کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

جدیدترین خبرهای شهرهای جهان ایمنا را در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، تلاش پاریس برای کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا، درآمدزایی هنگفت ژاپن از یک فناوری بهداشتی، راهکار نیویورک برای حفاظت از کودکان در برابر اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی، کاهش آلودگی با ابتکار آمستردام، اعمال تعرفه جدید اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی چینی، تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن و زنانه شدن قطارهای اسلواکی را در این بسته خبری شهرهای جهان ایمنا بخوانید.

تلاش پاریس برای کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا

پاریس برای کاهش آلودگی صوتی شهر در حال انجام اقدامات ویژه‌ای است که تاکنون آسفالت کاهنده صدا موفقیت‌آمیز بوده است. آلودگی صوتی در شهرها به‌طور فزاینده‌ای به‌عنوان یک موضوع بهداشت عمومی دیده می‌شود و پاریس نیز در این رابطه استثنایی ندارد، زیرا علاوه بر تأثیر بر سلامت شهروندان، برای شهرها نیز هزینه‌زا است.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

پایتخت فرانسه در بحبوحه دومین برنامه کنترل سر و صدا (۲۰۲۱-۲۰۲۶) قرار دارد و در این زمینه، دولت این کشور رایزنی‌های عمومی را از روز دوشنبه برای یافتن راه‌هایی برای کاهش انواع آلاینده‌های صوتی محیطی (حمل‌ونقل) و محله‌محور (زندگی شبانه) آغاز کرد.

نخستین طرح کنترل صدا که بین سال‌های ۲۰۱۵ و ۲۰۲۰ اجرا شد، سطح نویز را به میزان دو دسی‌بل در بسیاری از مناطق کاهش داد، با این حال، هنوز کارهای بیشتری برای انجام دادن وجود دارد. هدف فعلی کاهش نویز بین یک تا چهار دسی بل در صورت امکان است.

هدف از طرح دوم کنترل صدا این است که ۶۳ درصد از ساکنان پاریس بتوانند از شب‌های ساکت‌تری مطابق با استانداردهای تعیین‌شده توسط سازمان بهداشت جهانی لذت ببرند. در حال حاضر این سهم ۵۴ درصد است.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

درآمدزایی هنگفت ژاپن از یک فناوری بهداشتی

ژاپن میزبان هجوم بی‌سابقه گردشگران است و یکی از خصوصی‌ترین امکانات قابل‌توجه این گردشگران، سرویس بهداشتی‌هایی با فناوری پیشرفته محسوب می‌شود که به یکی از ضروریات لوکس سراسر جهان تبدیل شده است.

فروش این سرویس بهداشتی‌ها که با فناوری‌های گرم‌کننده در ۸۰ درصد خانه‌های ژاپن وجود دارند و در سطح این کشور بسیار رایج هستند، اکنون در خارج از کشور و به‌ویژه در ایالات متحده به‌شدت افزایش داشته است و درآمد ژاپن از این بخش را از ۶۷۳ میلیون دلار در سال ۲۰۱۲ تقریباً دو برابر کرده است.

فروش خالص بین‌المللی شرکت سازنده و صادرکننده سرویس بهداشتی‌های پیشرفته و هوشمند ژاپن برای تجهیزات مسکن در حال حاضر کمتر از یک‌سوم فروش در این کشور را در اختیار دارد. ژاپن قصد دارد فروش این بخش را در قاره آمریکا ۱۹ درصد طی دو سال افزایش دهد تا موقعیت محکمی در آنجا ایجاد و تقاضای کمتر در چین را جبران کند.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

راهکار نیویورک برای حفاظت از کودکان در برابر اعتیاد به رسانه‌های اجتماعی

نیویورک قوانینی را تصویب کرده است که قرار گرفتن کودکان در معرض فیدهای شبکه‌های اجتماعی الگوریتمی را محدود و از حریم خصوصی آن‌ها در برابر محتوای اعتیادآور رسانه‌های اجتماعی محافظت می‌کند. این قوانین فیدهای اعتیادآور را ساختاری تعریف می‌کند که بر اساس محتوای لایک یا دنبال‌شده توسط کاربر ارسال می‌شود و پیش‌بینی‌هایی درباره علایق، خلق‌وخو و سایر عوامل مرتبط با مواردی ایجاد می‌شود که به احتمال زیاد کاربران را تا زمانی طولانی‌تری در یک پلت‌فرم نگه می‌دارد.

