قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

هفته بیست‌ونهم و ماقبل پایانی رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران ساعت ۲۰ روز سه‌شنبه پیگیری خواهد شد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، دیدارهای هفته بیست‌ونهم از بیست‌وسومین دوره رقابت‌های لیگ‌برتر فوتبال باشگاه‌های ایران فردا _دوشنبه، هشتم خرداد_ با انجام هشت بازی به‌صورت همزمان از ساعت ۲۰:۰۰ پیگیری می‌شود که ممکن است نتایج سرخابی‌های پایتخت تعیین‌کننده قهرمان فصل جاری آن‌هم یک‌هفته مانده به پایان مسابقات شود.

آلومینیوم اراک - سپاهان اصفهان

سپاهان در دو دیدار گذشته مقابل حریفان خود به پیروزی رسیده است و در پنج دیدار گذشته خود همانند آلومینیوم هیچ شکستی در کارنامه نداشته است. آلومینیوم اراک هم که مانند سپاهان یکی از چهار تیم حاضر در مرحله نیمه‌نهایی جام‌حذفی است، در شرایطی به مصاف حریف اصفهانی خود می‌رود که در سه دیدار از پنج دیدار گذشته خود پیروز میدان بوده و در چهار مسابقه از پنج دیدار رودررو با این تیم به تقسیم امتیازات و تساوی بسنده کرده است.

سپاهان با ۵۱ و آلومینیوم با ۳۸ امتیاز به ترتیب در رده‌های سوم و هفتم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر قرار دارند. رامین رضائیان و فرشاد احمدزاده دو بازیکن تأثیرگذار سپاهان به دلیل محرومیت نمی‌توانند در این بازی زردپوشان را همراه کنند.

در تیم آلومینیوم هم عارف حاجی‌عیدی و میلاد بدرقه که در بازی با گل‌گهر سیرجان از زمین بازی اخراج شدند نمی‌توانند برابر سپاهان تیم خود را همراهی کنند. رضا اسدی نیز به دلیل مصدومیت قادر به همراهی سپاهان در این بازی نیست و دست مورایس برای دیدار با آلومینیوم بسیار خالی است.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

بازی رفت دو تیم با نتیجه یک بر صفر به سود آلومینیوم به پایان رسید و باید دید در بازی روز سه شنبه شاگردان ژوزه مورایس می‌توانند نتیجه دیدار رفت را جبران کنند. شاگردان مورایس درحالی در هفته ماقبل پایانی لیگ به مصاف آلومینیوم می‌روند که در تقابل‌های قبلی مقابل این تیم چندان آمار خوبی ندارند.

این دو تیم از زمان آمدن آلومینیوم به لیگ برتر از سال ۹۹ تاکنون هشت مرتبه (لیگ برتر و جام حذفی) به مصاف هم رفته‌اند که دو برد سهم طلایی‌پوشان و یک برد سهم اراکی‌ها بوده و پنج مرتبه نیز دیدارهای دو تیم با تساوی به پایان رسیده است. آخرین برد سپاهان مقابل آلومینیوم در اسفندماه ۱۳۹۹ یعنی دیدار برگشت دو تیم در لیگ بیستم رقم خورد که شاگردان محرم نویدکیا با برد پرگل ۶ بر یک از سد ایرالکوی اراک عبور کردند.

استقلال تهران - گل‌گهر سیرجان

تیم‌های فوتبال استقلال تهران و گل‌گهر سیرجان درحالی برای پنجمین‌بار درورزشگاه آزادی به مصاف هم می‌روند که هر پنج مصاف قبلی (لیگ برتر و جام حذفی) با برتری استقلال به پایان رسیده است. دو تیم ۹ بار در تاریخ لیگ برتر رو در روی یکدیگر قرار گرفته‌اند که سهم آبی‌ها کسب هفت برد بوده و تنها پیروزی گل‌گهر چیزی حدود چهار سال پیش و در سیرجان به دست آمده تا گل‌گهری‌ها هیچ بردی در ورزشگاه آزادی برابر استقلال نداشته باشند.

