در نمایشگاه فناوری CES ۲۰۲۰، محصولات خاصی ارائه شده است که نقش موثری در بهبود کیفیت خواب افراد دارد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، این گجت‌ها می‌تواند مشکلات مربوط به خواب را تشخیص دهد، کیفیت خواب افراد را ردیابی کرده و در مجموع خواب بهتر را برای افراد به ارمغان آورد. در بزرگ‌ترین نمایشگاه جهانی تکنولوژی امسال، اپلیکیشن‌های خاص مانند SleepScore ،Sleep Cycle و Sleep Time و همچنین فناوری‌های جدیدی مانند اپل واچ و محصولات مشابه پیش روی علاقه‌مندان قرار گرفت. در ادامه به بررسی بهترین گجت های بهبود خواب CES ۲۰۲۰ می‌پردازیم:

تختخواب هوشمند Climate ۳۶۰

تختخواب هوشمند "Climate ۳۶۰" این قابلیت را دارد که دمای بدن کاربر را کنترل کند، به گونه‌ای که فرد سریع‌تر به خواب برود و در طول شب نیز بیدار نشود؛ این تختخواب دما را طبق خواسته فرد یا چرخه طبیعی بدن او افزایش یا کاهش می‌دهد. به طور کلی، زمانی که فرد به تختخواب می‌رود، پاهای او گرم می‌شود تا روند خواب رفتن او سریع‌تر اتفاق افتد؛ سپس زمانی که فرد به خواب فرو رفت، تختخواب دما را کاهش می‌دهد تا فشار خون او کاهش پیدا کند و به راحتی بخوابد. با طلوع آفتاب نیز دمای تختخواب به تدریج شروع به افزایش می‌کند. به نظر می‌رسد که این محصول در سال ۲۰۲۱ و با قیمت تقریبا هشت هزار دلار وارد بازار شود.

هدبند فیلیپس

هدبند فیلیپس اطلاعات مربوط به خواب کاربر را بررسی می‌کند و به او کمک می‌کند که خواب راحتی را تجربه کند. این مدل هدبند شامل اصواتی است که نقش موثری در به خواب‌رفتن کاربران دارد. علاوه بر این، گجت جدید به یک زنگ هشدار هوشمند مجهز است که فرد را در سبک‌ترین مرحله از خواب طی مدت ۳۰ دقیقه بیدار می‌کند. هدبند فیلیپس می‌تواند با استفاده از یک برنامه خاص، چرخه REM و الگوهای خواب کاربر را ردیابی کند؛ قیمت این دستگاه ۴۰۰ دلار ارزیابی شده است.

دستگاه Restore

شرکت Hatch از دستگاهی به نام Restore  رونمایی کرده است که می‌تواند صداهای خواب‌آور پخش کند. این دستگاه دارای زنگ‌ هشداری با شبیه‌سازی طلوع آفتاب است که بسیاری از مشکلات مربوط به خواب مانند بیدار شدن در شب را از بین می‌برد. کاربر می‌تواند دستگاه Restore را بر اساس چرخه خواب خود و با استفاده از یک برنامه خاص با صداهای متفاوت مانند صدای آب، باد یا پرنده‌هگان شخصی‌سازی کند. قیمت این دستگاه هنوز مشخص نشده است.

هدبند UrgoNight

هدبند UrgoNight با استفاده از یک برنامه خاص می‌تواند سیگنال‌های EEG مغز کاربر را اندازه‌گیری کرده و به او یاد دهد که چه طور امواج مغزی را که بر سیستم خواب اثر می‌گذارد، کنترل کند. این دستگاه از روش درمانی "نوروفیدبک" استفاده می‌کند تا مغز را برای خوابیدن تمرین دهد؛ قیمت این هدبند پنج هزار دلار ارزیابی شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.