چگونه نیویورک سیب بزرگ جهان شد

لقب «سیب بزرگ» نیویورک که نخستین بار در دهه ۱۹۲۰ توسط یک روزنامه‌نگار ورزشی مسابقات اسب‌دوانی به کار رفت، نمادی از فرصت‌ها و موفقیت‌هاست؛ این عنوان پس از محبوبیت در دهه ۱۹۳۰ و احیای گردشگری در دهه ۱۹۷۰، نشان‌دهنده تنوع و انرژی بی‌پایان نیویورک است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر نیویورک که امروز به‌واسطه آسمان‌خراش‌های چشمگیر، تاکسی‌های زرد رنگ و انرژی بی‌پایان و پرجنب‌وجوشی که دارد شناخته می‌شود، پیش از اینها لقب نمادینی داشته است و آن را به «سیب بزرگ» می‌شناسند. این لقب از دهه ۱۹۲۰ توسط جان جی فیتز جرالد، روزنامه‌نگار ورزشی مسابقات اسب‌دوانی، رواج پیدا کرد. او اصطلاح «سیب بزرگ» را از زبان مالکان اصطبل‌های اسب‌دوانی شنیده بود که نیویورک را جایی برای کسب بزرگ‌ترین جوایز و بردها صدا می‌کردند و این اصطلاح را در نوشته‌های خود به کار برد.

این لقب به‌تدریج به نمادی برای فرصت‌های بزرگ تبدیل شد و در دهه ۱۹۳۰ مورد توجه نوازندگان جاز به‌ویژه در منطقه هارلم قرار گرفت که در آن نیویورک شهری برای تحقق رؤیای اجرا و شهرت بود. پس از مدتی کاهش استفاده، در دهه ۱۹۷۰ هیئت گردشگری این شهر با کمپینی موفق، این لقب را دوباره احیا کرد و با شعار «سیب بزرگ» تصویری پر انرژی، متنوع و جذاب از نیویورک به نمایش گذاشت. این کمپین موفقیت‌آمیز موجب شد دیدگاه مردم نسبت به نیویورک از یک محیط خشن به مکانی پر جنب‌وجوش و پر فرصت تغییر کند.

چگونه نیویورک سیب بزرگ جهان شد

شهر نیویورک با بخش‌های مختلفش نیز طعم‌ها و ویژگی‌های متفاوتی به این لقب افزوده است. منهتن با آسمان‌خراش‌ها و رستوران‌های ستاره‌دار، بروکلین با بازارها و کافه‌های محبوب محلی و کوئینز با غذاهای جهان‌طراز، همه بخشی از این ترکیب متنوع به‌شمار می‌روند. بازدیدکنندگان می‌توانند در میدان تایمز پر نور قدم بزنند، از غروب خورشید بر فراز شهر لذت ببرند، در گرینویچ ویلیج کاوش کنند یا در موزه‌ها غرق شوند. هنر، غذا و تجربه‌های فرهنگی در این شهر به شکلی چندفرهنگی و منحصربه‌فرد در هم می‌آمیزند.

امروزه لقب «سیب بزرگ» فراتر از یک نماد گردشگری و بیانگر روح و شخصیت نیویورک است؛ سیب نماد کشف و فراوانی است که این ویژگی‌ها هویت این شهر را تشکیل می‌دهند. برای میلیون‌ها مهاجر، این شهر با مجسمه آزادی همچنان نماد سرزمین فرصت‌هاست و هر محله داستان و منظرگاه منحصربه‌فرد خود را دارد.

چگونه نیویورک سیب بزرگ جهان شد

نیویورک به‌عنوان «سیب جهان» یک نماد جهانی از فرهنگ، خلاقیت و انرژی به‌شمار می‌رود. تجربه حضور در این شهر برای تماشای نمایش‌های برادوی، خوردن تنقلات در پارک مرکزی یا دیدن چراغ‌های ساختمان امپایر استیت، فرصتی برای لمس هویتی است که میلیون‌ها نفر را جذب خود کرده است. این لقب نمادین و پرمعنا نیویورک را به شهری ویژه، جذاب و مقاومت‌ناپذیر تبدیل کرده که اسرار آغازهای جدید و امکانات بی‌پایان را در خود جای داده است.

کد خبر 918075

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.