هفته گذشته استقلال در بدموقع‌ترین زمان ممکن مقابل نساجی در قائمشهر به تساوی بدون‌گل رسید و گل‌گهر سیرجان در سیرجان با نتیجه سه بر دو مغلوب آلومینیوم اراک شد. استقلال تهران با ۶۱ امتیاز، تیم دوم است و گل‌گهر با ۳۶ امتیاز در رده هشتم جدول رده‌بندی لیگ‌برتر جای دارد.

استقلالی‌ها در شرایطی باید در آزادی و در حضور تماشاگران‌شان به میدان بروند که بعد از مدت‌ها خود را در صدر جدول نمی‌بینند و در فاصله دو هفته تا پایان لیگ، سرنوشت قهرمانی را به رقیب دیرینه سپرده‌اند.

تساوی مقابل نساجی باعث شد که تنها پیروزی احتمالی مقابل گل‌گهر برای نکونام کافی نباشد و وی به‌همراه شاگردانش، نتیجه بازی شمس‌آذر و پرسپولیس را به صورت لحظه‌ای دنبال کنند.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

استقلال به خوبی می‌داند نبردن گل‌گهر می‌تواند پیش از بازی هفته آخر همه‌چیز را تمام کند. همچنین گل‌گهر تیمی است که با وجود نتایج خوب در جام حذفی، در لیگ برتر نتایج بسیار بدی گرفته و هشت هفته است که رنگ برد را به خود ندیده است. حاصل کار شاگردان مارینوس اوزونیدیس در هشت هفته اخیر لیگ برتر، پنج شکست و سه تساوی بوده و باید دید تیم بی‌آزار هفته‌های اخیر لیگ برتر فردا مقابل استقلال چه عملکردی خواهد داشت.

ابوالفضل جلالی مدافع استقلال در دیدار جمعه‌شب آبی‌پوشان در برابر نساجی مازندران از بیژن حیدری، داور بازی، کارت زرد گرفت تا چهاراخطاره شود و بازی بعدی آبی‌پوشان را از دست بدهد و بدین ترتیب تنها غایب استقلال برای جدال حساس با گل‌گهر سیرجان است.

در آن سمت علیرضا علیزاده، هافبک دفاعی گل‌گهر سیرجان که در دیدار اخیرشان مقابل آلومینیوم اراک به دلیل ضربه به‌صورت رضا جبیره کارت زرد گرفت و در ادامه به علت درگیری با عارف حاجی‌عیدی اخطار دوم را دریافت کرد و از زمین اخراج شد، یکی از غایبان این تیم برابر استقلال تهران است.

مهدی تیکدری، مدافع راست گل‌گهر نیز که گزینه نقل‌وانتقالاتی استقلال در زمستان بود، در دیدار گذشته برابر آلومینیوم به دلیل آسیب‌دیدگی حضور نداشت که مصدومیت او برطرف نشده و فردا هم نمی‌تواند برابر آبی‌پوشان پایتخت به زمین برود.

علی‌اصغر عاشوری نیز دیگر بازیکن گل‌گهر سیرجان است که پس از حضور تعویضی مقابل آلومینیوم اراک در شروع نیمه دوم، با آسیب‌دیدگی مواجه شده و فردا نمی‌تواند تیمش را برابر استقلال همراهی کند. وضعیت قائم اسلامی‌خواه نیز برای دیدار با استقلال نامشخص است اما احتمال دارد این بازیکن با تائید کادر پزشکی گل‌گهر سیرجان بتواند برابر آبی‌ها به میدان برود.

فولاد خوزستان - پیکان تهران

تیم فوتبال فولاد خوزستان روز سه‌شنبه در دیدار خانگی دیگر خود امیدوار است با کسب دومین پیروزی پیاپی بقای خود را در لیگ برتر قطعی کند و با روحیه بهتری به استقبال آخرین بازی فصل خود برود. پیروزی ارزشمند فولاد خوزستان مقابل ذوب‌آهن در دیدار هفته بیست‌وهشتم، موجب شد تا دوباره شرایط این تیم محبوب خوزستانی بهتر شود و مردم استان نسبت به بقای این تیم در لیگ برتر امیدوارتر شوند.

