طاهری و طارمی بر طبل بی‌اعتباری فوتبال ایران کوبیدند

موضع عجیب باشگاه پرسپولیس و مهدی طارمی نسبت به حکم محرومیت فیفا بیش از خود حکم باعث تعجب اهالی فوتبال و طرفداران این تیم شده است.

خبرگزاری ایمنا -  گروه ورزشی - مسعود افشاری: هرچند که پرسپولیسی‌ها بدشانس بودند که درست در آستانه بازی حساسشان در مقابل الهلال حکم محرومیت مهدی طارمی از طرف کمیته انضباطی فیفا به این باشگاه ابلاغ شد، اما در این میان یک خوش شانسی پنهان هم نصیب مدیریت این باشگاه و خود مهدی طارمی شد. داستان بازگشت طارمی از ترکیه و پشت کردن به قراردادش با تیم ریزه اسپور در کنار پول میلیاردی که از حسین هدایتی برای تسویه حساب با تیم ریزه اسپور دریافت کرده بود آنقدر افتضاح بزرگی بود که رسانه‌ها بتوانند حداقل برای یک هفته تمام در مورد آن مطلب بنویسند و عملکرد مدیریت و طارمی را زیر سوال ببرند، اما اهمیت بازی این تیم در مقابل الهلال باعث شد تا رسانه‌ها تا حد امکان در مورد این مسئله سکوت کنند تا فضای داخلی تیم پرسپولیس بیش از این برهم نخورد و بیشتر به انتشار متن اصلی خبر بسنده کردند.

اما در این بین نباید فراموش کرد که این افتضاح مدیریتی که در برنامه نود دیشب هم به آن پرداخته شد از موارد کم سابقه در فوتبال ما بوده که امروز یکی از بزرگترین جریمه‌های ممکن را برای باشگاه پرسپولیس رقم زده و آنها مجبورند تا یک جریمه سنگین را به تیم ترکیه‌ای پرداخت کنند. در این بین شاید خیلی‌ها منتظر بودند تا واکنش مهدی طارمی به عنوان مسبب اصلی این اتفاق را هم ببینند و حداقل انتظار این بود که او به خاطر کار نسنجیده و رفتار دوپهلوی خودش در هنگام جدایی از تیم ترکیه‌ای از هواداران پرسپولیس عذرخواهی کند اما رفتار این بازیکن نه تنها هیچ نشانی از پشیمانی ندارد بلکه طارمی این مسئله را یک «خیریت» هم می‌داند، غافل از اینکه یک حرف «ی» در کلمه اضافه گذاشته است.

قرار گرفتن او در مقابل دوربین تلویزیون و اینکه من چهار ماه دیگر به عرصه فوتبال باز می‌گردم موضوعی است که شاید برای تعدادی از هواداران پرسپولیس خوشایند باشد اما آنهایی که پیگیر اخبار و اطلاعات فوتبال هستند به خوبی می‌دانند که این مسئله موضوعی بسیار بزرگ و با اهمیت در مباحث مدیریتی فوتبال بوده که به قول عادل فردوسی‌پور هیچکس به خاطر آن بازخواست و تنبیه هم نمی‌شود.

پرسپولیسی‌ها بعد از بازی در مقابل الهلال دوباره دست نیاز به سوی جیب هوادار خودشان دراز خواهند کرد و وزارت ورزش هم مطابق معمول برای پوشاندن این خرابکاری مدیریتی به کمک قرمزها خواهد آمد اما ای کاش طاهری و طارمی کمی بیشتر با خودشان فکر می‌کردند که چگونه با این رفتار نسنجیده اسباب بی‌آبرویی فوتبال ایران در مجامع بین‌المللی را فراهم کردند.

کد خبر 320997

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.