و در روستاهای حیدرآباد و مشکین‌تپه، ۱۲ فقره تخریب بنای غیرمجاز داشتیم که به آزادسازی دو هکتار از زمین‌های کشاورزی و بازگشت آن‌ها به چرخه زراعی منجر شد.

وی با اشاره به تخریب هفت بنای غیرمجاز در اراضی کشاورزی شهرستان تاکستان ادامه داد: با تخریب این بناهای غیرمجاز بالغ بر ۱۲ هزار مترمربع از اراضی کشاورزی محدوده جاده روستای اک آزاد شد و به چرخه تولید بازگشت.

مدیر امور اراضی استان قزوین گفت: مستحدثات تخریب شده از جمله ساختمان، اتاقک، دیوارکشی، پی‌کنی، فنس‌کشی و محوطه‌سازی غیرمجاز بوده که با حضور نماینده دادستان، یگان حفاظت اراضی کشاورزی، امور اراضی، نیروی انتظامی و عوامل راهداری اجرا شده است.

کد خبر 751992

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.