نقش ۱۳۷ در هدایت فکری و تصمیم‌سازی مدیریت شهری اصفهان تقویت شود

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان باید دارای فرایند و ابزارهای تحلیلی قوی باشد که بتواند روندها و نیازهای آینده شهر را پیش‌بینی کند، متناسب با آن در سیاست‌گذاری مشارکت کند.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، علی صالحی در یازدهمین قسمت برنامه «پایش» که در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان برگزار شد، اظهار کرد: همراهی و رضایت مردم یکی از ارکان اصلی مدیریت شهری است و یکی از ابزارهای جدی تحقق آن، تقویت ارتباط با شهروندان و مشارکت فعال آنان در اداره شهر محسوب می‌شود.

وی افزود: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان امروز به لطف تلاش‌های مستمر کارشناسان آن در ۲۰ سال گذشته، مسیر رو به رشدی را طی کرده و می‌توان گفت نسبت به سایر بخش‌های حوزه مشارکت شهروندان با سرعت قابل‌توجهی در حال پیشرفت است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: این مجموعه در مسیر تحقق حکمرانی مشارکتی و هوشمندسازی و برنامه‌ریزی شهری، نقش مؤثری ایفا کرده و به عنوان پل ارتباطی میان مدیریت شهری و شهروندان، در اخذ دیدگاه‌ها و ارائه بازخوردها عملکرد موفقی داشته است.

وی ادامه داد: با توجه به تحولات سریع در عرصه ارتباطات اجتماعی، اعم از شبکه‌های اجتماعی و ابزارهای نوین ارتباطی، مرکز ارتباطات مردمی باید همواره در لبه فناوری حرکت کند و به عنوان مجموعه‌ای پیشرو و راهنما برای سایر بخش‌های شهرداری نقش‌آفرینی کند.

صالحی خاطرنشان کرد: این مرکز نه تنها در دریافت مسائل و دغدغه‌های مردم، بلکه در ارائه بازخورد و ایجاد بستر مشارکت واقعی میان شهروندان و مدیریت شهری، نقش ویژه و اساسی دارد بنابراین باید توسعه هم‌زمان زیرساخت‌های سخت‌افزاری، نرم‌افزاری، منابع انسانی و راهبردی دنبال شود تا در آینده مجموعه‌ای هوشمند، چابک و مبتنی بر استانداردهای روز در زمینه ارتباط با شهروندان شکل گیرد.

وی افزود: شهروندان، مشتریان شهرداری نیستند؛ آنان صاحبان و مالکان شهر هستند و همراهان اصلی در اداره آن به شمار می‌روند. از این رو، سامانه ۱۳۷ نه‌تنها مرکز پاسخگویی، بلکه مرکز تعامل و مشارکت شهروندان است.

رئیس کمیسیون فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شورای اسلامی شهر اصفهان ادامه داد: تداوم مسیر رشد و ارتقای کیفیت خدمات ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان، ضرورتی انکارناپذیر است. ارتقای ابزارهای تحلیل داده، شناسایی افراد اثرگذار در مشارکت شهری و طراحی ابزارهای نوین ارتباطی برای آینده، از جمله اقداماتی است که باید در دستور کار قرار گیرد.

وی اضافه کرد: مرکز ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان باید دارای فرایند و ابزارهای تحلیلی قوی باشد که بتواند روندها و نیازهای آینده شهر را پیش‌بینی کند، متناسب با آن در سیاست‌گذاری مشارکت نماید و در عین حال نقش خود را در هدایت فکری و تصمیم‌سازی برای مدیران شهری تقویت کند.

کد خبر 923138

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.