هلو؛ برای بیماری های کلیوی مفید است

میوه هلو منبع غنی ویتامین های A و C و نیزمنبع خوبی از پتاسیم بوده و از نظر طب قدیم ایران سرد است.

زینب زمانی، محقق طب سنتی در مورد خواص دارویی هلو به خبرنگار ایمنا گفت: این میوه به آسانی هضم می شود و تقویت کننده بدن است. همچنین به دلیل داشتن آب فراوان، برای رفع تشنگی و کم آبی بدن می توان از آن استفاده کرد.

وی افزود: هلو و برگه خیس شده آن اثر ملین بسیار خوبی برای رفع یبوست دارد و به افراد توصیه می شود برای رفع بوی بد دهان هلو مصرف کنند.

وی خاطرنشان کرد: هلو در افرادی که گرم مزاج هستند باعث تقویت نیروی جنسی می شود. علاوه بر این روغن مغز هسته هلو برای درد گوش و گرفتگی مجرای گوش مفید است.

این محقق طب سنتی بیان داشت: اگر روغن مغز هسته هلو را به محل درد بواسیر بمالید اثر خوبی دارد. همچنین بهتر است هلو را با پوست بخورید، چون پوست آن دارای ویتامین A است.

وی افزود: جوشانده گل هلو کرم معده و کرم کدو را دفع می کند، هلو با هر معده ای سازگار است و نفخ ایجاد نمی کن و همچنین زود هضم است و به سرعت از معده و روده ها عبور می کند.

وی خاطرنشان کرد: هلو صفراآور است که برای این کار باید ۱۸۵ گرم آب هلو را پس از صاف کردن با مقداری ترنجبین مخلوط کنید و بخورید.

این محقق طب سنتی خاطرنشان کرد: هلو با اینکه شیرین است، برای افراد مبتلا به دیابت ضرری ندارد. ادرارآور و قلیایی کننده خون است، بنابراین برای افراد مبتلا به بیماری های کلیوی و روماتیسم مفید است.

وی افزود: هلو را له کنید و به صورت ضماد برای رفع دل پیچه بچه ها و دفع کرم روده روی شکم آنها قرار دهید .

همچنین برگ هلو و جعفری را با روغن زیتون مخلوط کرده و روی سوختگی و محل ضرب دیدگی بگذارید.

وی ادامه داد: بهترین ماسک زیبایی را می توانید از هلو تهیه کنید. برای جوان کردن پوست خود، هلو را پوست کنده و آن را له کنید و روی پوست قرار دهید و بگذارید مدت ۲۰ دقیقه بماند. پس از آن صورتتان را با آب بشویید.

این محقق طب سنتی یادآور شد: خوردن هلو سموم را از بدن خارج می کند و میوه خوبی برای اشخاص مسن است .

وی افزود: هلو برای اشخاص سرد مزاج مضر است. به همین دلیل این افراد باید هلو را با عسل یا زنجبیل بخورند . همچنین هضم هلو برای بعضی از اشخاص دشوار است و نفخ ایجاد می کند. برای اینکه ایجاد نفخ نکند، باید آن را حداقل نیم ساعت قبل از غذا خورد.

کد خبر 306425

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.