۱۰ کشور با کمترین نرخ مالیات بر درآمد

همه کشورها از سیستم‌های مالیاتی یکسان استفاده نمی‌کنند و هر کشور سیستم مالیاتی مختص خود را دارد؛ بعضی از این سیستم‌ها پیچیده و برخی بسیار ساده هستند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، در این میان برخی کشورها با ایجاد چند اصلاح جزئی در سیستم مالیاتی پیچیده مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا به عنوان شاخص، برای شرکت‌ها و ساکنان خود، نرخ‌های مالیات بر درآمد پائین‌تر از سطح بین‌الملل ایجاد کرده‌اند و به جای لایه‌های پیچیده مالیاتی، از سیستم‌های مالیاتی ساده استفاده می‌کنند. کشورهای بسیاری برای مقابله با مالیات بالا، شیوه‌ای متفاوت از سیستم ایالات متحده اتخاذ کرده‌اند. در این گزارش به ۱۰ کشور اشاره شده است که در ادامه به ترتیب از آخر به اول معرفی خواهند شد.

لتونی

نرخ مالیات بر درآمد لتونی ۲۳ درصد است. البته با توجه به میزان درآمد، برخی معافیت‌ها از پرداخت مالیات وجود دارند. البته این نرخ مالیات بر درآمد در این کشور به صورت فردی است و برای شرکت‌ها برابر با ۱۵% می‌باشد.

سنگاپور

مقیاس تعیین نرخ مالیات بر درآمد در کشور سنگاپور، درآمد است. در این کشور نرخ مالیات تمامی درآمدهای بالای  ۳۲۰ هزار دلار برابر با  ۲۲% و برای افراد با درآمد زیر ۲۲ هزار دلار برابر با ۰% است. همچنین در سنگاپور بر ارثیه و یا سود سرمایه مالیاتی تعلق نمی‌گیرد و نرخ مالیاتی برای شرکت‌ها برابر با ۱۷% است.

اوکراین

نرخ مالیات بر درآمد اوکراین در تمامی موارد، چه فردی و چه شرکتی برابر با ۱۸% است و در مواقع ضرورت کمک نظامی مالیات موقت ۱/۵ درصدی لحاظ می‌شود. بیشترین مالیاتی که برای سود سرمایه در این کشور تعیین می‌شود نیز برابر با ۱/۵% می‌باشد.

رومانی

در رومانی نرخ مالیات بر درآمد چه فردی و چه شرکتی ۱۶٪ است که نسبت به نرخ رایج برای شرکت‌ها در سال ۱۹۹۵ کاهش قابل توجهی داشته است. با این حال نرخ تامین اجتماعی برای شرکت‌ها ۲۳/۴۵٪ و برای افراد ۱۶/۵% است.

لیتوانی

در لیتوانی نرخ مالیات بر درآمد برابر با ۱۵٪ است. همچنین اعتبارات مالیاتی دیگری نیز در این کشور وجود دارد که برای مسکن، آموزش و پرورش، جابهجایی و هزینه زندگی افزایش می‌یابد. این کشور با اجرای قانون مالیات بر ارزش افزوده  ۲۱ درصدی به جبران مالیات پایین برای برخی از نرخ‌های مالیاتی کاهش یافته می‌پردازد.

بولیوی

نرخ مالیات بر درآمد ۱۳ درصدی در بولیوی با توجه به سایر انواع مالیات موجود در این کشور کمی گیج کننده است. در این کشور مالیات اقلام لوکس مانند اتومبیل، الکل و عطر از ۱۸٪ تا ۵۰٪ متغیر می‌باشد.

بلغارستان

در این میان برخی کشورها با ایجاد چند اصلاح جزئی در سیستم مالیاتی پیچیده مورد استفاده در ایالات متحده آمریکا به عنوان شاخص، برای شرکت‌ها و ساکنان خود، نرخ‌های مالیات بر درآمد پائین‌تر از سطح بین‌الملل ایجاد کرده‌اند و به جای لایه‌های پیچیده مالیاتی، از سیستم‌های مالیاتی ساده استفاده می‌کنند. مالیات بر درآمد شرکت‌ها و نیز شهروندان در بلغارستان دارای نرخ ثابت ۱۰٪ در درآمد خالص سالیانه است که بر طبق الزامات و معیارهای مختلف، مالیات می‌تواند به صورت اقساط پرداخت شود. این امر خود دلیلی برای جذب کسب و کارهای جدید است.

گواتمالا

در گواتمالا میزان مالیات فردی ۷%، مالیات بر درآمد شرکت‌ها ۲۵% و نرخ مالیات بر فروش برابر با ۱۲% است.

باهاما

نرخ مالیات بر درآمد در باهاما ۰% است و هیچ مالیات بر درآمد، مالیات بر سود سرمایه، مالیات بر انتقال سرمایه و مالیات بر املاک وجود ندارد؛ مالیات بر فروش تنها ۷/۵۰% است و درآمدهایی از پایه ۵۰ هزار دلار، از ارزیابی مالیات بر دارایی معاف هستند.

جزایر کیمن

در جزایر کیمن نرخ مالیات برابر با ۰% است و شهروندان در این شهر بدون پرداخت مالیات بر دارایی، مالیات بر درآمد، مالیات بر درآمد سرمایه، مالیات ارث و میراث، مالیات هدیه، مالیات شرکت و مالیات مغازه زندگی می‌کنند. تنها منبع درآمد دولت از هزینه واردات تأمین می‌شود. در این کشور برای هیچ پرونده‌ای مالیات دریافت نمی‌شود و سهامداران خارجی از پرداخت مالیات سود سهام شرکتی خود از مالیات در جزایر کیمن معاف هستند.

کد خبر 352587

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.