بازیکنان تیم فولاد خوزستان که اکنون روحیه مضاعفی کسب کرده‌اند، بدون وقفه کار خود را ادامه می‌دهند تا با آمادگی مطلوب در دیدار هفته بیست و نهم ظاهر شوند اگرچه کار سختی در مقابل پیکان دارند.

تیم پیکان که در نیم‌فصل دوم شرایط بسیار متفاوتی نسبت به نیم فصل اول دارد، رفته‌رفته به انتهای جدول نزدیک تر می‌شود؛ این تیم پایتخت‌نشین اگر نتواند در بازی با فولاد امتیازی کسب کند احتمال سقوط به لیگ پایین‌تر را دارد.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

باتوجه به دو هفته تا پایان فصل بیست‌وسوم، پیکان اگر در دو بازی باقی‌مانده خود هم تساوی کسب نکند هم عنوان بیشترین تعداد تساوی در فصل جاری را از آن خود خواهد کرد و گل گهر هم این شانس را دارد تا به تعداد تساوی‌های پیکان دست یابد. پیکان در پایان هفته بیست‌وهشتم با کسب ۲۶ امتیاز در مکان دوازدهم لیگ برتر ایستاده است و در فاصله دو هفته تا پایان این رقابت‌ها، همچنان خطر سقوط به دسته پایین‌تر را احساس می‌کند.

شاگردان رضا عنایتی تاکنون در ۱۴ دیدار لیگ برتر با نتیجه تساوی از زمین بازی خارج شده‌اند و در دو بازی باقی مانده خود باید به ترتیب رو در روی فولاد خوزستان و استقلال تهران بروند. موسی کولیبالی غایب بزرگ فولادی‌ها در دیدار هفته بیست‌ونهم مقابل پیکان بوده که عبدالله ویسی باید جایگزین مناسبی برای این بازیکن مشخص کند.

هوادار تهران - نساجی مازندران

هوادار در بازی این هفته لیگ‌برتر میزبان نساجی با هدایت ساکت الهامی است که فصل پیش هدایت هواداری‌ها را برعهده داشت و با این تیم و برخی بازیکنانش خاطرات زیادی دارد. هوادار با مسعود شجاعی موفق شد خود را از جمع گزینه‌های سقوط جدا کند و حالا برای کسب شش امتیاز از دو بازی باقی مانده و ۳۵ امتیازی شدن تلاش می‌کنند.

این تیم پیش‌تر در دو فصل گذشته به ۳۳ و ۳۴ امتیاز دست پیدا کرده بود و حالا برای پیشرفت نسبت به دو فصل قبلی تلاش خواهد کرد. همچنین در طرف مقابل ساکت الهامی بعد از برد حیثیتی، روحیه‌بخش و چهارگله تیمش در اهواز برابر استقلال خوزستان، به ترکیب برنده دست نزد و مازنی‌ها با همان نفرات دیدار برابر استقلال خوزستان، برابر استقلال تهران صف‌آرایی کردند و توانستند یک تساوی ارزشمند از صدرنشین لیگ‌برتر گرفته و این تیم را به جایگاه دوم بکشنانند.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

ساکت الهامی بازهم تخصص خود در حفظ سهمیه نساجی در لیگ برتر را به رخ کشیده و کسب ۱۳ امتیاز از ۶ بازی اخیر باعث شده تا مازنی‌ها خودشان را از منطقه خطر دور کنند و امیدشان به ماندن در سطح اول فوتبال ایران بیش از پیش افزایش پیدا کرده است. نساجی یکی از شگفتی‌های هفته بیست‌وهشتم را رقم زد و توانست استقلال را در قائمشهر زمین‌گیر کند تا هم به دوره صدرنشینی آبی‌پوشان پایتخت پایان بدهد و هم یک گام دیگر در مسیر ماندن در لیگ برتر برداشت.

