با مصرف انار، کم‌خونی خود را درمان کنید

انار یکی از میوه‌های خوش طعم پاییزی است که خواص بسیار زیادی برای سلامت افراد دارد. این میوه جادویی آهن زیادی دارد که برای کم خونی مفید بوده و به پاکسازی کبد کمک می‌کند.

به گزارش ایمنا، در اینجا شما را با برخی از مهم‌ترین خواص این میوه پاییزی آشنا می‌کنیم:

نقش انار در درمان کم‌خونی

خوردن انار باعث سلامت جریان خون شده و به دلیل برخورداری از مقادیر بالای آهن برای مبتلایان به کم خونی موثر است. همچنین مصرف این میوه پاییزی، تعداد هموگلوبین‌های سالم را افزایش می‌دهد و کم خونی نوزادان و کودکان را نیز برطرف می‌کند. زنان باردار نیز با مصرف انار، علاوه بر درمان کم خونی خود می‌توانند از تولد جنین با وزن کم جلوگیری کرده و خطر زایمان زودرس را کاهش دهند.

با خوردن انار، سلامت پوست خود را تضمین کنید

از آنجا که ویتامین C به  وفور در انار وجود دارد، خوردن آن چربی پوست را کنترل کرده و در درمان جوش صورت و آکنه موثر است. همچنین اسانس "پانولیکیک" موجود در آن باعث رطوبت‌رسانی پوست شده و در درمان پوست خشک، اثر به سزایی دارد. ترکیباتی که در این میوه جادویی وجود دارد در رشد فیبروبلاست‌ها(سلول‌های اصلی بخش میانی پوست که کلاژن و ماتریس برون سلولی را تولید می‌کند) موثر بوده و سلامت پوست افراد را تضمین می‌کند.

درمان پوست‌های ملتهب با مصرف انار

پلی فنول‌هایی که در روغن انار وجود دارد، خاصیت ضد التهابی دارد. بنابراین مصرف روغن انار برای بهبودی سریع پوست موثر بوده و با عفونت‌های پوستی مبارزه می‌کند. همچنین انار چین و چروک‌های پوست را کاهش داده و با تولید "کلاژن" و "الاستین" پوست به جوان‌سازی صورت کمک می‌کند.

با مصرف انار اضافه وزن خود را مدیریت کنید

انار دارای فیبر زیادی است که باعث می‌شود افراد احساس سیری کرده و میل به زیاده‌روی در خوردن غذا نداشته باشند. همچنین آنتی اکسیدان‌های زیاد موجود در آن به کنترل وزن کمک کرده و افراد چاق می‌توانند با خوردن انار وزن خود را کاهش دهند.

دیگر خواص انار

از دیگر خواص این میوه جادویی می‌توان به سم زدایی و پاکسازی کبد از سموم، بهبود هضم غذا، سلامت دستگاه گوارش، کاهش فشار خون بالا، درمان یبوست و اسهال، تقویت موهای سر، پیشگیری و درمان سرطان، آلزایمر، بیماری‌های قلبی، روماتیسم و پوکی استخوان و ...اشاره کرد.

کد خبر 356840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 1
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • قاسمی IR ۲۰:۳۲ - ۱۴۰۲/۰۸/۲۳
    1 2
    انار میوه بهشتی هست