به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از آموزش و پرورش، علی باقرزاده به ابعاد و تأثیرات گسترده تصویب طرح طبقهبندی مشاغل معلمان در فرایندهای مربوط به نیروی انسانی و اجرای برنامه درسی اشاره و اظهار کرد: فرایندهای جذب، تربیت و بهکارگیری معلم و طراحی برنامه درسی باید در ارتباط منسجم با یکدیگر باشد تا بتوانند اجرای برنامه درسی در کلاس درس را تضمین کنند و طرح طبقهبندی مشاغل میتواند این انسجام را برقرار کند.
وی افزود: در طرح طبقهبندی مشاغل از سویی شایستگیها و رشتههای تحصیلی معلمان متناسب برنامه درسی تعیین شده است و از سوی دیگر جذب، استخدام، تربیت و بهکارگیری معلم باید منطبق بر شایستگیها و شرایط مندرج در این طرح صورت پذیرد.
رئیس مرکز برنامهریزی منابع انسانی و امور اداری آموزش و پرورش گفت: یکی از رویکردهای تحولی در طرح طبقهبندی مشاغل معلمان، بازنگری و بهروزرسانی رشتههای تحصیلی معلمان است که با هدف همسوسازی رشتهها با نیازهای روز نظام آموزشی و ایجاد فرصتهای متنوعتر برای ادامه تحصیل معلمان صورت گرفته است.
باقرزاده اضافه کرد: امید است این بازنگری بتواند زمینه ارتباط بیشتر مرکز برنامهریزی منابع انسانی، سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی و دانشگاههای فرهنگیان و شهید رجایی را فراهم آورد.


نظر شما