۱۲ آذر ۱۳۹۷ - ۰۸:۳۲
 خرو پف زنان را جدی بگیرید!

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که عواقب خرو پف کردن، زنان را بیشتر از مردان تحت تاثیر قرار داده و خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی را در آن ها افزایش می‌دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بررسی‌های جدید محققان نشان می‌دهد که خرو پف کردن و ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺁﭘﻨﻪ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩﻱ ﺧﻮﺍﺏ که ﻳﻜﻲ ﺍﺯ ﺍﻧﻮﺍﻉ ﺍﺧﺘﻼﻝ‌ﻫﺎﻱ  شایع خواب است، منجر به نقص عملکرد قلبی در زنان می‌شود. خر و پف با الگوهای خواب مرتبط است و زمانی ایجاد می‌شود که فرد در حال نفس کشیدن، صدایی را به محیط خارج می‌فرستد. جالب است بدانید که این اختلال با افزایش سن، خطرناک‌تر شده و باعث ابتلا به بیماری‌های قلبی می‌شود.

ﺳﻨﺪﺭﻡ ﺁﭘﻨﻪ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩﻱ ﺧﻮﺍﺏ نیز اختلالی است که الگوهای تنفس افراد را در هنگام خواب تحت تاثیر قرار داده و نفس کشیدن فرد را متوقف می‌کند. موضوع قابل توجه اینکه حدود نیمی از افرادی که هنگام خوابیدن خر و پف می کنند اختلال ﺁﭘﻨﻪ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩﻱ ﺧﻮﺍﺏ را نیز تجربه می‌کنند.  

در واقع زمانی که فرد دچار ﺁﭘﻨﻪ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩﻱ ﺧﻮﺍﺏ می‌شود، ماهیچه‌های گلوی وی که مسئول باز نگه داشتن راه هوایی هستند از جریان هوا جلوگیری می‌کنند. بررسی های جدید محققان که به تازگی در نشست سالانه انجمن رادیولوژی آمریکای شمالی ارائه شده است، نشان می‌دهد خرو پف کردن هنگام خواب و ﺁﭘﻨﻪ ﺍﻧﺴﺪﺍﺩﻱ، منجر به به نقص عملکرد قلب می‌شود و زنان را بیش از مردان تحت تاثیر قرار می‌دهد.

هنوز به درستی مشخص نیست که آیا آپنه خواب به طور مستقیم باعث ایجاد بیماری‌های قلبی می‌شود یا خیر، اما بعضی از متخصصان معتقد هستند مبتلایان به آپنه خواب در معرض خطر فشار خون بالا قرار دارند.

به گفته انجمن قلب آمریکا (AHA)، برخی از مبتلایان به آپنه خواب و فشار خون بالا که درمان آپنه خواب را آغاز می‌کنند، شاهد کاهش فشار خون خود هستند. این یافته ها حاکی از آن است که ارتباطی میان فشار خون بالا و سندرم آپنه خواب وجود دارد. همچنین آپنه خواب با چاقی نیز مرتبط است که یکی از فاکتورهای خطرآفرین برای ابتلا به بیماری‌های قلبی است.

نتیجه بررسی های صورت گرفته نشان می‌دهد زنانی که دچار خر و پف و یا آپنه انسدادی خواب هستند، بیشتر به بیماری های قلبی مبتلا می‌شوند. اما همچنان مطالعات بیشتری نیاز است تا تفاوت های جنسیتی مرتبط با این اختلالات را شناسایی کند.

کد خبر 360249

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.