گفتنی است تیم فوتبال نساجی مازندران در دو بازی پایانی خود باید به مصاف هوادار تهران و فولاد خوزستان برود که کسب حتی دو امتیاز از دو بازی باقی‌مانده، باتوجه به موفقیت در بازی‌های رودررو، بقای شاگردان الهامی در لیگ برتر فوتبال ایران و حضور این تیم در فصل بیست‌وچهارم لیگ‌برتر را مسجل می‌کند.

صنعت‌مس رفسنجان - استقلال‌صنعتی خوزستان

در یکی از دیدارهای حساس هفته بیست و نهم لیگ برتر مس رفسنجان در خانه از استقلال خوزستان پذیرایی خواهد کرد؛ این بازی که در رقابت تیم‌ها برای بقا در لیگ برتر تأثیرگذار است، برای شاگردان محرم نویدکیا نیز انگیزه‌های خاصی را به همراه دارد؛ با توجه به قطعی شدن بقای مس در لیگ برتر شاید تصورات بر این باشد که آن‌ها مقابل استقلال چندان انگیزه‌ای برای کسب پیروزی ندارند، اما نویدکیا و شاگردانش برای پایان دادن به طلسم‌های موجود به دنبال کسب برد هستند.

مس رفسنجان با هدایت محرم نویدکیا در نیم فصل دوم هیچ بردی را در خانه کسب نکرده است. مسی‌ها با نویدکیا همه بردهای خود را بیرون از خانه به‌دست آوردند و حالا در آخرین بازی خانگی فصل امیدوارند این طلسم را مقابل استقلال خوزستان بشکنند و جشن پیروزی در کنار هواداران خود بگیرند.

محرم نویدکیا در شرایطی هدایت مس را برعهده گرفت که این تیم در رتبه دهم بود و باوجود اینکه روند نتیجه‌گیری نارنجی‌پوشان تغییراتی داشته اما آن‌ها همچنان در رده دهم قرار گرفته‌اند. کسب پیروزی مقابل استقلال خوزستان اما می‌تواند مس را در جدول با صعود مواجه کند و محرم و شاگردانش به رتبه تک رقمی برسند.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

آبی‌های خوزستانی چند روز قبل مقابل پرسپولیس به شکلی عجیب شکست خوردند و در امتیاز ۲۲ باقی ماندند؛ آن‌ها باتوجه به تساوی پیکان و نساجی و برد فولاد حالا به رده پانزدهم رفتند و نسبت به فولاد و پیکان و نساجی به‌ترتیب سه، چهار و چهار امتیاز عقب هستند. موضوع مهمی که درباره استقلال خوزستان پیش آمده و برای آن‌ها نگران‌کننده است اما به بازی‌های رودرروی این تیم با رقبا برمی‌گردد.

استقلالی‌ها حتی در صورتی که بتوانند امتیازهای خود را به تیم‌های دیگر برسانند، بازنده و عملاً یک امتیاز عقب‌تر هستند. استقلال خوزستان در بازی با نساجی رفت و برگشت شکست خورده است؛ این تیم با پیکان تهران هم چنین شرایطی را تجربه کرده است. شاگردان سیروس پورموسوی اگرچه در رویارویی با فولاد هم یک شکست و یک تساوی کسب کرده‌اند تا از نظر بازی مستقیم با رقبا همه بازی‌ها را عقب باشند و باتوجه به این مسئله کار استقلال خوزستان برای بقا سخت‌تر خواهند شد.

تراکتور تبریز - ملوان بندرانزلی

تیم فوتبال تراکتور تبریز از ساعت ۲۰ فردا در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر میزبان ملوان بندرانزلی است و باتوجه به محرومیت هواداران از حضور در این بازی، باشگاه تراکتور از سازمان لیگ درخواست کرده دیدار با شاگردان مهدی تارتار به جای ورزشگاه یادگار امام در استادیوم اختصاصی این تیم یعنی ورزشگاه سردار شهید سلیمانی (بنیان دیزل) برگزار شود که این درخواست تاکنون مورد موافقت سازمان لیگ قرار نگرفته است.

