رقابت‌های جهانی، سکویی برای قهرمانی در بازی‌های پاراآسیایی جاکارتا

مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: ایران پتانسیل بالایی برای قرار گرفتن در بین شش اول جهان دارد اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا رتبه خوبی به دست آوریم.

مازیار میرعظیمی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در مورد شرایط تیم ملی، اظهار کرد: مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر مردادماه در شهر هامبورگ آلمان برگزار می‌شود که تیم ملی دومین حضور خود در رقابت‌های جهانی را تجربه می‌کند.

وی ادامه داد: تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان در گروه A رقابت‌های جهانی با تیم‌های آلمان، کانادا و مراکش هم‌گروه است. در مسابقات انتخابی قهرمانی جهان که مهرماه سال گذشته در کشور چین برگزار شد، تیم ملی توانست مقام نایب قهرمانی و جواز حضور در مسابقات جهانی آلمان را به‌دست آورد.

مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر گفت: تیم ملی تمرینات خود را در قالب اردوهای آمادگی از سال گذشته و با برگزاری سه اردو در تهران آغاز کرده است و اولین اردوی در سال ۹۷ نیز از ۲۱ تا ۲۸ فروردین ماه در تهران برگزار می‌شود. قرار است از شش اردویی که در سال ۹۷ برگزار می‌شود هر کدام در شهرهای مختلف باشد و اصفهان هم میزبان یک دوره از اردوها خواهد بود.

میرعظیمی با بیان اینکه کسب مقام در مسابقات جهانی بسیار سخت است، تصریح کرد: ایران پتانسیل بالایی برای قرار گرفتن در بین شش تیم اول جهان دارد اما تمام تلاشمان را می‌کنیم تا با به‌ دست آوردن رتبه خوب در این رقابت‌ها، نتیجه نامطلوبی که در المپیک ریو کسب کردیم را از اذهان پاک کنیم.

وی اضافه کرد: پس از مسابقات جهانی بسکتبال با ویلچر، مسابقات پاراآسیایی جاکارتای اندونزی در مهرماه برگزار می‌شود. ضمن اینکه آرزو می کنم در رقابت‌های جهانی بهترین نتیجه را به دست آوریم و از اعتبار بسکتبال با ویلچر کشورمان دفاع کنیم، حضورمان در این رقابت‌ها نیز فرصت بسیار خوبی برای کسب آمادگی و رفتن روی سکوی قهرمانی مسابقات پاراآسیایی جاکارتا خواهد بود.

مربی تیم ملی بسکتبال با ویلچر در مورد سطح تیم‌های هم‌گروه با ایران خاطرنشان کرد: آلمان که میزبان رقابت‌های جهانی است، قطعاً برای کسب بهترین نتیجه تدارک زیادی دیده است. کانادا تیمی است که سابقه قهرمانی المپیک را داشته و بهترین بازیکن بسکتبال با ویلچر جهان در این تیم حضور دارد. از تیم مراکش اطلاعات دقیقی نداریم اما بعید است قدرت این تیم به اندازه تیم‌های آلمان و کانادا باشد.

به گزارش ایمنا، تیم ملی بسکتبال با ویلچر کشورمان که خود را برای حضور در مسابقات جهانی آلمان و بازی‌های پاراآسیایی جاکارتای اندونزی آماده می‌کند، چهارمین اردوی آمادگی خود را از ۲۱ فروردین ماه به مدت یک هفته در تهران برگزار می کند.

علی کریمی و ایمان بک‌زاده به‌عنوان بازیکن و مازیار میرعظیمی به‌عنوان مربی از استان اصفهان در تیم ملی بسکتبال با ویلچر حضور دارند، ضمن اینکه تیم ملی کشورمان در اولین حضور خود در رقابت‌های جهانی بسکتبال با ویلچر در سال ۲۰۱۴ در رتبه هشتم قرار گرفت.

کد خبر 340969

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.