در مکتب اهل‌بیت(ع)، خون نقش پیش‌برنده‌ای دارد

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی‌گفت:‌ حکمت خون در مکتب پیروان اهل بیت علیهم السلام همیشه نقش پیش برنده دارد و انفعال در آن جایی ندارد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدمهدی اسماعیلی، امروز _هفتم خرداد_ در جلسه بزرگداشت شهدای خدمت در دانشگاه تهران اظهار کرد: یک هفته است که اتفاق تلخی را پشت سر گذاشتیم که ظاهر آن به شدت ناراحت کننده و دلخراش بود، اما امیدواریم با حکمت و تدبیر الهی و دعای خیر شهدا، امام و اخلاص رهبری عزیز انقلاب تبدیل به یک فرصت جدید برای نظام اسلامی شود.

وی افزود: مجاهدان بزرگی که امروز در سوگ آن‌ها نشستیم سبب شده تا جنس عزاداری ما متفاوت از رخدادهای معمولی باشد، حکمت خون در مکتب پیروان اهل بیت (ع) همیشه نقش پیش برنده دارد و انفعال در آن جایی ندارد، تجربه نزدیک به ۴۶ سال از پیروزی انقلاب نیز نشان داده است اتفاقات و رخدادهای تلخ اینچنینی فضای حرکتی نظام و انقلاب را شتاب بخشیده، سرمایه اجتماعی نظام را ارتقا داده است و فصل نوینی برای انسجام، همدلی و وحدت و حرکت به سمت آرمان‌های بزرگ انقلاب را فراهم کرده است.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در اتفاقات تلخ سال ۶۰، شهید بهشتی مظلوم حتی از سوی برخی از نزدیکان و گروه‌های مردمی بر اثر فضای رسانه‌ای و تبلیغاتی آن دوره مورد شماتت بود اما شهادت این یار صدیق امام در هفتم تیر ۱۳۶۰ برگ نوینی برای حرکت انقلاب اسلامی شد، ما همچنین امام راحل را در ۱۴ خرداد از دست دادیم اما حرکت انقلاب متوقف نشد و با پرچمداری فرزند دیگری از فرزندان انقلاب نزدیک به ۳۶ سال حرکت توفنده انقلاب به شکل تکاملی ادامه یافت.

اسماعیلی تصریح کرد: ما حاج قاسم سلیمانی را از دست دادیم ولی آنچه بعد از آن اتفاق افتاد نشان دهنده اتحاد و انسجام ملی بود، رئیس جمهور شهید ما حضرت آیت‌الله رئیسی نیز بعد از دهه‌ها خدمت صادقانه در جایگاه‌های مختلف وقتی سال ۱۴۰۰ موفق به حضور در انتخابات ریاست جمهوری شد روزهای تلخ را به راحتی پیش‌بینی می‌کرد و همه ما می‌دانستیم فضای کشور چه فضایی است و با چه مسائلی روبرو هستیم.

وی افزود: بارها این صحبت میان ما و رئیس جمهور شهید رد و بدل شد و آقای رئیسی آبرو و سرمایه و همه داشته‌های خود را در دست گرفت و وارد میدان شد. روز تنفیذ آقای رئیسی در کشور عزیزمان روزانه بیش از ۷۰۰ نفر در اثر کرونا از دست می‌رفتند و فضای حقارت آمیزی شکل گرفته بود بر سر عدم واکسیناسیون، اما کشور در چندماه از این موقعیت خارج شد و روزی که ما به تعداد یک رقمی در کرونا رسیدیم هنوز کشورهای پیشرفته اعداد ۳ رقمی کشتگان را داشتند.

وزیر فرهنگ با اشاره به اینکه در فضای دیپلماسی با میدان داری فرد مجاهدی مثل دکتر حسین امیرعبداللهیان صفحات نوینی بر ابتکارات دیپلماسی در تاریخ روابط بین‌الملل اضافه شد، گفت: او شخصیتی بود که با حل تعارضات میدان و دیپلماسی وارد میدان شد، حجم تبادلات اقتصادی ما را با کشورهای اطراف سنجید، میزان رفت و آمدها و عضویت در پیمان‌های مهم مثل شانگهای و بریکس و ده‌ها اقدام ابتکاری دیگر از جمله کارهای مهمی بود که انجام شد.

اسماعیلی تاکید کرد: ایشان در غصه غم‌بار غزه سر از پا نمی‌شناخت و نزدیک به ده بار به برخی کشورها سفر کرد، جمهوری اسلامی در اتفاقاتی که رخ داد و در فضای جدید منطقه و نظام بین‌الملل با هماهنگی میدان و دیپلماسی چنان سیلی سهمگینی بر صورت رژیم صهیونیستی نواخت که سال‌های سال اثرات آن در تقویت جبهه مقاومت و تزلزل جبهه جرم باقی خواهد ماند و اینها اتفاقات مهمی بود که در طول سه سال گذشته رخ داد.

وی یادآور شد: یکبار رهبر انقلاب درخصوص امیرکبیر فرمودند سه سال زمان کمی نیست و او توانست در سه سال چنین نام ماندگاری از خود بجا بگذارید و ما امروز مفتخریم که دوره جدید سه ساله پر از برکت و ارتقا را در کشور عزیزمان تجربه کردیم.

وزیر فرهنگ ادامه داد: در این جلسه یاد و خاطره همه شهدای عزیز، استاد و بزرگ‌تر خودم رئیس جمهور محبوب و شهیدمان که لحظه لحظه حیاتش به عشق خدمت به ملت سپری شد گرامی می‌دارم، او عاشقانه تک تک ایرانی‌ها را دوست می‌داشت و به تک تک فرزندان این مرز و بوم عشق می‌ورزید، درد آن‌ها را درد خود می‌دانست، راحتی خود را فدای آرامش و ارتقای این کشور کرد، آیت الله رئیسی با همراهی یاران مخلص و عزیزش به جوار رحمت الهی رفت و امروز این پرچم در اختیار جوانان مؤمن انقلابی این مرز و بوم است و انشاالله برای همیشه در احتزاز می‌ماند.

اسماعیلی در انتها بیان کرد: آخرین سفر خارجی که با آقای رئیس‌جمهور داشتیم توفیقی بود نزدیک به ۷۰ ساعت کنار ایشان باشیم، فرصت صحبت بسیار فراهم بود، دیروز اشاره کردم در آخرین نامه ایشان که به من رسیده نامه آقای امیرعبداللهیان به رئیس‌جمهور بود برای حضور بنده در حج امسال و موافقت ایشان در این خصوص بود و این غصه برای همیشه در وجود من هست که این دو بزرگوار را از دست دادیم.

کد خبر 757590

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.