مراسم ادای احترام هنرمندان، اهالی فرهنگ و رسانه به خادم فرهنگ در تالار وحدت

ادای احترام اهالی فرهنگ، هنر و رسانه به خادم فرهنگ رئیس جمهور شهید و همراهانش در تالار وحدت برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از مرکز روابط عمومی و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مراسم یادبود خادم فرهنگ شهید آیت‌الله رئیسی به میزبانی اهالی فرهنگ، هنر و رسانه لحظاتی است آغاز شده و مدیران و هنرمندان در حال ورود به تالار وحدت‌اند.

سیدمحمد هاشمی جانشین وزیر فرهنگ، سیدمحمود اسلامی معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت فرهنگ، محمد خزاعی رئیس سازمان سینمایی، سیدمجید پوراحمدی مدیرعامل صندوق اعتباری هنر، فرشاد مهدی‌پور معاون امور رسانه‌ای و تبلیغات، ایمان شمسایی مدیرکل مطبوعات داخلی، ایمانی خوشخو دبیر شورای هنر، محمد الهیاری مدیرعامل بنیاد رودکی و جمعی دیگر از مدیران و مسئولان در این مراسم حضور دارند.

رسالت بوذری اجرای برنامه را برعهده دارد.

در کنار داریوش ارجمند، جعفر دهقان و چند تن از بازیگران و اهالی فرهنگ همچون موسوی گرمارودی شاعر برجسته و … نیز حضور پیدا کردند.

جهانگیر الماسی، ارسطو خوش رزم سیمرغ‌دار امسال جشنواره فیلم فجر، کوروش زارعی، گیتی معینی بازیگر، سید محمدجواد طاهری رئیس تئاتر شهر، فضه‌سادات حسینی مجری و گوینده تلویزیون، علی انسانی، مینا زند وکیل مدیدمسئول نشریه زن و زندگی، عنایت بخشی بازیگر پیشکسوت، نجفی، جمال شورجه کارگران، امید زندگانی بازیگر و مجری، محسن ابراهیم‌زاده و جمعی از اقلیت‌های مذهبی همچون کلیمیان، مسیحیان و یهودیان نیز از دیگر حاضران در این مراسم هستند.

داریوش ارجمند: آرزو می‌کنم روحیات شهید رئیسی در منش مسئولان بعدی هم باشد

داریوش ارجمند بازیگر و هنر پیشکسوت نیز در سخنانی در این مراسم گفت: بزرگ مردی رئیس جمهور ما بود که با عشق به او رأی دادیم؛ آرزو می‌کنم عادات، روش و شیوه او در مردانی که پس از این امور مملکت را به دست می‌گیرند هم باشد. از این مرد بیاموزند که چگونه با مردم و میان مردم بود و تا آخرین روز خدمت جانش را برای کشور داد.

وی افزود: سیدالشهدای شهید خدمت سید جلیل القدری که قدر مردم را می‌دانست و با خلوص و عارف بود، شما دیدید چگونه با مردم حرف می‌زد. شهید رئیسی جمله معروفی دارد که می‌گوید یتیمی را نشنیده‌ام بلکه آن را چشیده و حس کردم. مرحوم امام (ره) نیز همیشه از کسانی حرف می‌زد که کوخ نشین هستند چرا که این افراد طعم کوخ نشینی را چشیده‌اند.

این هنرمند پیشکسوت تصریح کرد: از شهید رئیسی بی نیازی و ساده زیستی را یاد گرفتیم آموختیم به دنیا حریص نشویم، این شاخص‌ها را در هر سطحی که هستید یاد بگیرید، آیت الله رئیسی مقام بزرگی داشت اما خیلی فروتن بود، ایشان در برابر عدالت، خداوند و مردم خودش را کوچک می‌شمرد ولی در مقابل ظلم و ستم می‌ایستاد.

وی افزود: حسرت دارم چرا که وزارت ارشاد پدری دلسوز را از دست داد و در گذشته به این میزان به این وزارتخانه توجه نمی‌شد.

داریوش ارجمند گفت: رئیسی دوستدار مردم بود؛ همچنان که دوستدار خداوند بود، امیدوار هستم همه ما درس‌های شایسته‌ای از زندگی این مرد بزرگ گرفته باشیم و در زندگی خود به آنها عمل کنیم.

وزیر فرهنگ: آیت‌الله رئیسی مرد خستگی‌ناپذیر بود

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در حاشیه این مراسم در جمع خبرنگاران اظهار کرد: آیت‌الله رئیسی مرد خستگی‌ناپذیر بود، همه ما اگر تلاش کنیم حق مطلب را نظیر رهبر عزیز انقلاب نمی‌توانیم ادا کنیم که فرمودند رئیسی عزیز خستگی نمی‌شناخت.

وی با تاکید بر این مطلب، افزود: ما به عنوان کسانی که در رکاب ایشان بودیم قطعاً در مقابل وقت‌گذاری و دقت ایشان و زحمات ایشان خیلی وقت‌ها کم می‌آوردیم و آقای رئیس جمهور پیشتاز بودند.

وی ادامه داد: ما همیشه نسبت به این میزان وقت‌گذاری و توانایی و توانمندی و قدرت حل مشکلات غبطه می‌خوریم و امروز داغدار از دست دادن چنین عزیزی هستیم.

کد خبر 757635

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.