ماموریت سازمان فاوا توانمند سازی شهرداری اصفهان برای جلب رضایت شهروندان است

شهردار پتروجایا و هیئت همراه از سازمان فاوا و مرکز داده شهرداری اصفهان بازدید و پیرامون سایر موضوعات حوزه ICT بحث و تبادل نظر کرد.

مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان در بازدید شهردار پتروجایا مالزی گفت: این سازمان از سال 1990 میلادی با هدف ارائه خدمات ICT به شهرداری  اصفهان تأسیس شده و در سال های اخیر توجه بسیار زیادی به استاندارد سازی فعالیت ها و استفاده از روش های علمی برای ارائه خدمات بهتر  به شهروندان داشته است.

وحید حیدریان از اجرای دو برنامه در این راستا خبر داد و افزود: در حال حاضر برنامه سوم توسعه فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری در قالب برنامه اصفهان 1400 تدوین و در مرحله اجرا قرار گرفته است.

وی ماموریت این سازمان را توانمند سازی شهرداری در جهت جلب رضایت شهروندان عنوان کرد و بیان داشت: چشم انداز ما این است که در تحقق شهر پایدار هوشمند کشور پیشرو بوده و اصفهان را به جایگاه ویژه در بین شهرهای هوشمند دنیا سوق دهیم.

وی از پشتیبانی 84 نرم افزار فعال، 8 هزار دستگاه تجهیزات سخت افزاری و ارتباط فیبر و بیسیم بین یکصد ساختمان شهرداری خبر داد و گفت: از مهمترین اقدامات حوزه ICT شهرداری اصفهان می توان به راه اندازی پرتال شهرداری با 90 زیرسایت جهت ارائه 119 خدمت الکترونیکی، توسعه شبکه فیبرنوری برای ارتباط بیشتر و سرویس دهی بهتر به شهروندان، ارتقاء مرکز داده شهرداری بر اساس استانداردهای روز دنیا، راه اندازای سامانه های اطلاعاتی و... اشاره کرد.

وی به دیگر فعالیت های حوزه فناوری اطلاعات شهرداری اشاره و از پروژه اینفوکیوسک به عنوان جدیدترین اقدام این سازمان یاد کرد و افزود: این پروژه اخیراً به صورت آزمایشی در ضلع جنوبی پل خواجو نصب و راه اندازی شده که کلیه خدمات الکترونیکی پرتال و موبایل پرتال شهرداری بر روی آن ارائه خواهد شد.

مدیرعامل سازمان فاوا در پایان از  تدوین شاخص های ارزیابی شهرهای هوشمند ایران توسط این سازمان خبر داد و اضافه کرد: سازمان فاوا مطالعات زیادی در حوزه شهر هوشمند انجام داده و با بررسی شهرهای هوشمند پیشرو و استفاده از شاخص های استاندارد ایزو 37120، سعی کرده تا برنامه های خود را منطبق با شاخص های ICT در بین یکصد شاخص این استاندارد تدوین و دنبال نماید چرا که این استاندارد توسط موسسات بین المللی شهر هوشمند در دنیا مورد تایید بوده و جنبه های مختلف زندگی بشر را پوشش می دهد.

در ادامه هاشم اسماعیل، شهردار پتروجایا نیز ضمن ابراز خرسندی از برگزاری این دیدار عنوان کرد که علاقه مند به برقراری ارتباط و تعامل بیشتر با افراد حوزه ICT  شهرداری  اصفهان هستیم.

وی در خصوص شبکه های اینترنت، شهر هوشمند و وضعیت ICT در پتروجایا مطالبی عنوان و درباره این موضوعات با مدیرعامل سازمان فاوا شهرداری اصفهان به بحث و گفتگو پرداخت.

گفتنی است پتروجایا شهری جدید و مدرن با فاصله حدود ۲۵ کیلومتری از کوالالامپور و در مسیر فرودگاه بین المللی KL  است که  در سال 1996 به دستور مهاتمیر محمد نخست وزیر وقت مالزی ساخته شده است.

این شهر از نظر اداره سیستم های شهری به شهر هوشمند تشبیه و توسط دوربین های مداربسته نظارت می شود و به شهر قانون مشهور است.

پتروجایا پایتخت جدید سیاسی مالزی محسوب می شود و کارکنان دولت عمدتاً در این شهر زندگی می کنند.

شایان ذکر است در پایان این دیدار  شهردار پتروجایا و هیئت همراه از مرکز داده شهرداری اصفهان بازدید و پیرامون سایر موضوعات حوزه ICT بحث و تبادل نظر کرد.

کد خبر 301102

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.