بررسی "فرصت‌ها و چالش‌های گردشگری اصفهان" در کتابخانه مرکزی

همایش "فرصت‌ها و چالش‌های گردشگری اصفهان" به همت مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان برگزار می‌شود.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: این همایش با محوریت بررسی وضعیت گردشگری اصفهان با دعوت از چهار کارشناس حوزه گردشگری برگزار می‌شود. این کارشناسان به سخنرانی در خصوص چهار محور ظرفیت‌ها و چالش‌های گردشگری در اصفهان، اقتصاد گردشگری، سیاست گذاری در گردشگری و ظرفیت‌های ویژه گردشگری اصفهان مانند گردشگری مذهبی می‌پردازند.

فرهمند افزود: "ندا ترابی" دارنده مدرک دکترای توریسم پایدار در ژئوپارک‌ها از طریق شبکه و ژئوتوریسم از کشور پرتغال و عضو هیئت علمی دانشگاه هنر اصفهان (گروه موزه و گردشگری) از سخنرانان این همایش است.

وی با تاکید بر اینکه اتاق فکر این مرکز پذیرای حضور و همکاری کارشناسان و متخصصان حوزه گردشگری است، اظهار کرد: شهر اصفهان قابلیت ها و ظرفیت های فراوانی در حوزه گردشگری دارد، در حالی که تاکنون چنانچه شایسته است در این حوزه فعالیت موثری صورت نگرفته و از این ظرفیت های بالقوه بهره برداری نشده است.

مدیر مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل افزود: مباحثی همچون اقتصاد گردشگری و استفاده از ظرفیت گردشگری مذهبی تاکنون در صدر توجه مسئولان قرار نگرفته و مرکز اصفهان شناسی و خانه ملل تلاش می‌کند تا توجه مسئولان و مردم را به اهمیت و ضرورت سرمایه گذاری در این زمینه جلب کند.

وی با اشاره به عنوان این همایش نیز گفت: در این عنوان بر "چالش‌ها و فرصت‌ها" تاکید شده تا حاضران در همایش بدانند که اصفهان در برابر ظرفیت های گسترده ای در حوزه گردشگری قرار دارد و باید از آنها استفاده بهینه داشته باشد.

فرهمند خاطرنشان کرد: عموم علاقمندان می‌توانند برای شرکت در این همایش، روز پنجشنبه ۱۴ دی ماه ساعت ۱۵ و ۳۰ دقیقه به کتابخانه مرکزی شهرداری اصفهان مراجعه کنند.

کد خبر 333178

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.