چرا پروژه‌ متروی رم، پیچیده‌ترین عملیات جهان است؟

شهر رم وارد فاز حیاتی کار روی خطوط مترو در زیر بناهای شاخص رم شده است که یکی از پیچیده‌ترین پروژه‌های جهان به حساب می‌آید و انتظار می‌رود تکمیل آن یک دهه طول بکشد.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، احداث خط مترو در زیر مرکز تاریخی رم با عبور از بعضی از نمادین‌ترین مکان‌های آن، وارد مرحله مهمی شده است. این پروژه پیچیده مدت‌ها به تعویق افتاد، اما سرانجام از سر گرفته شد و گفته می‌شود به احتمال زیاد تا سال ۲۰۳۴ تکمیل خواهد شد. کار روی این پروژه تقریباً سه میلیارد یورویی، یکی از پیچیده‌ترین و منحصربه‌فردترین پروژه‌ها در نوع خود در جهان محسوب می‌شود، زیرا سازندگان نه‌تنها با کولوسئوم و کلیسای ماکسنتیوس، بلکه با ۱۵ تا ۲۰ متر میراث باستان‌شناسی کشف‌شده، اما پنهان مواجه هستند. بنابراین بدیهی است که احداث این خط مشکلاتی را به همراه دارد که باید در مراحل برنامه‌ریزی و اجرا برطرف شوند.

احداث خط مترو زیر بناهای تاریخی رم

خط مترو پس از تکمیل از زیر تعدادی از مهم‌ترین مکان‌های میراث فرهنگی جهان شامل کولوسئوم، ستون تراژان و کلیسای ماکسنتیوس (بزرگ‌ترین ساختمان فروم روم)، همچنین بعضی از کاخ‌های ارزشمند و کلیساهای دوره رنسانس رم و کلیساهای واتیکان عبور خواهد کرد.

چرا پروژه‌ متروی رم، پیچیده‌ترین عملیات جهان است؟

یک دیوار حائل به عمق ۸۵ متر در اطراف ایستگاه شاخص در مقابل بنای تاریخی ملی ویتوریو امانوئل دوم (ویتوریانو) ساخته شده است. این خط مترو به مدت دو دهه در حال ساخت بوده است، اما به دلیل تأخیرهای بوروکراتیک و کمبود بودجه متوقف شد. با این حال کاوش‌های باستان‌شناسی ضروری با توجه به خرابه‌های زیرزمینی تمدن‌های امپراتوری روم و قرون وسطی، مانع اصلی بر سر راه این خط مترو محسوب می‌شوند.

اجرای پروژه در دو یا سه دهه پیش بسیار دشوار بود، اما به‌لطف فناوری‌های جدید، اکنون می‌توان زیر محوطه‌های باستان‌شناسی حفاری و از میراث‌های فرهنگی بالای زمین نیز محافظت کرد.

رم در حال حاضر دارای دو خط اصلی مترو، از جمله یکی با توقف در کولوسئوم است و سومین خط مترو قرار است وارد قلب مرکز تاریخی آن شود و آن را به واتیکان و فراتر از آن متصل می‌کند.

چرا پروژه‌ متروی رم، پیچیده‌ترین عملیات جهان است؟

کد خبر 756844

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.