عکس اصفهانی ها در «قاب چهارباغ»

نمایشگاه عکس «قاب چهارباغ» بهعنوان یکی از رویدادهای هفته فرهنگی اصفهان به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خیابان چهارباغ برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایمنا، در این نمایشگاه که به همت «مدیریت طرح عالی چهارباغ» و با مشارکت انجمن عکاسان مطبوعاتی اصفهان برگزارشده، خیابان چهارباغ در دو بخش چهارباغ امروز و چهارباغ دیروز به تصویر کشیده شده است.

فراخوان این نمایشگاه، اواسط فروردین‌ماه انتشار یافت و تا پایان فروردین علاقه‌مندان می‌توانستند عکس‌های خود را پیرامون خیابان چهارباغ در دو دسته چهارباغ امروز و چهارباغ دیروز که مربوط به عکس‌های خیابان چهارباغ پیش از سال ۱۳۷۰ میشود، به دفتر دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

علیرضا وثیق انصاری، دبیر نمایشگاه «قاب چهارباغ» درباره آن به خبرنگار ایمنا گفت: درمجموع بیش از ۴۰۰ عکس به دفتر دبیرخانه ارسال‌شده بود که در روز اول اردیبهشت‌ماه، فرایند داوری در چهار مرحله بر روی این عکس‌ها به انجام رسید. درنهایت ۴۳ عکس از ۱۹ عکاس در بخش چهارباغ امروز انتخاب شد.

وی در رابطه با بخش چهارباغ قدیم هم گفت: در بخش چهارباغ قدیم متأسفانه آثار زیادی دریافت نکردیم. درنتیجه اکثراً از عکس‌هایی استفاده شد که سازمان نوسازی و بهسازی شهرداری اصفهان در آرشیو عکس‌های قدیمی خود داشت. آثار منتخب این دو بخش هم ۴ اردیبهشت‌ماه رونمایی شد

به گزارش خبرنگار ایمنا، ارائه این آثار در قاب‌های عظیم‌الجثه‌ای انجام‌گرفته که توانسته تمامی آثار منتخب را در خود جای دهد و از سوی دیگر کلام «قاب چهارباغ» را جسمیت بخشیده است.

اکثر آثار منتخب در بخش «چهارباغ امروز» هم به قاب‌آورنده فضای تفریحی و فرهنگی خیابان چهارباغ هستند و اغلب فعالیت‌های انجام‌شده در این خیابان خاطره‌انگیز را به تصویر کشیده‌اند.

در قابی دیگر هم تصاویری از چهارباغ قدیم به نمایش درآمده و قدمت برخی از عکس‌ها به دوران قاجار نیز می‌رسد.

در میان دو قاب «چهارباغ امروز» و «چهارباغ دیروز»، قاب دیگری نیز به نام «من و چهارباغ» قرار داده‌شده است. در این قاب، افراد مختلف، سلفی‌ها و عکس‌های یادگاری خود را برای چاپ می‌آوردند، عکس‌ها چاپ می‌شدند، چند کلامی زیر هر عکس توسط مالک عکس نوشته می‌شد و با انتخاب خودش، در جایی وسط قاب نصب می‌شد.

وثیق انصاری در رابطه با این قاب گفت: هر شب ساعت ۹ شب به‌قیدقرعه، جایزه‌ای به افرادی که در طرح «من و چهارباغ» مشارکت کردند، اهدا شد.

نمایشگاه «قاب چهارباغ» تا ۹ اردیبهشت‌ماه در خیابان چهارباغ عباسی برپا شد.

کد خبر 342812

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.