در بحث بنزین به خودکفایی رسیده‌ایم

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس گفت: از سال گذشته موضوع تحریم‌های بنزینی روی میز بود اما با توانمندی توانستیم در این باره خودکفا شویم و از این اقدام بهره می‌بریم‌.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علیرضا جعفرپور صبح امروز _شنبه، بیست‌ونهم اردیبهشت_ در اختتامیه جشنواره جام رسانه امید اظهار کرد: پالایشگاه ستاره خلیج فارس، بزرگ‌ترین پالایشگاه میعانات گازی جهان و بزرگ‌ترین پالایشگاه کشور است و اهمیت آن از این جهت است که بومی‌یازترین پالایشگاه کشور است که به‌دست جوانان این مرز و بوم ساخته شده است‌.

وی افزود: حدود ۲۰ درصد ظرفیت پالایشی کشور را به خود اختصاص داده و زیرساختی پدافندی محسوب می‌شود که تاب‌آوری کشور را در برابر تهدیدات بیرونی افزایش می‌دهد.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس عنوان کرد: از سال گذشته موضوع تحریم‌های بنزینی روی میز بود و با توانمندی توانستیم در این باره خودکفا شویم و از این اقدام بهره می‌بریم‌.

جعفرپور بیان کرد: این پالایشگاه ظرفیت ۳۶۰ هزار بشکه‌ای داشته و در حال حاضر به ۴۶۰ هزار بشکه رسیده و در ۲ سال گذاشته ظرفیت تولید بنزین و اجزا را از ۳۰ میلیون لیتر در روز به ۴۴ میلیون لیتر برسیم.

وی خاطرنشان کرد: همچنین در سال‌های اخیر استحصال گاز مایع را افزایش داده و از ۱۳۰۰ تن به حدود ۱۷۰۰ تن برسیم، در ۲ سال اخیر نیز صادرات گاز مایع حدود ۶.۵ برابر شده است.

مدیرعامل پالایشگاه ستاره خلیج فارس با اشاره به دستاوردهای این مجموعه در یک سال اخیر مطرح کرد:

صادرات دریایی نفت سفید، بازیافت گازهایی که به مشعل ارسال می‌شوند، بازیابی گازهایی که به فلر می‌رفتند، افزایش ۶۲ درصدی درآمدها، حمایت از اقدامات محیط‌زیستی و ساخت‌یک ابر بیمارستان در بندرعباس از جمله اقدامات انجام شده در این مدت است.

کد خبر 754583

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.