پذیرفتن این فیدهای اعتیادآور با تأثیرات منفی بالایی بر کودکان و نوجوانان همراه است و منجر می‌شود کاربران زمان بیشتری را نسبت به گذشته در رسانه‌های اجتماعی بگذرانند. این امر با میزان قابل‌توجهی بالاتر از افسردگی، اضطراب، افکار خودکشی و خودآزاری در میان جوانان همراه است.

قانون اول شامل توقف بهره‌برداری از محتوای اعتیادآور برای کودکان است که شرکت‌های رسانه‌های اجتماعی را ملزم می‌کند ارسال فیدهای اعتیادآور را در پلت‌فرم‌های‌های خود برای کاربران زیر ۱۸ سال محدود کنند، مگر اینکه رضایت والدین در این زمینه اعطا شود. این قانون همچنین شرکت‌ها را از ارسال اعلان‌های مربوط به فیدهای اعتیادآور برای خردسالان از ساعت ۱۲ شب تا ۶ صبح منع می‌کند.

قانون دوم در مورد حفاظت از داده‌های کودکان نیویورک است که وبگاه‌های برخط را از جمع‌آوری، استفاده، اشتراک‌گذاری یا فروش داده‌های شخصی افراد زیر ۱۸ سال منع می‌کند، مگر اینکه رضایت آگاهانه والدین را در این زمینه دریافت کنند یا انجام این کار برای اهداف وب‌گاه ضروری باشد.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

کاهش آلودگی با ابتکار آمستردام

آمستردام برای کاهش آلودگی هوا و افزایش ایمنی رانندگی در خیابان‌ها، پمپ‌های باد هوشمند را معرفی کرده است. وب‌سایت رسمی شهر اعلام کرده است که این شهر اکنون دارای ۱۰ پمپ لاستیک هوشمند در قلمرو خود است و استفاده از آن‌ها برای رانندگان رایگان است.

اکثر رانندگان از میزان هوای لازم برای افزودن به لاستیک خودرو خود آگاه نیستند، بنابراین اغلب با باد کم مواجه می‌شوند یا حتی در بسیاری از موارد با لاستیک‌هایی پنچر جایگاه پمپ لاستیک‌ها را ترک می‌کنند. مشکل کم‌بادی خودرو این است که موتور خودرو برای به حرکت درآوردن وسیله‌نقلیه باید سخت‌تر کار کند که منجر به انتشار CO2 بیشتر می‌شود. این دستگاه به‌سادگی با وارد کردن شماره پلاک خودرو یا موتور سیکلت کاربر نشان می‌دهد که چه مقدار هوا باید اضافه شود.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

اعمال تعرفه جدید اتحادیه اروپا بر واردات خودروهای برقی چینی

اتحادیه اروپا سعی دارد با تعیین تعرفه برای واردات خودروهای برقی چینی به درون مرزهای خود راه را بر تکرار اشتباه متکی بودن به تنها یک کشور برای تأمین منابع مورد نیاز ببندند و از تسلط این کشور بر بازار خودروی برقی خود پیشگیری کند.

انتظار می‌رود اتحادیه اروپا با اعلام اعمال تعرفه‌هایی بر واردات خودروهای برقی چینی، جنگ تجاری بالقوه تابستانی با پکن را آغاز کند. پیش از افشای رسمی تعرفه‌ها نیز احتمال افشای نتیجه تحقیقات طولانی‌مدت اتحادیه در مورد یارانه‌های دولتی چین برای تولید خودرو در این کشور وجود دارد که احتمال می‌رود بر حمایت گسترده دولتی در بخش خودروهای برقی متمرکز باشد.

