توافقات احداث تراموا تا پایان تابستان نهایی می‌شود

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان گفت: تا پایان فصل تابستان توافقات برای احداث تراموا در شهر اصفهان با سه گزینه چین، فرانسه و شرکت مبنای داخلی نهایی می‌شود.

علیرضا صلواتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: از حدود دو سال گذشته رایزنی‌ها و مذاکرات برای احداث تراموا با کشورهای مختلف چین، روسیه، ایتالیا، چک، فرانسه و ...  آغاز شده است.

وی ادامه داد: پس از بررسی به سه گزینه چین، فرانسه و  مپنا داخلی رسیدیم که هر سه مباحث فنی را ارایه کردند و اکنون در حال تکمیل مستندات خود هستند. در نظر داریم تا پایان تابستان با یکی از گزینه‌ها و یا کنسرسیومی از سه گزینه به توافق برسیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با بیان اینکه سه خط تراموا برای شهر اصفهان پیش بینی شده است، گفت: خط میدان جمهوری_ شهرک کوثر خیابان امام خمینی(ره)، میدان جمهوری _ میدان آزادی، میدان جمهوری _ میدان شهدا برای احداث تراموا در نظر گرفته شده است.

صلواتی با بیان اینکه اولویت نخست احداث تراموا خط میدان جمهوری تا میدان آزادی است، خاطرنشان کرد: بر اساس مطالعات مشاور، خطوط بی.آر.تی قابلیت تبدیل به خط تراموا را دارد، بر این اساس می‌توانیم جابه جایی مسافران غرب اصفهان را با استفاده از تراموا پوشش دهیم.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار اصفهان با اشاره به مزایای تراموا تصریح کرد: با توجه به خصوصیات شهر، مسطح  و توریستی بودن آن، تراموا می‌تواند راهگشای خوبی برای ترافیک اصفهان باشد.

کد خبر 349652

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.