از کسب میزبانی مسابقات جهانی برای نخستین بار در اصفهان تا کنترل رشد قیمت مسکن

ایمنا از اهمیت حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان، کسب میزبانی مسابقات جهانی برای نخستین بار در اصفهان، انجام بیش از ۵۰۰ هزار عمل جراحی رایگان برای بیمه‌شدگان تأمین اجتماعی، کنترل رشد قیمت مسکن و گوشه‌ای از ‏‬تلاش‌های شهید جمهور در عرصه بین‌الملل در بسته خبر خوش می‌گوید.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، امروز در بسته خبر خوش به سراغ واریزی ۱۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برای خانواده زندانیان در راستای حمایت از آن‌ها می‌رویم، در ادامه نیز خبری در خصوص کسب میزبانی مسابقات جهانی زورخانه‌ای برای نخستین بار در نصف جهان مطرح شده است، همچنین انجام بیش از ۵۰۰ هزار عمل جراحی رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی، کنترل رشد قیمت مسکن و ‏‬ گوشه‌ای از ‏‬ تلاش‌های شهید جمهور در عرصه بین‌الملل نیز از جمله موضوعاتی است که در ادامه جزئیات بیشتر آن بیان شده است.

اهمیت حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان / ‏‬ واریزی ۱۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال برای خانواده زندانیان

به نقل از مرکز رسانه قوه قضائیه، منوچهر رحمانی، مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز ضمن گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده زندانیان اظهار کرد: یکی از برنامه‌های انجمن پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی با آموزش به همسران و فرزندان زندانیان است که به‌صورت مستمر انجام می‌شود و علاوه بر آن حمایت‌های مادی انجمن نیز شامل حال این آن‌ها می‌شود؛ بی‌توجهی به این قشر از جامعه آسیب‌های جبران‌ناپذیری را به این خانواده‌ها وارد خواهد کرد و انجمن برابر با اساسنامه موظف است با کمک خیران و سازمان‌ها از این خانواده‌ها حمایت کند تا آسیبی به بنیان خانواده وارد نشود.

وی افزود: انجمن حمایت زندانیان مرکز به‌مناسبت گرامیداشت روز ملی حمایت از خانواده‌های زندانیان با دعوت از آنها علاوه‌بر ارائه خدمات آموزشی به حساب ۱۳۷۶ خانواده زندانی که به‌تازگی تحت پوشش انجمن قرار گرفته‌اند، به هر خانواده مبلغ ۱۰ میلیون ریال در مجموع ۱۳ میلیارد و ۷۶۰ میلیون ریال واریز می‌کند.

مدیرعامل انجمن حمایت از زندانیان مرکز گفت: کمک به معاش خانواده‌های زندانیان، ارائه آموزش مهارت‌های اساسی و سبک زندگی، آموزش‌های فنی‌وحرفه‌ای و ایجاد زمینه اشتغال آن‌ها، کمک‌های درمانی از دیگر وظایف این انجمن است، زمینه حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان فراهم خواهد شد و رفع مشکلات آن‌ها از اهداف انجمن است.

اهمیت حمایت از خانواده‌های نیازمند زندانیان با مشارکت مردم و مسئولان

کسب میزبانی مسابقات جهانی زورخانه‌ای برای نخستین بار در نصف جهان / ‏‬ احتمال میزبانی گیتی‌پسند برای جام باشگاه‌های آسیا

جواد محمدی، مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان در رابطه با میزبانی جهانی اصفهان در مسابقات زورخانه‌ای به خبرنگار ایمنا می‌گوید: با پیشنهادها و پیگیری‌های خوبی که داشتیم، موفق شدیم میزبانی مسابقات جهانی زورخانه‌ای را کسب کنیم که این مسابقات تیر سال جاری برای نخستین‌بار در اصفهان برگزار خواهد شد.

وی می‌افزاید: این رویداد با همکاری و مشارکت فدراسیون و هیئت ورزش‌های زورخانه‌ای، اداره‌کل ورزش و جوانان، اداره فولاد مبارکه، شهرداری اصفهان و با مدیریت استانداری اصفهان کلید خواهد خورد.