تحقیقات ضد یارانه اتحادیه در اکتبر گذشته در بحبوحه سوءظن‌هایی مبنی بر این امر شکل گرفت که چین در نتیجه مازاد ظرفیت و کاهش تقاضای مصرف‌کنندگان داخلی، اتحادیه اروپا را با خودروهای برقی ارزان‌تر پر کرده و یکی از ده‌ها مطالعه از جمله تحقیق در مورد صادرات پنل‌های خورشیدی، پمپ‌های حرارتی و توربین‌های بادی است که اتحادیه اروپا در مورد کمک‌های دولتی چین انجام می‌دهد. با توجه به اینکه بخش خودروهای برقی به موفقیت چین در صادرات دامن می‌زند، کارشناسان پیشنهاد کرده‌اند که پکن اعمال تعرفه‌ها را به‌عنوان یک آزمون قدرت در نظر بگیرد.

تولیدکنندگان چینی در حال حاضر خود را برای تعرفه‌های وارداتی جدید آماده می‌کنند، اما کارشناسان پیش‌بینی می‌کنند که پکن با اقدامات متقابلی که می‌تواند به طیف وسیعی از محصولات صادراتی اتحادیه اروپا به این کشور ضربه بزند، این اقدام اروپا را تلافی کند.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

تخصیص مجدد فضاهای پارکینگ به دوچرخه‌های الکترونیکی در لندن

لندن با وجود افزایش چشمگیر تقاضا برای دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی درصدد تخصیص تعدادی از فضاهای پارک اتومبیل به این دوچرخه‌ها در مناطقی برآمده است که بیشترین نیاز را نسبت به این امر احساس می‌کنند. اپراتورهای دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی لندن ضمن اشاره به از دست دادن روزانه بیش از ۳۰ هزار سفر با این دوچرخه‌ها، خواستار تخصیص مکان‌های پارک خودرو به ایستگاه‌های دوچرخه‌های الکترونیکی اشتراکی شدند، در حال حاضر قوانین مربوط به محل گذاشتن وسایل‌نقلیه بسته به منطقه و مارک دوچرخه الکترونیکی مورد استفاده متفاوت است، چراکه لندن طی شش ماه گذشته شاهد افزایش ۲۱ درصدی مکان‌های پارکینگ به‌دلیل افزایش بیش از حد خودرو در مرکز خود طی روزهای هفته بوده است.

گزارش جدیدی که به سفارش اپراتورهای دوچرخه‌های اشتراکی تهیه شده، ایجاد مناطق پارکینگ اجباری و انعطاف‌پذیر در سراسر شهر و اتخاذ سیاست‌های منسجم‌تر از سوی شوراهای شهر را توصیه کرده است. این در شرایطی است که در بعضی از مناطق شهر سطح تقاضا برای پارکینگ طی دو تا سه سال گذشته شاهد افزایشی نجومی بوده و در عین حال تقاضا برای دوچرخه‌های اشتراکی از پارکینگ‌های موجود بیشتر شده است، این امر شوراها را برای مدیریت فضای عمومی با مشکل مواجه کرده است.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

زنانه شدن قطارهای اسلواکی

راه‌آهن ایالتی اسلواکی موسوم به ZSSK، تصمیم گرفته است که فصل تابستان را با اعلام تغییرات جدید در چیدمان داخلی بعضی از قطارهای خود آغاز کند. جالب‌ترین مورد در میان ویژگی‌های جدید، معرفی «کوپه‌های مخصوص زنان» در قطارهای سریع‌السیر است؛ به‌طور مشخص، محفظه‌های زنان به پسران زیر ۱۰ سال نیز اجازه ورود می‌دهد.

علاوه بر این، در بعضی از همان قطارها محفظه‌های بی‌صدا برای مسافرانی وجود خواهد داشت که به دنبال محیطی آرام هنگام سفر هستند. این محفظه‌ها با یک پیکتوگرام خاص نشان داده می‌شوند تا مسافران متوجه وجود آن‌ها شوند.

خدمات و مزایای اضافی برای مسافرانی که در شمال اسلواکی سفر می‌کنند شامل واگن‌های قطار با پایه دوچرخه است تا دوچرخه‌سواران کوهستان بتوانند راحت‌تر به مناطق صعب‌العبور دسترسی داشته باشند و از جذابیت‌های طبیعی آن لذت ببرند.

کاهش آلودگی صوتی با آسفالت کاهنده صدا / زنانه شدن قطارهای اسلواکی

کد خبر 763101

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.