۱۰ مرداد ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۹
کولاک "کوران"

تنها در طول پنج شب اجرا، بیش از هزار نفر به تماشای نمایش "کوران" در تالار هنر نشستند. این نمایش، تازه‌ترین اثر "امید نیاز" است که نویسندگی، طراحی و کارگردانی آن را بر عهده دارد.

به گزارش ایمنا، کوران بر اساس نمایشنامه‌ای به همین نام، اثر "موریس مترلینگ" است که در قرن ١٩ میلادی به نگارش درآمده و "امید نیاز" آن را برای عصر حاضر، دوباره‌نویسی کرده است. این تئاتر با نگاهی فلسفی، مسایل اگزیستانسیالیستی و فلسفه وجودی بشر را به چالش می‌کشد.

علاوه بر ٣٠ بازیگر جوان، امید نیاز، مهدی تقی پور، امیر مهدی اسلام پور، محمدرضا ترابی و رویا بختیاری نیز در کوران به ایفای نقش پرداخته‌اند. هم‌چنین "فریندخت زاهدی" مشاور پروژه، "یاسر خاسب" طراح حرکات، "امید نیاز" و "سیدمهدی موسوی" طراحان صحنه، "پونه خامین" طراح لباس و "امیرسلار قاضی زاده" و "نگار سبقت اللهی" نیز نوازندگان این پروژه هستند. ضمن اینکه طراحی گرافیک به‌عهدۀ "علیرضا عسکری فر"، "علی میر عمادی" نیز عکاس این نمایش است.

امید نیاز پیش از این نویسندگی و کارگردانی آثار نمایشی همچون ١+١، بچه های خاکستری، مردگان مشغول کارند، سیندرلا در بن بست، تمام شد و هم‌چنین فیلم هایی نظیر ب١٢، این فیلم قشنگ نیست و شماری دیگر از آثار نمایشی و سینمایی را در کارنامه دارد و در جشنواره‌های مختلف داخلی و بین‌المللی نیز جوایزی را دریافت کرده است.

نمایش "کوران" به نویسندگی و کارگردانی "امید نیاز" اثری فلسفی است که با داشتن با بیش از ۳۰ بازیگر تئاتر در اصفهان هر شب ساعت ۲۰:۳۰ در سالن اصلی تالار هنر اصفهان، واقع در میدان لاله به روی صحنه می‌رود. اجرای این نمایش از چهارم مرداد آغاز شده و تا تا دوم شهریوماه نیز ادامه خواهد داشت.

کد خبر 349771

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ضحا IR ۱۷:۳۰ - ۱۳۹۷/۰۵/۱۰
    0 1
    بسیااااااار تئاتر زیبایی بود و چقدر حیف که ایشان دیگر در اصفهان به دلیل بی مهری مسئولین کاری نخواهند ساخت. .... تئاتری فلسفی که واقعا انسان را به فکر وا می دارد.