مدیرکل سابق اداره ورزش و جوانان استان اصفهان بیان می‌کند: در دیداری که با استاندار اصفهان روز اهدای جام قهرمانی تیم فوتسال گیتی‌پسند داشتیم، صحبت‌هایی مبنی بر گرفتن میزبانی اصفهان برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فوتسال شد که باشگاه گیتی‌پسند در حال پیگیری این موضوع است.

محمدی تصریح می‌کند: امیدواریم که در سال جاری بتوانیم میزبانی تیم گیتی‌پسند را برای مسابقات جام باشگاه‌های آسیا فوتسال شاهد باشیم همچون سال گذشته که میزبانی مسابقات جام باشگاه‌های آسیای هندبال را در اصفهان پس از نزدیک ۲۰ سال به میزبانی باشگاه سپاهان داشت.

میزبانی مسابقات بین‌المللی نمایشگاهی برای ارائه توانمندی‌های ایران

انجام بیش از ۵۰۰ هزار عمل جراحی رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تأمین اجتماعی

بر اساس جدیدترین گزارش‌های آماری سازمان تأمین اجتماعی، در سال ۱۴۰۲ در بیمارستان‌های ملکی سازمان تأمین اجتماعی ۵۶۱ هزار عمل جراحی انجام شده است که بیشترین تعداد این اعمال جراحی به تفکیک نوع عمل شامل ۴۴ هزار و ۵۰۶ مورد عمل سزارین، ۳۸ هزار مورد عمل جراحی آب مروارید، ۱۸ هزار و ۶۷۱ مورد عمل جراحی کیسه صفرا (کوله‌سیستکتومی)، ۱۸ هزار و ۳۲۸ مورد عمل جراحی ترمیم فتق اینگوینال و ۱۷ هزار و ۲۳۹ عمل جراحی سنگ‌شکن درون‌اندامی (TUL) بوده است.

همچنین در سال ۱۴۰۲ تعداد بالغ بر ۳۴۰۰ عمل جراحی قلب در بیمارستان‌های سازمان تأمین اجتماعی انجام شده است که بیشترین تعداد اعمال جراحی قلب به تفکیک نوع عمل مربوط به جراحی بای‌پس کرونر (CABG) با ۲۲۱۰ مورد عمل جراحی، تعویض دریچه میترال با ۱۹۷ مورد عمل جراحی و تعویض دریچه آئورت با ۱۸۰ مورد عمل جراحی بوده است.

بر اساس آمارهای عملکردی بخش درمان سازمان تأمین اجتماعی، سال گذشته در بین مراکز درمانی ملکی این سازمان، بیمارستان شهید فیاض‌بخش تهران با ثبت ۲۸ هزار و ۷۵۷ عمل جراحی، دارای بیشترین آمار تعداد اعمال جراحی بوده است و پس از آن بیمارستان‌های شریعتی اصفهان با ۲۸ هزار و ۱۹۰ عمل، بیمارستان شهید لبافی‌نژاد تهران با ۲۳ هزار و ۴۷۱ عمل، بیمارستان شهید غرضی اصفهان با ۱۷ هزار و ۹۵۳ عمل و بیمارستان امام رضا (ع) ارومیه با ۱۶ هزار و ۴۱۳ مورد عمل جراحی قرار داشته‌اند، همچنین در مجموع ۳۴۳ مورد عمل پیوند کلیه نیز در بیمارستان شهید لبافی‌نژاد در سال ۱۴۰۲ انجام شده است.

انجام بیش از ۵۰۰ هزار عمل جراحی رایگان برای بیمه‌شدگان سازمان تامین اجتماعی

کنترل رشد قیمت مسکن / ‏‬ کاهش ۱۰۷ درصدی تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن به ۱۲ درصد

محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران در جلسه شورای عالی مسکن، اظهار کرد: تورم نقطه به نقطه میانگین قیمت مسکن در تهران که در اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۰۷ درصد بود در اردیبهشت سال جاری به حدود ۱۲ درصد رسید که نشان‌دهنده کنترل نسبی رشد قیمت مسکن در کشور است.

