پایان هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال با ۴ شکست برای تیم ملی

تیم ملی والیبال ایران با نتیجه سه بر دو مقابل آرژانتین مغلوب شد تا چهارمین شکستش را در هفته نخست لیگ ملت‌های والیبال ۲۰۲۴ تجربه کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، تیم ملی والیبال ایران بامداد امروز _دوشنبه هفتم خرداد_ از ساعت ۰۰:۰۰ در قالب مرحله گروهی لیگ ملت‌های والیبال مقابل تیم آرژانتین قرار گرفت و با نتیجه سه بر دو شکست خورد.

ترکیب تیم ملی والیبال ایران: محمدطاهر وادی، محمد ولی‌زاده، مهدی جلوه، امین اسماعیل‌نژاد، مرتضی شریفی، میلاد عبادی‌پور و آرمان صالحی

سرمربی تیم ملی والیبال ایران: مائوریسیو موتا پائز

ترکیب تیم ملی والیبال آرژانتین: لوسیانو ویسنتین، برونو لیما، آگوستین لوزر، نیکولاس زربا، لوسیانو دچکو، لوسیانو پالونسکی و سانتیاگو دنانی

سرمربی تیم ملی والیبال آرژانتین: مارسلو مندز

ست نخست: ایران ۲۵ - ۲۳ آرژانتین

تیم آرژانتین از همان ابتدای ست با کسب سه امتیاز پیاپی پیش افتاد و در ادامه ایران صاحب امتیازنخست خود شد. در نتیجه ۶ بر ۲ ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل توپ و امتیاز سه برای ایران بود. آرژانتین با نمایشی دقیق و استفاده از ضربات سرعتی در کنار دفاع دقیق روی تور نتیجه را ۱۲ بر پنج به سود خود کرد. امین اسماعیل‌نژاد امتیاز شش را برای کشورمان رقم زد. دفاع منسجم روی تور بازیکنان کشورمان ایران چهار امتیاز پیاپی گرفت و نتیجه ۱۳ بر ۱۰ شد.

سرویس آرژانتین به تور برخورد کرد. در نتیجه ۱۵ بر ۱۲ آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد، اما اسماعیل‌نژاد توپ و امتیاز ۱۳ را برای ایران کسب کرد. با تلاش و بازی تیمی هماهنگ نتیجه ۱۷ بر ۱۶ شد تا اختلاف امتیاز به عدد یک برسد. سرویس مهدی جلوه به امتیاز مستقیم تبدیل شد تا دو تیم در امتیاز ۱۸ به تساوی برسند.

میلاد عبادی پور امتیاز ۱۹ را برای ایران کسب کرد تا ایران پیش بیفتد. در نتیجه ۱۹ بر ۱۸ سرمربی آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد، در امتیاز ۲۰ ایران، آرژانتین درخواست بازبینی داد که نتیجه‌ای نداشت، دو تیم در امتیاز ۲۱ به تساوی رسیدند. در ادامه با برخورد توپ بازیکن آرژانتین به تور دو تیم در امتیاز ۲۳ به تساوی رسیدند. ایراد زودتر از آرژانتین به امتیاز ۲۴ رسید، دفاع مرتضی شریفی امتیاز ۲۵ را برای ایران ضرب کرد تا با نتیجه ۲۵ بر ۲۳ به برتری در ست نخست برسد.

ست دوم: ایران ۲۹ - ۳۱ آرژانتین

سه امتیاز نخست ست با اقتدار برای ایران ضرب شد. در امتیاز سه مربی آرژانتین درخواست بازبینی داد که حاصلی نداشت. در یک رالی دیدنی ایران نتیجه را چهار بر جصفر به سود خود کرد. با بازی سرعتی آرژانتین برای جبران امتیازات تلاش کرد که نتیجه تساوی در امتیاز پنج بود. در ادامه دو تیم در روند امتیازگیری تا امتیاز ۱۹ پایاپای پیش رفتند، اما این تیم ایران بود که با آبشار امین اسماعیل‌نژاد زودتر به امتیاز ۲۰ رسید. مرتضی شریفی با سرویس قدرتی و سریع خود امتیاز ۲۲ را برای ایران کسب کرد تا ایران با دو امتیاز اختلاف جلو بیفتد.

در نتیجه ۲۲ بر ۲۰ آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد که حاصل امتیاز و توپ برای این کشور بود. دو تیم در امتیاز ۲۲ به تساوی رسیدند و در همان لحظه ایران درخواست وقت استراحت کرد، سرویس بازیکن کن آرژانتین به خارج رفت تا تساوی در امتیاز ۲۳ برای ایران رقم بخورد. امتیاز ۲۴ با دفاع دقیق بازیکنان ایران رقم خورد و همان لحظه آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد.

دو تیم در امتیاز ۲۴ به تساوی رسیدند. دو تیم در امتیاز ۲۵ مساوی شدند تا بازی ادامه پیدا کنند. در یک رالی سرعتی و دیدنی توپ به سود آرژانتین به خارج رفت. سرویس بازیکن آرژانتین به سود ایران به بیرون رفت تا دو تیم در امتیاز ۲۸ به تساوی برسند. آرژانتین زودتر از ایران به امتیاز ۳۰ رسید. خطای بازیکنان ایران امتیاز ۳۱ را به آرژانتین داد تا این تیم با نتیجه ۲۹ بر ۳۱ به برتری برسد و دو تیم در ست شماری مساوی شوند.

