با معجزه‌های شربت لیموترش بیشتر آشنا شوید

شربت لیمو ترش دارای مزایای زیادی برای سلامت بدن است و برای افرادی که تمایل زیادی به نوشیدن آب ندارند، بسیار مفید است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، بدن انسان برای زنده ماندن به آب نیاز دارد و مصرف آب کافی برای برخورداری از سلامت مطلوب، حیاتی است. یکی از راهکارهای نوشیدن آب به اندازه کافی، طعم دار کردن آن توسط مرکباتی نظیر لیمو ترش است که باعث می‌شود افراد آب بیشتری مصرف کنند.

با مصرف آب کافی، افراد می توانند اطمینان حاصل کنند که بدن آن‌ها به اندازه کافی هیدراته شده که این موضوع به ویژه در فصول گرم سال از اهمیت زیادی برخوردار است.در واقع آب رسانی به بدن از طریق مصرف آب زیاد و میوه‌ها  تامین می‌شود. اما میزان آبی که هر فرد به آن نیاز دارد نیز با توجه به فاکتورهایی نظیر سن، جنسیت، میزان فعالیت فیزیکی فرد، باردار بودن یا نبودن، شیر دهی به نوزاد، شرایط محیطی مانند دما، بیمار بودن افراد مانند مبتلا شدن به اسهال، تهوع و استفراغ و ...متفاوت است.

جالب است بدانید که مصرف شربت لیمو ترش یکی از راهکارهای نوشیدن آب کافی برای افرادی است که تمایل زیادی به نوشیدن آب ندارند. به گفته سازمان کشاورزی آمریکا(USDA)، یک لیمو ترش با قطر 2 اینچ دارای 20 کالری، 22 میلی گرم کلسیم، 12 میلی گرم فسفر، 68 میلی گرم پتاسیم و 19.5 میلی گرم ویتامین C است. اما مصرف این شربت مزایای بسیار زیادتری برای سلامت بدن افراد دارد که به آنها اشاره می‌کنیم:

با مصرف شربت لیمو ترش، سیستم ایمنی بدن خود را تقویت کنید

ویتامین C و آنتی اکسیدان‌های موجود در لیمو ترش، باعث بهبود سیستم ایمنی بدن می‌شوند. حال زمانی که شربت لیمو ترش به طور منظم نوشیده شود، باعث جلوگیری و کاهش طول سرماخوردگی و در مواردی بیماری آنفولانزا می‌شود.

کاهش احتمال ابتلا به سرطان و مصرف شربت لیمو ترش

نتایج بررسی‌های متعدد حاکی از آن است که میان مصرف مرکبات و کاهش ابتلا به برخی از انواع سرطان ارتباط وجود دارد. همچنین نتیجه یک تحقیق پزشکی که در سال 2015 در شهر بالتیمور آمریکا صورت گرفته است نشان می‌دهد که افزایش مصرف مرکبات سبب کاهش ابتلا به سرطان مری (esophageal cancer) می‌شود.

شربت لیموترش مصرف کنید تا سنگ کلیه نگیرید

لیمو شامل اسید سیتریک و ویتامین C است. مطالعه صورت گرفته در سال 2014 نشان داد که هر دوی این ترکیبات به شکستن و جلوگیری از تشکیل برخی از انواع سنگ کلیه کمک می‌کند. محققان نتیجه گرفته‌اند که افراد با افزودن ویتامین C و اسید سیتریک به رژیم غذایی خود، می‌توانند خطر ابتلا به سنگ‌های کلیه را در آینده کاهش دهند.

مصرف شربت لیمو ترش، باعث هضم غذا می‌شود

لیموترش حاوی ترکیباتی است که باعث تحریک ترشحات گوارشی در معده شده و به هضم غذا کمک می‌کند. همچنین وجود اسید در لیمو ترش باعث می‌شود تا بزاق دهان بتواند غذا را بهتر تجزیه و هضم کند.

کاهش خطر بیماری قلبی با مصرف شربت لیمو ترش

لیموترش حاوی مقادیر زیاد منیزیم و پتاسیم است که هر دو این عناصر به سلامت کلی قلب کمک می‌کنند. به ویژه پتاسیم موجود در لیموترش جریان خون را بهبود بخشیده و فشار خون را کاهش می‌دهد. همچنین تحقیقات محدودی وجود دارد که نشان می‌دهد مصرف لیمو ترش، سطح کلسترول خون را کاهش می‌دهد.

بهبود کیفیت پوست با مصرف شربت لیمو ترش

لیموترش حاوی ویتامین C و آنتی اکسیدان‌ها است که هر دوی این ترکیبات در بسیاری از محصولات پوستی تجاری به کار می‌روند. هنگامی که لیموترش با آب مصرف می‌شود، مواد طبیعی موجود در شربت لیمو ترش می‌توانند باعث بهبود کیفیت پوست شده و از پیر شدن آن جلوگیری کنند.

شربت لیموترش، قند خون را کاهش می‌دهد

بر اساس برخی از تحقیقات صورت گرفته، ویتامین C می‌تواند باعث کاهش تغییرات قند خون در صبح شده و میزان آن را پس از صرف غذا کاهش دهد. اگرچه این مطالعات بر روی افرادی که مکمل‌های ویتامین C را مصرف می‌کنند، صورت گرفته است، می توان از آن ها نتیجه گرفت که ویتامین C برای بهبود و تعدیل سطح قند خون افراد بسیار عالی است.

شربت لیمو ترش و کاهش وزن

متخصصان تغذیه اغلب توصیه می‌کنند که افراد یک لیوان آب را به همراه یک وعده غذایی مصرف کنند تا از زیاد خوردن غذا جلوگیری شود. امابا مصرف شربت لیمو ترش، شما به مزایای بیشتری دست پیدا می کنید. اسید سیتریک موجود در لیموترش، متابولیسم (سوخت و ساز) بدن را افزایش داده و باعث می‌شود تا افراد کالری بیشتری بسوزانند و چربی کمتری ذخیره کنند.

دیگر مزایای شربت لیموترش برای بدن

خواص دیگر لیموترش شامل تصفیه کردن خون، تامین سلامت چشم‌ها و  مقابله با مشکلات بینایی، کاهش درد و التهاب در مفصل‌های بدن و زانو و ... است. از آنجا که این میوه‌ی جادویی توانایی زیادی در سم‌زدایی داشته و سلامت شما را در درازمدت افزایش می‌دهد، توصیه می شود که از این پس لیموترش را جز برنامه‌ی غذایی روزانه‌ خود قرار دهید و هر روز صبح یک لیوان شربت آب‌لیموی گرم و بدون شکر میل کرده و از مزایای بی‌شمار آن بهره مند شوید. گفتنی است شربت آبلیموی گرم بهترین نوشیدنی صبح‌گاهی است، زیرا به سیستم گوارش کمک کرده و فرایند حذف ضایعات تولیدشده در بدن را آسان‌تر می‌کند.

کد خبر 349164

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.