به گزارش خبرگزاری ایمنا، محمدتقی رفیعی امروز _شنبه بیستونهم شهریور_ در نخستین برنامه «پایش» که با حضور رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان در مرکز ارتباطات مردمی شهرداری برگزار شد، اظهار کرد: برنامه «پایش» در راستای بررسی عملکرد مدیریت شهری اصفهان در سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان با حضور اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان و در قالب به توان ۲۰ (فصل ارتقای مرکز ارتباطات مردمی) برگزار میشود.
وی افزود: سعی میکنیم مسیر رسیدگی بعضی از مطالبات شهروندان که به هردلیلی دچار ضعف است، بهصورت مستقیم در برنامه پایش توسط اعضای شورای اسلامی شهر پیگیری و روند رسیدگی به آنها تا مرحله اعلام نتیجه تسهیل شود.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه اعضای شورای اسلامی شهر علاوه بر پاسخگویی تماس شهروندان و پیگیری وضعیت پیامهای سامانه ۱۳۷، در جریان فرایندهای سامانه و چرخه رسیدگی به پیامها نیز قرار میگیرند، ادامه داد: بیشترین دغدغههای مردم در ارتباط تلفنی با رئیس شورای اسلامی شهر تعیین تکلیف پروژههای محلهای بهویژه در بافت تاریخی و قدیمی شهر، همچنین رسیدگی به موارد عمرانی بود.
رفیعی افزود: در حاشیه برگزاری نخستین برنامه پایش از «پروژه ایستار» سکوی مدیریت توزیع پیامهای بازخورد سامانه ۱۳۷ شهرداری اصفهان که فرایند ایجاد آن از سال گذشته آغاز شده بود، رونمایی و بهرهبرداری شد.
وی با بیان اینکه در اجرای پروژه ایستار تلاش شده نحوه ارتباط کارشناسان سامانه ۱۳۷ با واحدهای اجرایی و اثر تغییر کارشناسان در فرایندهای مرکز ارزیابی شود، خاطرنشان کرد: این سکو به کارشناسان سامانه ۱۳۷ در اولویتبندی رسیدگی به درخواستهای شهروندی بر اساس الگوی مدیریت پیام کمک میکند.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان افزود: با راهاندازی سکوی مدیریت توزیع پیامهای بازخورد، امکان انجام خودکار و یکپارچه عملیات بازخوردگیری پیامهای شهروندان فراهم میشود؛ این امر موجب کاهش زمان رسیدگی به پیامها، کاهش خطاهای ارزیابی، جلوگیری از اثر سوگیری کارشناسان و نیز حذف دخالت مستقیم انسان در امتیازدهی به واحدهای اجرایی خواهد شد.
رفیعی گفت: ایستار، یکی از پنج سکوی سامانه ۱۳۷ است که پس از چند ماه آزمایش، ارزیابی و بررسی جزئیات، فاز نخست آن از امروز در اختیار کارشناسان بازخورد مرکز ارتباطات مردمی قرار گرفت و امیدواریم با اجرای این پروژه و راهاندازی سکوی مذکور، ضمن افزایش سرعت عملیات بازخوردگیری، ابزاری ارزشمند برای ارتقای تابآوری مرکز تماس شهرداری اصفهان ایجاد شود.
وی تصریح کرد: پروژه ایستار تنها به مدیریت توزیع خودکار پیامهای بازخورد محدود نمیشود، بلکه در آینده قرار است به یک سکوی هوشمند تبدیل شود. این سکو بر اساس دادههای سامانه ۱۳۷ تعیین خواهد کرد که کدام پیامها از اولویت بیشتری در رسیدگی برخوردار هستند. همچنین فرایند کامل رسیدگی را شناسایی کرده و خلأها ناشی از تأخیر در تعیین تکلیف درخواستها و نقاط ضعف و قوت واحدهای اجرایی در پاسخگویی به درخواستهای شهروندان را مشخص خواهد کرد.
رئیس اداره ارتباطات مردمی شهرداری اصفهان با بیان اینکه در آینده و با هوشمندسازی سکوی ایستار، بازخوردگیری پیامهای سامانه ۱۳۷ سرعت و دقت بیشتری خواهد یافت، گفت: آنچه امروز رونمایی شد، در واقع تبدیل فرایند بازخورد از حالت دستی به خودکار است که امید میرود در آینده نزدیک این سکو از حالت خودکار به هوشمند ارتقا یابد و گام بزرگی در مسیر شفافیت و هوشمندسازی شهرداری اصفهان برداشته شود.


نظر شما