بیشتر کشورها با آینده‌نگری پا به مسابقات چلنج‌کاپ گذاشتند

کارشناس والیبال بانوان گفت: بیشتر تیم‌های حاضر در چلنج‌کاپ همچون تیم‌ملی کشورمان با آینده‌نگری، ترکیب جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر خود وارد این میدان شده‌اند، بعضی تیم‌ها همچون تیم هند از بازیکن‌های قدیمی‌تر و باتجربه‌تر خود در این مسابقات استفاده کرده‌اند.

سمیرا ایمانی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص شرایط تیم‌ملی والیبال بانوان کشورمان در مسابقات چلنج‌کاپ اظهار کرد: شرایط تیم‌ملی کشورمان خوب است و همیشه در این زمان برنامه‌ریزی‌ها خوب است، اما من علاقه‌مندم که این برنامه‌ریزی‌ها ادامه‌دار باشد و زمانی که دخترانمان وارد سوپرکاپ می‌شوند، از سوی فدراسیون حمایت شوند تا دغدغه‌های دیگری نداشته باشند. باید مانند اکثر کشورهای دنیا شرایطی فراهم کنیم که ورزش برای ورزشکاران‌مان در اولویت باشد.

وی افزود: بیشتر تیم‌های حاضر در چلنج‌کاپ همچون تیم‌ملی کشورمان با آینده‌نگری، ترکیب جوان‌تر و کم‌تجربه‌تر خود وارد این میدان شده‌اند، بعضی تیم‌ها همچون تیم هند از بازیکن‌های قدیمی‌تر و باتجربه‌تر خود در این مسابقات استفاده کرده‌اند.

اکثر کشورها با آینده‌نگری پا به مسابقات چلنج‌کاپ گذاشتند

کارشناس والیبال بانوان کشورمان بیان کرد: شاهد عملکرد بهتری از ملی‌پوشانمان در دیدار دوم مقابل چین‌تایپه بودیم و بازیکنان پاس‌های سرعتی را در آن دیدار ردوبدل کردند تا بتوانیم به سطح اول دنیا که در آن سرعت اصلی‌ترین نکته است، برسیم.

تجربه؛ عامل غلبه هند به ایران

وی تصریح کرد: تیم‌ملی هند با بازیکن‌های باتجربه خود وارد این مسابقات شده بود و بازیکنان ما نیز بازی اول را تجربه می‌کردند، تجربه هند بر تجربه ملی‌پوشان ما غالب شد؛ علت اصلی نتیجه نگرفتن مقابل هند کمبود تجربه بود.

ایمانی عنوان کرد: قرعه خوبی به تیم ملی کشورمان افتاده است و امیدوارم بتوانیم از این مرحله عبور کنیم. چین، تایلند و کره تیم‌های خوبی دارند و همیشه از قدرت‌های جهان بودند که از نظر من رقبای اصلی ملی‌پوشان ما هستند.

وی تشریح کرد: پس از این مسابقات از یازدهم تا هجدهم تیر مسابقات دختران آسیای زیر ۲۰ سال را در پیش داریم، مسابقات چلنج‌کاپ آسیا برای کسب تجربه بازیکنان ما در مسابقات بعدی است.

به گزارش ایمنا، سومین دوره از مسابقات والیبال چلنج‌کاپ زنان از چهارشنبه، دوم خرداد به میزبانی کشور فیلیپین آغاز شد و دهم خرداد به پایان خواهد رسید.

ایران در گروه اول این مسابقات با فیلیپین، چین‌تایپه، هند و استرالیا هم‌گروه است. در گروه دوم نیز تیم‌های ویتنام، اندونزی، قزاقستان، سنگاپور و هنگ‌کنگ حضور دارند.

تیم ملی والیبال زنان ایران در نخستین مسابقه خود به مصاف تیم ملی هند رفت و سه بر صفر نتیجه را واگذار کرد، در مقابل تیم ملی چین‌تایپه موفق شد عملکرد خوبی را از خود ارائه دهد و سه بر یک پیروز شود. در مقابل فیلیپین میزبان نیز یا نتیجه سه بر صفر مغلوب شد.

کد خبر 757173

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.