مرغ عزا و عروسی، ۲۰۸ نفر را در گیلان مسموم کرد/پلمپ آشپزخانه توزیع کننده غذای آلوده

معاون عملیات اورژانس کشور از مسمومیت ۲۰۸ نفر بر اثر استفاده از غذای مسموم در یک مراسم عروسی و عزا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا به نقل از پایگاه خبری وزارت بهداشت، حسن نوری درباره آخرین جزئیات مسمومیت غذایی در صومعه‌سرا اظهار کرد: این حادثه روز پنجشنبه ۲۴ شهریورماه در دهستان گوراب زرمیخ صومعه‌سرا اتفاق افتاده است.

وی با اشاره به تعداد افرادی که در این حادثه مسموم شده‌اند، بیان کرد: ۱۳۳ نفر از مسمومین به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن و ۷۵ نفر به بیمارستان صومعه سرا مراجعه کردند و همه مسمومین این حادثه پس از درمان ترخیص شده اند.

معاون عملیات اورژانس کشور ادامه داد: طبق گزارش دریافتی از مرکز مدیریت عملیات بحران ( EOC ) دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آشپزخانه ای که غذای زرشک پلو با مرغ برای ۳ مراسم عروسی در کسما و شهر بیجار و عزاداری در پیرسرا را آماده و توزیع کرده بود که به دنبال آن، ۲۰۸ نفر دچار مسمومیت غذایی شدند.

وی گفت: در پی این اتفاق، تیم های بهداشتی به محل اعزام شده و طبق آزمایش های اولیه مشخص شد مرغ مصرف شده آلوده بوده است و این آشپزخانه توسط تیم های بهداشتی پلمپ شد.

معاون فنی و عملیات سازمان اورژانس کشور افزود: ۱۳۳ نفر از مسمومین این حادثه به بیمارستان امام حسن مجتبی (ع) فومن و ۷۵ نفر به بیمارستان صومعه سرا مراجعه کردند و در حال حاضر همه مسمومین پس از درمان ترخیص شده اند.

کد خبر 319593

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.