اجرای نمایش "۱+۱" در مونته نگرو وصربستان

تئاتر "۱+۱" به کارگردانی "امید نیاز" بعد از موفقیت در جشنواره تئاتر رومانی و در ادامه تورهای اروپایی خود و پس از اجرا در سوئیس، فردا سه‌شنبه دوازدهم تیرماه در جشنواره تئاتر مونته نگرو وصربستان به‌روی صحنه خواهد رفت.

امید نیاز به خبرنگار ایمنا گفت: نمایش "۱+۱" به کارگردانی، نویسندگی و بازیگری مشترک بنده و "گوگلیلمو پاپا" پس از درخشش در جشنواره تئاتر رومانی در فستیوال(fitc) و کسب عنوان بهترین تئاتر این جشنواره برای اجرا به کشورهای مختلف اروپایی دعوت و اجرا شد که در ادامه تورهای اروپایی خود و بعد از کشورهای آلمان، ایتالیا، لهستان و سوئیس، در جشنواره تئاتر مونته نگرو و صربستان به روی صحنه خواهد رفت.

کارگردان تئاتر "۱+۱" افزود: اجرای ما در سوئیس در یک جشنواره غیر رقابتی بود که با استقبال بسیارخوب مردم این کشور همراه بود. این تئاتر در لهستان نیز جایزه ویژه تماشاگران رادریافت کرد که فکر می کنم دلیل آن دیالوگ نداشتن این نمایش و گفتگو به زبان مشترک انسان‌ها است. در واقع ما نه دیالوگی داریم و نه دکورخاصی؛ دکور ما چند چمدان و مقداری چوب است. همین سادگی کار و زبان مشترک برای مخاطبان ما جذابیت ایجاد می‌کند. موسیقی نمایش نیز توسط "تیزیانو پوپولی" موسیقیدان معروف ایتالیایی ساخته شده که به صورت زنده اجرا می شود.

وی تصریح کرد: موضوع اصلی این نمایش که تنها دو بازیگر دارد تنهایی آدمها است و تنهایی، دلتنگی مشترکی است که در همه جای دنیا با آن ارتباط برقرار می‌کنند. آدم‌هایی که در یک زمان مشترک در سرزمینی به یکدیگر می‌رسند اما چون شناخت درستی از هم ندارند به مشکل برمی‌خورند و در نهایت یکی از آنها محل را ترک می کند و دیگری دلتنگ او می‌شود. کل این نمایش برگرفته از شعر مولانا است که می‌گوید "بیا تاقدر یکدیگر بدانیم/که تا ناگه ز یکدیگر نمانیم" در واقع حرف ما نیاز به درک متقابل برای با هم بودن است، پیامی که مرز خاصی نمی شناسد.

نیاز با بیان اینکه در چین و کره جنوبی نیز اجراهای موفقی داشته‌اند، درباره اجراهای بعدی این نمایش گفت: نمایش "1+1" به زودی در پاریس، لندن و کشورهای افریقایی نیز به روی صحنه می‌رود  وامیدوارم که حرکت مثبتی برای معرفی تئاتر ایران به این کشورها باشد.

این کارگردان با اشاره به تئاتر جدید خود که به زودی در اصفهان به روی صحنه می رود، گفت: مردادماه سال جاری نمایش "کوران" را در اصفهان به روی خواهیم برد که فکر می‌کنم اتفاق منحصر به فردی در تئاتر اصفهان باشد.

کد خبر 347301

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.