به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، بخش جدیدی از خط راهآهن سریعالسیر شنیانگ به بایهه، روز یکشنبه در شمالشرق چین به بهرهبرداری رسید، این خط ۴۳۰ کیلومتری که از شهرهای فوشون، تونگوا و بایشان عبور میکند، زمان سفر بین پکن و کوه چانگبای را به چهار ساعت و ۳۳ دقیقه کاهش داده است؛ یعنی بیش از یک ساعت سریعتر از قبل، این پروژه مهم بهمنظور تسهیل سفرهای منطقهای، رونق گردشگری و تقویت توسعه اقتصادی شمالشرق چین طراحی شده است.

قطارهای این مسیر با سرعت حداکثر ۳۵۰ کیلومتر بر ساعت حرکت میکنند و در طول مسیر در ۱۰ ایستگاه توقف خواهند داشت، ساخت این بخش از سال ۲۰۲۱ آغاز شده بود و با ارائه تخفیفها و قیمتگذاری مبتنیبر بازار، بلیتها از طریق سامانه رسمی ۱۲۳۰۶ در دسترس مسافران قرار گرفته است.
مهندسان پروژه با چالشهای فنی پیچیدهای روبهرو شدند که شامل گذر از مناطقی با یخزدگی، خاکسترهای آتشفشانی، تالابها و بزرگترین شبکه تونلهای کارست شمالشرق میشد و نیازمند راهکارهای نوآورانه بود. با این حال به گفته مهندس ارشد پروژه، این مسیر راهآهن ضمن حفظ محیط زیست، با موفقیت ساخته شده است.
رعایت اصول توسعه سبز از مهمترین ویژگیهای این پروژه است؛ بهگونهای که برای حفاظت از زیستگاه اردک مرگانسر چینی ( Chinese merganser) که در معرض تهدید است، یک کابین ایزوله به طول ۲۳۶ متر ساخته شده و برای کاهش آلودگی صوتی در شهر فوشون، دیوار صوتی نیمهمحو ۱۹۰۰ متری نصب شده است، ۳۶ گذرگاه اکولوژیکی نیز برای تسهیل عبور حیاتوحش در طول مسیر تعبیه شده است.

این بخش از خط شنیانگ-جیاموسی، پس از تکمیل، شهرهای شمالشرق چین را به شبکه ملی راهآهن سریعالسیر متصل میکند و به گفته این شرکت، نقش مهمی در سرعتبخشی به سفرهای منطقهای، توسعه گردشگری در نواحی اطراف کوه چانگبای و پارک ملی جنگلی رودخانه سونجیانگ و حمایت از رشد اقتصادی پایدار در این منطقه خواهد داشت.


نظر شما