در عملیات جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور کمک خارجی نداشتیم / عملیات سخت و ایثارگرانه بود

رئیس جمعیت هلال احمر با بیان اینکه در عملیات جست‌وجوی بالگرد رئیس‌جمهور کمک خارجی نداشتیم، گفت: باید از تمام افراد و نیروهایی که در این عملیات سخت، طاقت‌فرسا و ایثارگرانه همراهی داشتند، قدردانی کنیم.

به گزارش خبرگزاری ایمنا، پیرحسین کولیوند امروز _دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت_ در گفت‌وگوی زنده با شبکه خبر اظهار کرد: جمعیت هلال‌احمر، آتش‌نشانی تهران، سپاه، بسیج، ارتش، نیروهای محلی و گروه‌های جهادی به صورت گسترده در یک محیط بسیار وسیع و پیچیده با شرایط جوی بسیار نامناسب، دید بسیار کم، مه‌آلودگی و تاریکی هوا عملیات جست‌وجو را آغاز کردند و با وجود عملیاتی سخت و طاقت‌فرسا انجام شد.

وی با بیان اینکه به‌رغم مشکلات موجود عملیات جست‌وجو تعطیل نشد، اما با کندی همراه بود، افزود: حوالی ساعت ۰۵:۰۰ امروز _دوشنبه سی‌ویکم اردیبهشت_ لاشه بالگرد از فاصله دو کیلومتری رؤیت شد و رسیدن به بالگرد حدود ۴۰ دقیقه تا یک ساعت زمان برد و با همراهی تمام نیروها، اجساد مطهر شهدا کشف و جداسازی شد.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با بیان اینکه بلافاصله اجساد کشف شده به آمبولانس منتقل و سپس به معراج شهدا اعزام شد، تصریح کرد: با اعزام اجساد به معراج شهدا، عملیات جست‌وجو به پایان رسید و در این بین باید از تمام افراد و نیروهایی که در این عملیات سخت، طاقت‌فرسا و ایثارگرانه همراهی داشتند، قدردانی کنیم.

کولیوند با اشاره به اینکه بالگرد در ارتفاعات ۲۵۰۰ متری و در مکانی که دسترسی بسیار سختی داشت، آسیب دیده بود و تمام شهدا در لحظات اولیه سانحه به شهادت رسیده بودند، ادامه داد: این اتفاق را به رهبر عزیز، خانواده شهدا و ملت دلسوز ایران تسلیت میگوییم

وی با بیان اینکه عملیات جست‌وجو حدود نیم ساعت پیش به پایان رسیده است، گفت: بیش از ۲ هزار نفر در این عملیات حضور داشتند و تمام افراد و گروه‌ها بی‌وقفه تلاش کردند و هیچ فردی در این زمینه کم‌کاری نداشت؛ شاخص ویژه این عملیات، همدلی و همراهی ویژه و عزم راسخ برای رسیدن به نتیجه بود.

رئیس جمعیت هلال‌احمر با تاکید بر اینکه تمام روند عملیات توسط نیروهای امدادی جمهوری اسلامی ایران انجام شد، اضافه کرد: هیچ کمک خارجی در این خصوص نداشتیم و حتی برای نخستین بار نیز پهپاد هلال‌احمر لاشه بالگرد را رؤیت کرد.

کد خبر 755364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.