۱۲ تیر ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۰
  روزی نصف فنجان گردو بخورید

خوردن گردو می تواند خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ را کاهش دهد و از بیماری هایی مثل سرطان وبیماری های قلبی جلوگیری کند به همین دلیل خوردن آن توسط پزشکان ومتخصصان تغذیه توصیه شده است.

به گزارش ایمنا به نقل از techtimes، گردو غنی از آنتی اکسیدان ها است و برای عملکرد قلب بسیار مفید است .همچنین مطالعه ای که در بیش از ۳۴۰۰۰ نفر انجام شد، نشان داد که با دو برابر شدن مصرف گردو خطر ابتلای افراد به دیابت نوع ۲ تا ۴۷ درصد کاهش می یابد .

محققان این مطالعه شرکت کنندگانی در میان افراد بین رده سنی ۱۸ تا ۸۵ ساله را انتخاب و تاثیر گردو را در آنها بررسی کردند. آنها همچنین شرکت کنندگان در معرض دیابت یا در حال مصرف دارو برای دیابت را با توجه به نوع دیابت و با استفاده از آزمایشات رایج از جمله گلوکز ناشتا و هموگلوبین A۱c مورد بررسی قرار دادند. نتایج این مطالعه نشان دادکه در شرکت کنندگانی که گردو می خورند، خطر ابتلا به دیابت نوع ۲ کمتر از دیگران بود. محققان همچنین اظهار داشتند که این موضوع صرف نظر از سن، شاخص توده بدنی، جنسیت یا فعالیت بدنی شرکت کنندگان است.

 گردو از سرطان جلوگیری می کند

گردو حاوی چربی های غیر اشباع است و ۱۳ گرم در هر اونس، پروتئین و فیبر دارد. گردو همچنین تنها آجیلی است که حاوی مقدار قابل توجهی از ALA، اسید آلفا لینولنیک، اسید چرب امگا ۳  گیاهی است. مطالعات قبلی همچنین نشان می دهد که خوردن نصف فنجان گردو در هر روز می تواند با افزایش تعداد باکتری های پروبیوتیک در معده به محافظت از دستگاه گوارش انسان کمک کند و می تواند به جلوگیری از ابتلا به سرطان، بیماری های مغزی و قلبی کمک کند.

آجیلی مفید برای دیابتی ها

پزشکان به افراد دیابتی توصیه می کنند که گردو بخورند. این بیماری تعداد بالایی از افراد در تمام دنیا را درگیر خود کرده است. فقط در امریکا بیش از ۳۰ میلیون نفر مبتلا به دیابت هستند و حداقل ۹۵ درصد این افراد دیابت نوع ۲ دارند. دیابت نوع ۲ بیشتر در افراد بالای  ۴۲ سال شایع است، اما در بزرگسالان و کودکان جوان نیز دیده می شود. سطح بالای قند خون در دیابت به بدن آسیب می رساند و می تواند منجر به بیماری های قلبی و کلیه شود.

این بیماری همچنین باعث می شود میزان چاقی در کودکان افزایش یابد. کارشناسان سلامت معتقدند که مدیریت سطوح استرس، خوردن غذای سالم و درمان های انسولینی و فعالیت های جسمانی بیشتر  می‌تواند به فردی که با دیابت نوع ۲ زندگی می کند کمک کند تا بیماری را کنترل کند.

کد خبر 347420

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.