به گزارش خبرگزاری ایمنا، سعید فردانی امروز _دوشنبه ششم اسفند_ در جلسه کمیسیون سلامت، محیط زیست و خدمات شهری شورای اسلامی شهر اصفهان ویژه اقدامات و برنامههای نوروز ۱۴۰۴ با اشاره به راهاندازی زیرساخت هوشمند گردشگری در این شهر اظهار کرد: سامانه اصفهان من در راستای توسعه گردشگری هوشمند طراحی شده و قرار بوده است از سال گذشته به بهرهبرداری برسد.
وی افزود: نسخه جدید این سامانه با سرعت بالاتر و امکانات پیشرفتهتر، ازجمله قابلیت ارسال نوتیفیکیشن طراحی شده است.
دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تاکید کرد: با استفاده از این سامانه، اطلاعات گردشگران سالهای گذشته در اختیار ما قرار میگیرد و میتوان از طریق پیامک آنها را مجدد به نصب و استفاده از اپلیکیشن تشویق کرد.
فردانی گفت: از همان مبدأ سفر، گردشگران میتوانند برای بازدید از اصفهان برنامهریزی کنند یا این اطلاعات را با اطرافیان خود به اشتراک بگذارند.
وی با اشاره به نقش سامانه ۱۳۷ در پشتیبانی این پروژه ادامه داد: تمام دادههای مربوط به تماسهای سال گذشته و درخواستهای ثبتشده این حوزه در سامانه ۱۳۷ ثبت شده و بر اساس این اطلاعات، اقدامات بهینهسازی انجام گرفته است.
دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: یکی از برنامهها این است که هنگام ورود گردشگران به استان اصفهان، شماره موبایل آنها ثبت و پیامکهای راهنمای سفر برای آنها ارسال شود.
فردانی با اشاره به بازخوردهای دریافتشده از کاربران درباره مسیریابی و رویدادهای فرهنگی گفت: یکی از ویژگیهای مهم این سامانه، امکان نمایش رویدادهای نزدیک به گردشگران است؛ این رویدادها میتوانند فرهنگی، ورزشی یا سایر برنامههای مرتبط باشند.
وی افزود: کاربر میتواند بر اساس موقعیت مکانی خود، گزینههای مناسب را مشاهده و مسیرهای پیشنهادی را دریافت کند، همچنین اطلاعات لحظهای از ظرفیت پارکینگها و امکانات رفاهی به صورت زنده به کاربران نمایش داده میشود.
دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان تاکید کرد: این امکان فراهم شده است تا گردشگران بتوانند از طریق سامانه، رزرو انجام دهند و بلیت اماکن تفریحی و گردشگری را بهصورت الکترونیکی پرداخت کنند و این ویژگی که صد درصد آماده بهرهبرداری است، قرار است تا یک هفته آینده بهطور کامل عملیاتی شود.
فردانی با بیان اینکه یکی دیگر از قابلیتهای این سامانه، مدیریت شرایط جوی و شرایط اضطراری است، گفت: بعضی از شرکتهای همکار ما پیشنهاد دادهاند که در صورت وقوع شرایط جوی نامساعد، امکان لغو برنامه از مبدأ برای گردشگران فراهم شود که به این ترتیب، افراد قبل از رسیدن به مقصد از تغییرات احتمالی مطلع شده و میتوانند برنامه خود را اصلاح کنند.
وی اضافه کرد: هدف ما این است که گردشگران در طول سفر خود، برنامهریزی دقیقی داشته باشند و از امکانات تفریحی شهر به بهترین شکل بهرهمند شوند.
دستیار ویژه شهردار اصفهان در امور هوشمندسازی و مدیرعامل سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری اصفهان با تاکید بر اهمیت پشتیبانی مداوم و هماهنگی بین کمیتههای اجرایی گفت: پشتیبانی این سامانه بهصورت ۲۴ ساعته انجام خواهد شد و از ساعت ۱۲ شب به بعد نیز این خدمات در دسترس خواهد بود، همچنین پیشنهاد میشود هر کمیته یک نماینده مشخص داشته باشد که ارتباطات لازم را مدیریت کرده و در صورت نیاز، تصمیمات اجرایی را به سرعت به مرحله اجرا برساند.
نظر شما