با این دمنوش گیاهی سرماخوردگی را از خود دور کنید

سرماخوردگی یکی از بیماری به ظاهر ساده است که می‌تواند فرد را برای مدت چند روز از کار و زندگی بیاندازد و چنانچه شخص بدن ضعیفی داشته باشد، در طول فصول سرد سال بارها به این بیماری مبتلا شود.

به گزارش ایمنا، سرماخوردگی یکی از بیماری‌های شایع فصل پاییز و زمستان است که  علائم  آن شامل سرفه، آبریزش بینی، گرفتگی بینی و گلودرد است. در مراحل اولیه بیماری، افراد نشانه‌هایی نظیر ترشحات رقیق و آبکی بینی و حلق،  قرمزی چشم‌ها، سوزش و خارش گلو و حلق، گرفتگی بینی و صدا و همچنین التهاب حلق را تجربه می‌کنند.

در صورتی که آبریزش بینی و سرماخوردگی فرد بدون علائم عفونت‌های باکتریال باشد، توصیه می‌شود افراد در طول مدت بیماری خود سوپ و آش‌های ساده و گرم مصرف کنند و از مصرف نابجا و نادرست آنتی بیوتیک‌ها پرهیز کنند. بهتر است در روزهای نخست سرماخوردگی معده سبک نگه داشته شود و غذای اصلی تنها به سوپ جو رقیق با حبوبات بسیار کم و سبزیجات فراوان اختصاص داده شود. بهتر است افراد در این مدت افراد از خوردن غذاهای سنگین اجتناب کنند.

درمان سریع سرماخوردگی با این دمنوش شگفت‌انگیز

یکی از شیوه‌های طب سنتی برای درمان سرماخوردگی دم کرده پونه کوهی و آویشن شیرازی است. از آنجا که این دمنوش شگفت‌انگیز خاصیت ضد عفونی کنندگی  دارد، در فصل پاییز و زمستان، انتخاب بسیار مناسبی محسوب می‌شود. بنابراین افراد می‌توانند دم کرده پونه کوهی و آویشن شیرازی را با مقداری عسل مخلوط و چندین بار در طول روز مصرف کنند. همچنین مصرف کدو حلوایی به دلیل برخورداری از ویتامین E، ویتامین C و بتاکاروتن به عنوان یک درمان مناسب برای سرماخوردگی‌های ساده در فصل سرما شناخته شده است. این عضو خانواده کدو، خاصیت آنتی اکسیدانی دارد و افراد می‌توانند آن را به صورت بخار پز به همراه کمی پودر نبات و دارچین مصرف کنند.

 پیشگیری از سرماخوردگی با مصرف دمنوش "زنجبیل"

زنجبیل، یکی از گیاهان دارویی است که خوردن آن خواص بسیار زیادی برای سلامت افراد دارد. جالب است بدانید که این گیاه، خاصیت ضد باکتری و ضد ویروسی دارد و کارایی سیستم ایمنی و دفاعی بدن را افزایش می‌دهد. از آنجا که این گیاه جادویی تاثیر فوق‌العاده زیادی در پیشگیری از ابتلا به سرماخوردگی در فصول سرد سال دارد، توصیه می‌شود افراد آن را به عنوان مواد اولیه به غذاهای روزانه خود اضافه کنند یا دمنوش آن را مصرف کنند. همچنین زنجبیل، بهترین داروی سرماخوردگی‌های شدید محسوب می‌شود و از این رو به مبتلایان سرماخوردگی و افرادی که از گلو درد رنج می‌برند، توصیه می‌شود از دمنوش یا چای زنجبیل غافل نشوند.

برای تهیه چای زنجبیل افراد می‌توانند یک قاشق چایخوری پودر خشک زنجبیل و یا دو قاشق چایخوری زنجیبل رنده شده تازه را در داخل قوری ریخته، روی آن آب جوش بریزند. سپس این معجون را به مدت پنج دقیقه با حرارت ملایم دم کنند و پس از شیرین کردن آن با عسل، چای زنجبیل را میل کنند.

تاثیر "به دانه" در درمان سرفه‌های خشک

یکی از توصیه‌های طب سنتی برای پیشگیری از سرماخوردگی در فصول سرد سال، اجتناب از مصرف نوشیدنی‌های سرد است. به افرادی که از سرفه‌های خشک رنج می‌برند توصیه می‌شود یک قاشق غذاخوری به دانه را در یک لیوان آب خیس کرده تا به صورت ژله‌ای در بیاید. سپس هر چند ساعت یک بار، یک قاشق غذاخوری از آن را میل کنند یا دانه‌های به را در دهان نگه داشته، لعاب آن را قورت دهند.

به گفته کارشناسان طب سنتی چنانچه سرفه با ترشحات مخاطی رقیق و همچنین سوزش، خارش و التهاب گلو همراه باشد، پیشنهاد می‌شود افراد شربت‌های نرم‌کننده سینه و ضدالتهاب مانند شربت بنفشه مصرف کنند. چنانچه سرفه با ترشحات مخاطی غلیظ و لزج همراه باشد و علائمی مانند خارش و سوزش گلو در آن وجود نداشته باشد، شربت آویشن می‌تواند در رقیق کردن ترشحات و خروج آن‌ها موثر باشد.

کد خبر 357741

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.