جدال رفت دو تیم در انزلی به تساوی بدون گل انجامید تا گره قوهای سپید با یک طلسم بزرگ برابر تی‌تی‌ها محکم‌تر شود. ملوانِ تحت هدایت فرهاد پورغلامی، ۲۹ بهمن‌ماه ۱۳۸۹، در جریان بازی برگشت لیگ دهم با بریس محمد نزهتی، تیم تحت فرمان فراز کمالوند را شکست داد. انزلی‌چی‌ها بعد از آن تا به امروز رنگ برد برابر تراکتور را ندیده‌اند تا طلسم عدم پیروزی قوهای سپید برابر تراکتور، به چیزی حدود ۴۸۱۴ روز یا به بیش از ۱۳ سال برسد.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

مهدی تارتار و شاگردانش که این فصل نسبت به داشته‌هایشان رتبه قابل‌قبولی برای خود دست‌وپا کرده‌اند به‌دنبال شکستن طلسم طولانی‌مدت هستند. جدال تیم‌های چهارم و پنجم جدول لیگ دیدنی خواهد بود، تراکتور که با ۴۸ امتیاز در رده چهارم قرار گرفته و نیم نگاهی به رتبه سوم و جایگاه سپاهان در لیگ برتر دارد.

ملوان پنج هفته است که رنگ برد را ندیده و فقط دو امتیاز گرفته و در حال حاضر با ۴۰ امتیاز در رده پنجم است. در تراکتور هم اوضاع خیلی مساعد نیست مالک باشگاه اعلام کرده این تیم را واگذار می‌کند و حمید مطهری سرمربی تیم هم خیلی از ماندنش در این تیم برای فصل آینده اطمینان خاطر ندارد. ملوان تلاش می‌کند رتبه پنجمی خود را از دست ندهد و تراکتور می‌خواهد سوم شود تا در صورت قهرمانی سپاهان در جام‌حذفی به لیگ قهرمانان آسیا برسد و چهارمین سهمیه ایران باشد.

شمس‌آذر قزوین - پرسپولیس تهران

پرسپولیس در هفته گذشته مقابل استقلال خوزستان با یک کامبک رویایی و همزمان شدن با تساوی استقلال مقابل نساجی، به صدر رسید اما یک امتیاز اصلاً فاصله مطمئنی با آبی‌پوشان نیست و سرخپوشان باید در این بازی نیز برای پیروزی به میدان بروند. شاید از هفته‌ها قبل‌تر حتی جایی که فاصله استقلالِ صدرنشین با پرسپولیس پنج‌امتیازی بود، همه می‌دانستند که شمس‌آذر رقیب چغری برای پرسپولیس در مسیر قهرمانی خواهد بود.

آن‌ها در این فصل با هدایت دقیقی شگفتی‌ساز لیگ بودند و با اینکه لیگ را با ۳- امتیاز شروع کردند، در فاصله دو هفته تا پایان لیگ به دنبال کسب جایگاه پنجم در پایان فصل هستند. پرسپولیس در پنج بازی اخیر خود در لیگ برتر چهار برد و یک تساوی داشته، ۱۱ گل زده و چهار گل نیز دریافت کرده که نشان می‌دهد خط دفاعی شمس‌آذر در این بازی، روز سختی را پشت‌سر خواهند گذاشت.

شمس‌آذر نیز در پنج بازی اخیر خود در لیگ برتر، دو برد، دو تساوی و یک باخت داشته، هفت گل زده و شش گل دریافت کرده است. آن‌ها هم اکنون با ۳۹ امتیاز در رده ششم جدول قرار دارند. دیدار رفت دو تیم در ورزشگاه آزادی به میزبانی پرسپولیس برگزار شد که این بازی با نتیجه به بر یک به سود پرسپولیس پایان یافت. گولسیانی برای پرسپولیس (دو بار) و حسین گودرزی برای شمس‌آذر گلزنی کردند.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

