تهیه بسته فرصت‌های سرمایه گذاری در اصفهان

مدیرعامل سازمان سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان از تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری در اصفهان خبر داد و گفت: پروژه های قابل سرمایه گذاری در فواصل مختلف و در قالب فراخوان های شفاف و دسترسی آزاد اطلاعات برای جذب سرمایه گذار ارایه می شود.

شهرام رئیسی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: شهردار اصفهان در خصوص تهیه بسته فرصت‌های سرمایه‌گذاری نامه‌ای به تمام مناطق، سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری ابلاغ کرد تا تمام فرصت‌های قابل ارایه شناسایی و بررسی شود، پس از زمان تعیین شده تعداد ۵۸ پروژه سرمایه‌گذاری از سوی مناطق ۱۵ گانه و ۳۹ پروژه از سوی مجموعه سازمان‌ها و شرکت‌های زیرمجموعه شهرداری در زمینه پروژه‌های گردشگری و ساختمان‌های اداری و تجاری ارایه شد که باید مورد آنالیز اقتصادی قرار گیرد.

وی خاطرنشان کرد: پس از اینکه آنالیز اقتصادی بسته های سرمایه گذاری به تدریج انجام و ضوابط مربوطه رعایت شد، پروژه های قابل سرمایه گذاری در فواصل مختلف و در قالب فراخوان های شفاف و دسترسی آزاد اطلاعات برای جذب سرمایه گذار ارایه می شود.

مدیرعامل سازمان سرمایه گذاری و مشارکت‌های مردمی شهرداری اصفهان یکی از موانع مهم سرمایه گذاری در شهر اصفهان را پیچیدگی‌ها و سخت گیری های دستگاه دیوان‌سالار اداری در این شهر دانست و گفت: طولانی شدن فرایندهای سرمایه گذاری، برخوردهای سلیقه‌ای متولیان حوزه سرمایه گذاری با سرمایه‌گذاران، عدم وجود ساز و کار مدیریت واحد سرمایه‌گذاری به منظورکاهش فرایندهای دست و پا گیر، نوسانات پر دامنه متغیرهای اقتصادی همچون نرخ ارز و بهره و ... از دیگر مواردی است که باعث تردید و تاخیر در سرمایه گذاری‌ها می شود.

وی به رویکردهای شهرداری اصفهان در حوزه سرمایه‌گذاری و مشارکت‌ها اشاره کرد و گفت: افزایش مشارکت و استفاده از توانمندی‌های بخش خصوصی از رویکردهای مهم شهرداری اصفهان محسوب می‌شود.

رییسی با بیان اینکه شهردار اصفهان و دیگر مدیران شهری اعتقاد دارند که باید مدیریت واحد در بخش سرمایه‌گذاری دنبال شود، تصریح کرد: البته باید شرایط بازی بُرد- بُرد برای سرمایه‌گذار و شهرداری به عنوان نماینده شهروندان فراهم شود.

کد خبر 339132

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.