ست سوم: ایران ۲۵ - ۲۰ آرژانتین

ست سوم با امتیاز برای آرژانتین شروع شد، اما در ادامه ایران سه امتیاز پیاپی گرفت. در نتیجه شش بر چهار به سود ایران مربی آرژانتین معرض بود. اشتباهات فردی ایران اختلاف امتیاز را کم کرد. سرویس بازیکن آرژانتین به خارج رفت تا نتیجه ۱۰ بر ۸ به سود ایران شود. دو تیم در امتیاز ۱۰ به تساوی رسیدند. برای نخستین‌بار در ست سوم، آرژانتین در نتیجه ۱۱ بر ۱۰ پیش افتاد اما همان لحظه بلند قامتان کشورمان امتیاز تساوی را کسب کردند. ایران با کسب دو امتیاز پیاپی نتیجه را ۱۴ بر ۱۲ کرد. در امتیاز ۱۴ درگیری بین حضرت‌پور و بازیکنان آرژانتین رخ داد.

در نتیجه ۱۶ بر ۱۳ مربی آرژانتین درخواست وقت استراحت داد، اما حاصلی نداشت و ایران توپ و امتیاز ۱۷ را کسب کرد. ایران با کسب سه امتیاز پیاپی نتیجه را ۱۹ بر ۱۳ کرد. در یک رالی فوق‌العاده سرعتی و جذاب امتیاز ۲۰ برای کشورمان رقم خورد. در نتیجه ۲۰ بر ۱۴ مارسلو مندز برای آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد و حاصل توپ و امتیاز برای تیمش بود. امتیاز ۲۲ با استفاده از خطای بازیکنان آرژانتین برای کشورمان رقم خورد.

در نتیجه ۲۲ بر ۱۷ پائز برای ایران درخواست وقت استراحت کرد. مرتضی شریفی با آبشار سرعتی خود امتیاز ۲۳ را برای ایران ضرب کرد. در نتیجه ۲۳ بر ۱۹ دومین وقت استراحت ایران گرفته شد که حاصل امتیاز ۲۰ برای آرژانتین بود. در نهایت با بیرون رفتن توپ به سود ایران، تیم ملی والیبال کشورمان با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسید. در امتیاز ۲۵ سرمربی آرژانتین درخواست بازبینی داشت که بی نتیجه بود و ایران در مجموع ست شماری با نتیجه دو بر یک پیش افتاد.

ست چهارم: ایران ۲۰ - ۲۵ آرژانتین

در ابتدای ست چهارم شاهد بازی پایاپای تا امتیاز سه از دو تیم بودیم. در ادامه با استفاده از توپ‌های برگشتی تلاش در ایجاد اختلاف امتیاز داشت و نتیجه هشت بر پنج به سود این کشور شد. امتیاز هشت به دستان شریفی برای ایران کسب شد تا دو تیم به تساوی برسند. امین اسماعیل‌نژاد با آبشاری سرعتی توپ را در منطقه یک زمین آرژانتین خواباند. در نتیجه ۹ بر هشت آرژانتین درخواست وقت استراحت کرد که حاصل آن تساوی در امتیاز ۹ بود. در ادامه بازیکنان کشورمان نتیجه را ۱۱ بر ۹ کردند.

دو تیم در امتیاز ۱۵ به تساوی رسیدند. در ادامه آرژانتین اختلاف دو امتیازی ایجاد کرد. در نتیجه ۱۷ بر ۱۵ سرمربی ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل امتیاز ۱۶ و توپ برای ایران بود. دفاع روی تور ایتالیا امتیاز ۲۰ را برای این کشور کسب کرد. در نتیجه ۱۷ بر ۲۰ پایز درخواست وقت استراحت برای ایران داد تا توپ و امتیاز ۱۸ برای ایران شود. در نتیجه ۱۹ بر ۲۳ ایران درخواست بازبینی داد که نتیجه‌ای نداشت. آرژانتین با نتیجه ۲۵ بر ۲۰ به برتری رسید تا دو تیم در ست شماری به تساوی برسند.

ست پنجم: ایران ۱۳ - ۱۵ آرژانتین

ایران در ست پنجم دو امتیاز پیاپی گرفت. در ادامه دو تیم به تساوی در امتیاز دو رسیدند و تا امتیاز شش پایاپای پیش رفتند. در نتیجه هفت بر شش تیم آرژانتین اعتراضی در پی حضور فردی ایرانی در قسمت مربوط به این تیم داشت. در نتیجه هشت بر هفت ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل تساوی در امتیاز هشت شد. دو تیم تا امتیاز ۱۱ پایاپای پیش رفتند. در نتیجه ۱۳ بر ۱۱ پایز برای ایران درخواست وقت استراحت داد که حاصل توپ و امتیاز برای ایران بود. در نتیجه ۱۳ بر ۱۲ آرژانتین درخواست وقت استراحت داد که حاصل امتیاز ۱۴ برای این تیم بود. در نتیجه ۱۴ بر ۱۳ مندز برای آرژانتین وقت استراحت گرفت، در نهایت آرژانتین ۱۵ بر ۱۳ به برتری رسید تا سه بر دو پیروز دیدار شود.

کد خبر 757408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.