مجسمه های چوبی، زینت‌بخش خیابان چهارباغ

سمپوزیوم مجسمه‌های چوبی به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان و به همت سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری اصفهان در خیابان چهارباغ عباسی برگزار شد.

به گزارش ایمنا، شش هنرمند مجسمه‌ساز شامل جمال بابایی، رضا ستاره، فرهاد پاک‌نژاد، عباس ضیائی، علی خطایی ایلچی و افراسیاب آقاجانی، در این سمپوزیوم به خلق اثر پرداختند. هر یک از این هنرمندان، مدعوین این کارگاه از طرف شهرداری اصفهان هستند و هر یک، کارنامه هنری درخشانی در پس کارهای خود دارند.

هر یک از هنرمندان در پی این دعوت، طرح‌های موردنظر خود را برای دبیرخانه سمپوزیوم ارسال کردند و پس از تائید طرح‌های اولیه ارسال‌شده هنرمندان، یک عدد تنه درخت در محل اجرای کارگاه در اختیار هر یک از هنرمندان قرار گرفت. شروع کار بر روی تنه‌های خام از ۴ اردیبهشت‌ماه آغاز شد و هنرمندان موظف شدند طرح‌های خود را تا ۱۰ اردیبهشت‌ماه تکمیل کنند. درنهایت آثار تکمیل‌شده، زینت‌بخش محوطه خیابان چهارباغ خواهند بود.

هر یک از شش هنرمند مجسمه‌ساز، طرح خود را که پیرامون فرهنگ اصفهان تنظیم و طراحی‌شده، به‌صورت زنده بر روی تنه درخت مربوطه پیاده‌سازی و هر یک از آن‌ها تلاش کردند نمادی از فرهنگ، هنر، معماری و نمادهای اصفهان را در طرح مجسمه خود استفاده کنند.

رضا ستاره از هنرمندان حاضر در این کارگاه که در حال پیاده‌سازی طرح پرنده سیمرغ در کنار نقوش اسلیمی اصفهانی است، بار اولی نیست که درزمینهٔ مجسمه‌های حیوانات فعالیت می‌کند. او که کارش را با تولید مبلمان شهری شروع کرده، تابه‌حال آثار متعددی از حیوانات در حال انقراض را به‌صورت طرحی نمادین روی تنه‌های درخت‌های خشک پیاده کرده است.

علی خطایی از دیگر هنرمندان حاضر در نمایشگاه هم در تلاش بود معماری برج کبوتر را که از صورت‌های خاص معماری شهر اصفهان است، به‌واسطه مجسمه به نمایش بگذارد.

عباس ضیایی از پرافتخارترین حاضران در این کارگاه هم که تابه‌حال آثار متعدد مجسمه از چهره نامداران ایران خلق کرده، در تلاش بود چهره‌ای آشنا از مردهای سنتی اصفهان را بر تنه درخت خود پیاده‌سازی کند.

جنس تمامی درخت‌های خشک استفاده‌شده در این کارگاه، از چوب گردو و توت بود و این سمپوزیوم، پس از سمپوزیوم مجسمه‌های چوبی ناژوان، دومین سمپوزیوم رسمی مجسمه‌سازی چوبی در اصفهان بود که به مناسبت هفته فرهنگی اصفهان برگزار شد.

کد خبر 342816

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.