۱۹ هزار و ۵۲۲ اصفهانی در تیرماه امسال آسیب دیدند

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اصفهان گفت: در تیرماه امسال، ۱۹ هزار و ۵۲۲ ماموریت اورژانسی در استان اصفهان انجام شد که یک سوم از این عملیات‌ها مربوط به حوادث رانندگی بود.

به گزارش ایمنا، غفور راستین با اشاره به برقراری ۱۱۴ هزار و ۷۰۰ تماس با اتاق فرمان های ۱۱۵ در تیرماه سال جاری اظهار کرد: در این مدت، تکنسینهای اورژانس پیش بیمارستانی استان اصفهان ۱۹ هزار و ۵۲۲ ماموریت را انجام دادند که از مجموع آنها، ۱۶ هزار و ۳۲۴ مورد در مناطق شهری و ۳ هزار و ۱۹۸ مورد جاده‌ای بوده است.

وی افزود: در این مدت، واحدهای عملیاتی اورژانس ۱۱۵ به مصدومان شش هزار و ۲۱۵ حادثه رانندگی و ۱۳ هزار و ۳۰۷ مصدوم و بیمار در حوادث غیر تصادفی امدادرسانی کردند و در مجموع ۱۳ هزار و ۴۹۰ نفر را پس از انجام اقدامات درمانی اولیه، به بیمارستان منتقل و ۳ هزار و ۴۳۲ نفر را به صورت سرپایی در محل حادثه درمان کردند.

مدیر حوادث و فوریتهای پزشکی استان اصفهان با اشاره به اعزام دو نفر به بیمارستان توسط بالگرد امداد هوایی اورژانس، تصریح کرد: در چهارمین ماه از سال جاری، یک هزار و ۸۲۴ بیمار قلبی، ۷۱۲ بیمار تنفسی، یک مورد مسمومیت با گاز منوکسیدکربن، ۹۶ بیمار با مشکل زنان و زایمان، ۹۶۶ مصدوم ناشی از سقوط و ۸ مورد غرق شدگی از خدمات درمانی فوریتهای پزشکی بهره مند شدند.

راستین با بیان اینکه در مدت مذکور به ۶۴ حادثه ویژه اورژانسی در استان اصفهان خدمات فوریتهای پزشکی ارائه شد، خاطرنشان کرد: در این مدت، تکنسینهای ۱۱۵ اصفهان، تعداد ۴۰ عملیات احیای موفق و سه مورد کمک به زایمان مادر باردار را در کارنامه خود ثبت کردند.

کد خبر 349914

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.