اهداکنندگان خون، سلامت را با جامعه به اشتراک می‌گذارند

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون با اشاره به شعار اهداکنندگان متشکریم، گفت: برای اهدای خون باید از اهداکنندگان تقدیر کنیم، زیرا آنها سلامت را با جامعه به اشتراک می‌گذارند.

شهرام میرزایی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا با اشاره به روز جهانی اهداکننده خون اظهار کرد: مراسم این روز جهانی در ایران با تلفیق شعار اعلام شده از سوی سازمان جهانی بهداشت و ۵۰ سالگی سازمان انتقال خون در سال جاری برگزار می‌شود.

وی افزود: لازم است بدانیم سالروز نیم قرن خدمات انتقال خون با بیستمین بزرگداشت روز جهانی اهداکنندگان خون متقارن شده است و این روز با شعار اهداکنندگان متشکریم در سراسر کشور برگزار می‌شود.

معاون اجتماعی سازمان انتقال خون گفت: سازمان انتقال خون دستاوردهای افتخارآمیز خود را مدیون سخاوت و همدلی اهداکنندگان خون در کشور است که با خود مراقبتی و اتخاذ سبک زندگی سالم نه تنها برای خود و خانواده‌شان محیطی امن و آرام فراهم می‌کنند، بلکه با قراردادن اهدای خون در برنامه زندگی خود سلامت را با جامعه خود نیز به اشتراک می‌گذارند.

وی ادامه داد: دنیا باید قدردان اهداکنندگان خون باشد که بافت زنده بدن خود را وقتی هنوز از آن استفاده می‌کنند با ایثار و سخاوت به دیگران خود می‌بخشند تا آنها نیز زندگی سالمی داشته باشد.

میرزایی خاطرنشان کرد: ۱۴ ژوئن روز جهانی اهداکننده خون نام‌گذاری شده است که در تمام کشورها برای بزرگداشت این مناسبت و اهداکنندگان برنامه‌ریزی می‌کنند.

کد خبر 762579

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.