سوگواره سنتی کاشانی‌ها برگزار شد

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: همزمان با سالروز شهادت شهید مسجد کوفه، سوگواره سنتی کاشانی‌ها، در حرم مطهر اولین مهاجر علوی به ایران امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه استان اصفهان، سید جواد تکیه اظهار کرد: همزمان با سالروز شهادت مولای متقیان حضرت علی (ع) و طبق سنتی دیرینه، از سحرگاه روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، مردم روزه‌دار کاشان، مسیر ده کیلومتری این شهرمذهبی را تا حرم مطهر فرزند امیر مومنان علی(ع)، با پای پیاده و با دلی سرشار از عشق به خاندان نبوت و امامت، جهت عرض تسلیت به حضرت محمد هلال بن علی (ع) طی کردند.

وی افزود: در این مراسم معنوی، هیئت‌های مذهبی مختلف  کاشان، همچون  نجفی‌ها، کربلایی‌ها و کاظمینی‌ها با نواختن طبل و دهل و مدیحه‌سرایی، در صحن مطهر این امام زاده عظیم الشان حضور پیدا کردند و با اجرای برنامه‌های عزاداری و مداحی توسط ذاکران اهل بیت(ع) شهادت حضرت علی(ع) را به فرزندان این امام همام تسلیت عرض کردند.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل افزود: همچنین در این روز، هیئت های مذهبی شهرستان آران و بیدگل نیز، با برافرششتن بیرق های سیاه و نصب پارچه نوشته هایی در سطح شهر، با زائران حرم حضرت محمد هلال بن علی (ع) همنوا شدند.

تکیه افزود: بخش هایی از این مراسم نیز از شبکه های مختلف سیمای جمهوری اسلامی ایران، از جمله شبکه سوم سیما و شبکه مرکز صدا و سیمای اصفهان به صورت زنده، پخش شد.

وی اضافه کرد: این سنت کهن، با قدمتی نزدیک به دو قرن، ریشه در رؤیای صادق یکی از علمای صاحب ‌نام و با فضیلت کاشان دارد که در آن، ملا حبیب‌الله شریف کاشانی(ره) ، گلایه رسول  خدا(ص) از عدم زیارت فرزندی از فرزندانش را در خطه آران و بیدگل می‌شنود و روز بعد، این عالم بزرگوار، خود، همراه کاروانی از مؤمنان کاشانی، برای عرض ارادت به آستان مقدس فرزند حضرت علی بن ابیطالب(ع)، با پای پیاده به راه می‌افتند و زائر بارگاه نورانی حضرت محمد هلال بن علی(ع) می‌شوند و از آن پس، این آئین سنتی، هر ساله، از سحرگاهان روز بیست و یکم ماه مبارک رمضان، پس از اقامه ی نماز صبح، آغاز شده و مردم روزه‌ دار، در قالب دستجات عزاداری و هیئات مذهبی، به زیارت حضرت محمد هلال بن علی(ع) می‌شتابند و تا هنگام افطار و اقامه ی نماز مغرب و عشا، به عزاداری حضرت علی(ع) می پردازند.

مدیر اجرایی امامزاده محمد هلال بن علی(ع) آران و بیدگل گفت: آستان مقدس امامزاده محمد هلال بن علی (علیه السلام) در شهرستان آران و بیدگل و در ۱۲ کیلومتری شهر کاشان واقع شده است.

کد خبر 345429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.