اگر میگرن دارید این غذاها را نخورید

میگرن،درد خفیفی است که گاهی با تهوع، سرگیجه و حساسیت به نور و صدا همراه می شود.این بیماری با بعضی عوامل تشدید می شود که با کنترل آنها می توانید کاهش تعداد حملات را تجربه کنید. یکی از این عوامل غذا است؛ نه فقط آنچه که می‌خورید، بلکه زمانی که غذا را می‌خورید.

به گزارش خبرنگارعلمی ایمنا از everydayhealth نوح رزن، مدیر مرکز سردرد نیویورک و استاد دانشگاه در رابطه با تاثیرغذاها برمیگرن می‌گوید: اگرچه رژیم غذایی به ندرت علت سردرد است، اما ممکن است به عنوان یک عامل غذایی باعث میگرن شود.

درواقع شواهد مختلفی وجود دارد که نشان می‌دهد حمله میگرنی ممکن است باعث واکنش متفاوت به غذا در افرادمیگرنی باشد. حتی یک بیماری مزمن ژنتیکی نیز می‌تواند باعث میگرن بشود. آنچه که می‌خورید و زمانی که آن را می‌خورید می‌تواند باعث ایجاد میگرن بشود.

به گفته دکتر رزن، به طور کلی، راه رفتن به مدت طولانی بدون خوردن یا نوشیدن می‌تواند درد سر را تحریک کند که برخی افراد دچار شبه میگرن را در معرض خطر بیشتری نسبت به دیگران قرار
می‌دهد. این حمله‌ها می‌تواند درمشاغل خاصی شامل معلمان، پرستاران، کارگران ساختمانی، رانندگان کامیون و یا سایر حرفه‌های پراسترس بیشتر باشد.

مدیر مرکز سردرد نیویورک همچنین توصیه می‌کندکه اگر نمی‌دانید علت درد سر شما چیست، سرچشمه‌های بالقوه آن مانند غذا یا نوشیدنی‌هایی را که باخوردن آن میگرن شما آغاز می‌شود را بنویسید. درواقع مظنونان اصلی میگرن را حذف کنید. حتماً با یک متخصص تغذیه هم مشورت کنید. رژیم غذایی مناسب درمان میگرن را دریافت کنید و رژیم ویژه بگیرید.

 در ادامه برخی از مجرمان اصلی حمله های میگرنی دربین غذاها را به شما معرفی می‌کنیم:

 کافئین

بعضی اوقات مصرف قهوه و کافئین می‌تواند به کاهش سردرد منجر شود، اما کافئین یک شمشیر دو لبه است، روزن می‌گوید: هنگامی که هر روز قهوه می نوشید، کافئین می‌توانید باعث وابستگی بشود و پس از اعتیاد به این نوشیدنی محبوب، مصرف کمتر از مقدار معمول آن درروز می‌تواند باعث سردرد شود. 

 پنیر و گوشت

  نیترات‌ موجود در بعضی پنیرها و گوشت‌ می تواند باعث ایجاد میگرن بشود. درکنار این غذاهایی هم که شور هستند می‌تواند آب بدن شما را کم آب کند وباعث میگرن بشوند.

 مرکبات

 گاهی خوردن میوه ومرکبات همراه با بعضی غذاها می تواند باعث تحریک معده و میگرن بشود.

 شکلات

شکلات ممکن است به طورمستقیم باعث میگرن نشود اما خوردن بیش از اندازه نوع تلخ آن ممکن است باعث ایجاد میگرن باشد. کافئین و آنتی اکسیدان های موجود در شکلات می‌تواند برخی از نشانه‌های میگرن را درمان کنند. اما باید اعتراف کرد که شکلات‌های تلخ وتیره تر یکی از مقصران میگرن هستند.

 غذاهای تند

 فلفل چیلی احتمالاً بیشتر از سایر انواع غذاهای تند می‌تواند باعث میگرن بشود. احتمال دارد که این نوع از فلفل، گیرنده‌های خاصی از درد در مغز به نام گیرنده‌های TRP که آستانه ایجاد میگرن را کاهش می‌دهند را خنثی کند.

 نوشیدنی‌های حاوی شیرین کننده مصنوعی

کارشناسان مطمئن نیستند که چرا آسپارتام یا شیرین کننده‌های مصنوعی می‌تواند باعث ایجاد میگرن شود، اما افرادی که به این مواد حساس هستند ومیگرن دارند نباید از نوشیدنی‌ها و غذاهای حاوی شیرین کننده غیرطبیعی استفاده کنند.

کد خبر 347326

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.