۷۰ هزار تماس مردمی با سامانه مشاوره ۱۴۸۰ بهزیستی در جنگ ۱۲ روزه

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی با اشاره به فعالیت شبانه روزی سامانه مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ در جنگ ۱۲ روزه، گفت: بیش از ۷۰ هزار تماس مردمی از ۲۳ خرداد تا دهم تیرماه با این سامانه برقرار شده که بالغ بر سه هزار تماس آن مربوط به عوارض ناشی از جنگ بوده است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان بهزیستی، ابراهیم غفاری اظهار کرد: ساعت کار سامانه خدمات مشاوره تلفنی ۱۴۸۰ قبل از حملات رژیم صهیونیستی از ۸ صبح تا ۱۲ شب بود که ساعت کار مرکز در دوران جنگ ۱۲ روزه شبانه روزی شد.

وی افزود: پس از حملات رژیم اسرائیل و شرایط جنگی کشور، به استان‌ها اعلام شد که با توجه به شرایط جدید، آمادگی لازم برای ارائه خدمات در حوزه سلامت روان به شهروندان را داشته باشند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روان‌شناختی سازمان بهزیستی کشور گفت: به دلیل شرایط ناشی از جنگ، بسیاری از مراکز حضوری تعطیل بود و شهروندان به دلیل مشکلات، نمی‌توانستند به مراکز مراجعه کنند.

وی تصریح کرد: بنابراین بهترین راه ارائه خدمت از طریق سامانه تلفنی ۱۴۸۰ بود و تلاش کردیم از تمام ظرفیت‌های موجود استفاده شود.

غفاری با اشاره به اینکه از بیست‌وسوم خرداد تا دهم تیر بیش از ۷۰ هزار تماس با ۱۴۸۰ برقرار شده است، خاطرنشان کرد: استان‌های تهران، اصفهان، البرز، فارس، ایلام، فارس، کرمان و سیستان بیشترین آمار تماس‌ها را ثبت کرده‌اند.

مدیرکل دفتر مشاوره و امور روانشناختی سازمان بهزیستی کشور اضافه کرد: بررسی جنسیتی تماس‌ها نشان می‌دهد بیشترین تماس‌ها از طرف بانوان برقرار شده که نشان‌دهنده نگرانی بیشتر این قشر نسبت به محیط و افراد پیرامون است.

وی با بیان اینکه بیش از ۵۱۰ مشاور در این سامانه مشغول خدمت هستند، افزود: در این مدت ۲۵۸ داوطلب (نیرو) جدید به سامانه اضافه شد.

غفاری با اشاره به فعالیت ۸۲۲ تیم محب در سراسر کشور نیز گفت: تیم‌های محب بعد از حادثه وظیفه سرکشی به افراد را برعهده دارند، دو هزار و ۳۳۴ روانشناس در سطح کشور و ۵۸۶ مددکار، ۳۰ روانپزشک و سه هزار داوطلب در قالب ۸۲۲ تیم محب در سطح کشور وظیفه مراجعه به افراد آسیب‌دیده را دارند.

کد خبر 883310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.