در این جلسه همچنین گزارشی از عملکرد بانک‌های عامل در قانون جهش تولید مسکن ارائه و اعلام شد: تسهیلات ساخت مسکن در ابتدای سال ۱۴۰۲ از ۲۰۵ هزار فقره قرارداد به مبلغ ۶۸ هزار میلیارد تومان به حدود ۸۰۰ هزار فقره قرارداد به مبلغ ۲۷۵ هزار میلیارد تومان با رشد ۳۰۴ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

تسهیلات کمک‌ودیعه مسکن از ۲۲۴ هزار فقره به مبلغ ۱۳ هزار میلیارد تومان در ابتدای سال ۱۴۰۲ به حدود ۴۶۲ هزار فقره و مبلغ ۳۶ هزار میلیارد تومانی و رشد ۱۷۵ درصدی تا پایان اردیبهشت سال جاری رسیده است.

رشد قیمت مسکن کنترل شد

گوشه‌ای از ‏‬ تلاش‌های شهید جمهور در عرصه بین‌الملل / ‏‬ مسئولان باید از شخصیت بزرگ شهید رئیسی الگوبرداری کنند

حجت‌الاسلام مجتهد زاده، کارشناس مسائل سیاسی بیان کرد: از خصوصیات شهید آیت‌الله رئیسی می‌توان به این اشاره کرد که ایشان همواره به تمام روستاهای دور افتاده سر می‌زدند و حتی در سیل اخیر به روستاهای دور افتاده و سیل زده سیستان و بلوچستان رفتند تا مشکلات آن‌ها را برطرف کنند، ایشان امید را در دل مردم زنده کرد و در مقام خدمت خالصانه بودند و در مسیر جهاد و کمک به ارتقای پیشرفت کشور جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه شهید رئیسی قهرمان ملی است، افزود: آیت‌الله رئیسی یک عالم مجاهد، مردمی، با کفایت و پرتلاش بوده و باید مسئولان از این شخصیت بزرگ الگوبرداری کنند و در انتخابات نیز کسی را انتخاب کنیم که در مسیر خط آیت‌الله رئیسی حرکت می‌کند و خدمات این شهید بزرگوار را برای امیدآفرینی به مردم، خط انقلاب و جبهه مقاومت بیان کنیم.

این کارشناس سیاسی از دیگر اقدامات شهید آیت‌الله رئیسی سفر به پاکستان را بیان کرد و ادامه داد: عضویت ایران در سازمان‌های بین‌المللی، تلاش برای محکومیت اسرائیل در عرصه بین‌الملل، تلاش برای حذف دلار، احیای اقتصاد داخلی، رشد مثبت اقتصادی، بازگشایی بیش از ۱۰ هزار کارخانه، افزایش صادرات نفتی بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار بشکه نفت، برگرداندن درآمد نفتی، کم‌خرج‌ترین دولت در دنیا، شکست جریان سکولار این‌ها مجموعه‌ای از کارهای آقای رئیسی در کشور و در دنیا بوده است.

مجتهد زاده عنوان کرد: در شرایط کنونی جنگی رسانه‌ای تکلیفمان ابتدا کنترل هیجانات و خط دشمن است، باید در جامعه امیدآفرینی و آیت‌الله رئیسی را خادم ملت و قهرمان ملی معرفی کنیم و خدمات شایسته آن را برای مردم بیان کرده و این مسیر را ادامه دهیم و جلوی شایعات و ناکارآمدی‌ها و ناتوانی‌ها بایستیم و تلاش کنیم تا مردم با حضور پرشور خود در انتخابات بتوانند کسی را که در مسیر آیت الله رئیسی قرار دارد انتخاب کنند.

از کسب میزبانی مسابقات جهانی برای نخستین بار در اصفهان تا کنترل رشد قیمت مسکن

کد خبر 757371

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.