بیشترین کودک آزاران اصفهان چه کسانی هستند؟

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بد رفتاری‌های سرپرست خانواده بیشترین دلیل کودک آزاری‌های اعلام شده در استان اصفهان بوده است، گفت: به همین دلیل بسیاری از کودک آزاری‌ها رسانه‌ای نمی‌شود.

مجتبی ناجی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با بیان اینکه سال گذشته هفت هزار و۲۹۴ نفر با اوژانس اجتماعی استان اصفهان تماس گرفته‌اند، اظهارکرد: موضوع ۲۴ درصد تماس‌ها، کودک آزاری و مسائل تربیتی کودکان بوده است.

وی افزود: در حوزه مسایل تربیتی کودکان، خانواده‌ها خدمات آموزشی نحوه ارتباط برقرار کردن و رفع اختلالات رفتاری فرزندان را دریافت می‌کنند.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه در اقدامات عملیاتی اورژانس اجتماعی در حوزه کودکان ۲۶۳ کودک به بهزیستی ارجاع شده است، اضافه کرد: این کودکان به دلیل آزار و اذیت از سوی خانواده و سرپرستان و همچنین بهره کشی از آنها به عنوان کودکان کار به بهزیستی ارجاع شده‌اند.

وی افزود: از تعداد کودکان ارجاع شده به بهزیستی در سه ماهه اول سال جاری، ۳۰ نفر دختر زیر ۱۲ سال بوده است.

ناجی با بیان اینکه طیف کودک آزاری وسیع بوده و تنها اذیت و آزار جسمی نیست، ادامه داد: حتی کمبود ویتامین لازم و کالری در تغذیه، نداشتن تفریح، نگهداری نکردن والدین از کودک، عدم تحصیل و  بهداشت نیز جزو حقوق شهروندی کوکان محسوب می‌شود و تامین نکردن این موارد نیز نوعی کودک آزاری است.

وی با بیان اینکه بد رفتاری‌های سرپرست خانواده دلیل بیشترین دلیل کودک آزاری‌های اعلام شده در استان اصفهان بوده است، گفت: به  همین دلیل بسیاری از کودک آزاری‌ها رسانه‌ای  نمی‌شود.

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان اصفهان با بیان اینکه بیشترین آزار جسمی کودکان از سوی والدین معتاد به خصوص مصرف کننده روانگردان صورت می‌گیرد، اضافه کرد: سال گذشته در اصفهان دختری به دلیل ضرب و شتم والدین، دچار جراحت شده بود که بهزیستی برای بهبود کودک اقدامات لازم را انجام داد.

کد خبر 351796

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.