شمس‌آذر تا این جای لیگ ۱۴ بار میزبان بوده که فقط سه بار تن به باخت داده و پنجمین تیم برتر لیگ در بازی‌های خانگی به شمار می‌رود. پرسپولیس نیز در ۱۴ بازی خارج از خانه ۸ برد، ۴ تساوی و ۲ باخت داشته و بهترین تیم بازی‌های خارج از خانه به شمار می‌رود. شمس آذر برای این دیدار محروم و مصدومی ندارد. از پرسپولیس نیز فقط وضعیت گولسیانی به دلیل مصدومیت نامشخص است. شمس‌آذر در حالی مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرد که آخرین شکست این تیم در لیگ برتر به دیدار برابر استقلال تهران بر می‌گردد که شاگردان سعید دقیقی نتیجه را سه بر دو به میزبان خود واگذار کردند و پس از آن در چهار بازی بعدی شکستی را تجربه نکردند.

هواداران پرسپولیس در شهرهای اطراف قزوین استقبال خیلی خوبی از بازی روز سه‌شنبه این تیم با شمس‌آذر داشته‌اند. از این جهت که اکثر بلیت‌های این بازی به فروش رفته و شاید تا به امروز بلیتی نیز باقی نمانده باشد. باشگاه شمس‌آذر برای جایگاه تماشاگران میزبان و میهمان بلیت‌های جداگانه در نظر گرفته، اما چنانچه سه‌شنبه‌شب ورزشگاه سردار آزادگان یکپارچه قرمز شد خیلی نباید تعجب کرد.

ذوب‌آهن اصفهان - صنعت‌نفت آبادان

در هفته بیست‌ونهم لیگ برتر فوتبال شاگردان فراز کمالوند میهمان ذوب‌آهن اصفهان هستند، زردپوشان آبادانی پس از یک پیروزی و دو تساوی در برابر آلومینیوم اراک و شمس‌آذر قزوین امیدوار هستند با پیروزی مقابل شاگردان محمد ربیعی جمع امتیازات خود را به عدد ۲۴ برسانند.

شاگردان ربیعی در ذوب‌آهن که در سه بازی گذشته شکست خورد برای سه امتیاز این دیدار به میدان خواهد رفت، این تیم در حالی به مصاف صنعت‌نفت آبادان می‌رود که نیاز شدیدی به کسب هر سه امتیاز دارد زیرا در صورت شکست رده نهم جدول را از دست خواهد داد.

در سوی دیگر شاگردان فراز کمالوند با روحیه بالا پس از کسب یک امتیاز در خانه برابر شمس آذر قزوین میهمان ذوب‌آهن اصفهان هستند و سعی دارند تا با کسب سه امتیاز از این بازی شانس خود را برای ماندن در لیگ برتر را افزایش داده و دل هوادارانش را به دست بیاورد.

قهرمان فصل بیست‌وسوم لیگ‌برتر قبل از هفته پایانی مشخص می‌شود؟

ذوب‌آهن کار دشواری مقابل صنعت‌نفت پیش‌رو دارد، زیرا آن‌ها مقابل تیمی به میدان می‌روند که فوتبال هجومی به نمایش گذاشته و از بازیکنان زهرداری در فاز هجومی بهره می‌گیرد. صنعت‌نفت در فاز تهاجمی به رغم گل نزدن شرایط خوبی دارد و در ضد حملات بسیار زهردار و خطرناک ظاهر می‌شود.

تیم فوتبال ذوب‌آهن اصفهان با ۹ برد، ۹ تساوی و ۱۰ باخت و با ۳۶ امتیاز در رده نهم جدول رده‌بندی رقابت‌های لیگ برتر قرار دارد و به دنبال کسب دهمین پیروزی این فصل خود است این تیم ۲۶ گل زده و ۲۸ گل خورده را در کارنامه خود ثبت کرده است. همچنین صنعت‌نفت آبادان با چهار برد، ۹ تساوی و ۱۵ باخت و با ۲۱ امتیاز در رده یازدهم جدول رده‌بندی جای گرفته است.

کد خبر 757611

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.